Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Jest to świetna opcja dla kierowców, którzy podczas jazdy korzystają z telefonu za pomocą zestawu słuchawkowego.

Wiele osób szukając czegoś w nowym miejscu woli także użyć wyszukiwania głosowego, ponieważ często wpisywanie zajmuje więcej czasu niż po prostu przekazanie głosowe komendy do telefonu. Jakie więc należy podjąć działania, aby Twoja strona czy sklep również były znajdowane podczas wyszukiwania głosowego. Poniżej kilka cennych wskazówek, które mogą przyczynić się do zwiększenia ilości odwiedzin Twojej strony przez osoby korzystające z wyszukiwania głosowego.

Wyszukiwanie głosowe, czyli jakie?

Pewnie zdarzyło Ci się już wyszukiwać czegoś w Google za pomocą wyszukiwarki głosowej i na pewno zauważyłeś, że wyglądało to trochę inaczej niż w przypadku wpisywania ręcznego. Mianowicie szukając kawiarni w mieście, którego nie znasz, pewnie powiesz: gdzie w Krakowie jest dobra kawiarnia?

W przypadku wyszukiwania tekstowego zapewne zapytanie to wyglądałoby inaczej: „dobra kawiarnia Kraków”. Widzisz różnicę? Ma to ogromne znaczenie podczas wykonywania działań związanych z pozycjonowaniem Twojej strony.

W przypadku wyszukiwania głosowego większość osób skupia się na dłuższych frazach i to samo musisz zrobić Ty, jeśli chcesz, abyś był znajdowany podczas takiego wyszukiwania.

Long tail, czyli dlaczego warto pozycjonować się na długi ogon?

Long tail to frazy, które zawierają więcej niż 2 słowa kluczowe. Pozycjonując stronę za pomocą słów kluczowych, należy pamiętać, że użytkownik wyszukujący głosem najpewniej zada pytanie, a nie wpisze pojedynczą frazę.

Dlatego tak ważne jest dostosowanie odpowiednich zapytań, które będą znajdować się na Twojej witrynie jako słowa kluczowe. W tym celu warto prowadzić bloga czy poradnik, w którym będziesz rozważał najważniejsze problemy dla Twoich użytkowników, a w których będziesz mógł właśnie użyć pytań, które mógłby wyszukiwać głosowo.

Co ważne takie działania będzie dobre dla ogólnego pozycjonowania Twojej strony, czyli użytkownicy, którzy będą korzystać z wyszukiwania tekstowego, również łatwiej Cię odnajdą. Ważne, aby temat bloga czy poradnika ściśle powiązany był z Twoją branżą.

Aby dobrać odpowiednie frazy, często pośrednim krokiem jest przeprowadzenie audytu SEO, który pozwala dokładnie sprawdzić, jakie hasła są, a które mogą być Twoją mocną stroną.

Ok, Google! Pozycjonuj stronę na wyszukiwanie głosowe

Wszyscy chcieliby, by pozycjonowanie było tak proste – Ok, Google wykonaj pozycjonowanie mojej strony pod wyszukiwarki głosowe. Pozycjonowanie zarówno na wyszukiwanie tekstowe, jak i głosowe to bardzo skomplikowany proces, który potrzebuje wiele czasu.

Wymaga on ogromnej wiedzy i zaangażowania wielu osób. Pierwszym krokiem jest wykonanie audytu oraz optymalizacji danej strony, czyli sprawdzenie występowania na niej błędów oraz naprawa ich. Jest to bardzo ważne, ponieważ Google bierze pod uwagę całość Twojej witryny, to co się na niej znajduje, jak i również poza nią, czyli między innymi linkbuilding.

Nie bez znaczenia są także treści, które znajdują się na Twojej witrynie. Bardzo ważne jest, aby zawierały słowa kluczowe, jak i były interesujące, atrakcyjne i zachęcające do skorzystania z Twoich usług lub zakupu Twoich produktów.

Czy wyszukiwarki głosowe to przyszłość?

Coraz więcej wskazuje, że wyszukiwanie głosowe będzie coraz bardziej popularne. Najchętniej korzystają z nich osoby młode, jednak nie znaczy to, że nie jest to rozwiązanie dla osób w każdym wieku.

Optymalizacja treści pod wyszukiwarki głosowe

Jeśli chcesz, żeby Twoja strona znajdowana była podczas wyszukiwania głosowego, to musisz podjąć pewne kroki, które to umożliwią. Przystosowanie witryny może pomóc nie tylko w przypadku wyszukiwania za pomocą głosu, ale również podczas tradycyjnego wyszukiwania, ponieważ wiele osób i tak korzysta z long tail podczas wyszukiwania.

W przypadku korzystania z wyszukiwarki głosowej najczęściej ludzie zwracają się do Google tak, jak do drugiej osoby zadając jej pytania. Musisz więc tak dobrać frazy, aby były odpowiednie zarówno dla wyszukiwarek tekstowych, jak i głosowych, ponieważ na pewno nie chcesz tracić jednych użytkowników kosztem drugich.

Zainteresowało Cię zagadnienie wyszukiwania głosowego? Chciałbyś dostosować swoją stronę lub sklep internetowy również pod tą możliwość? Napisz do nas! Jesteśmy najlepsi, a potwierdzają to pozytywne referencje naszych Klientów.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka