Wiele osób zastanawia się, ile trwa napisanie tekstu zgodnego z zasadami SEO? Czemu to takie trudne i czasochłonne? Pisząc treści, które mają być przyjazne dla użytkowników, jak i Botów Google, które będą wykonywać indeksację danej strony, należy wykonać go z kilkoma bardzo ważnymi zasadami.

Co to takiego SEO?

Zacznijmy od początku, wyjaśnienia czym tak właściwie jest SEO. Search engine optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki. Jest to bardzo ważne działanie, które pozwala na wyświetlanie się Twojej strony wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Specjalista przeprowadza audyt SEO, który ma za zadanie wykazanie słabych punktów Twojej strony. Sprawdza on między innymi poprawność jej działania, czy słowa kluczowe są dobrze dobrane i aktualne oraz, czy jest ona przystosowana do wyświetlania na wszystkich urządzeniach. Specjalista SEO albo copywriter SEO tworzy macierz słów kluczowych, na podstawie których będzie pozycjonowała się Twoja strona internetowa. W tym wypadku potrzebna jest wiedza i umiejętności, ponieważ nieodpowiednie ich dobranie może skutkować zaniżeniem pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co wpływa na czas napisania tekstu SEO?

Czemu jeden tekst zajmuje 1 h, a inny kilka, mimo że są napisane na taką samą ilość znaków? Przede wszystkim wszystko zależy od umiejętności copywritera. Dodatkowo na czas pisania tekstów SEO ma również wpływ branża w zakresie, której powstaje tekst, jakość, cel czy wymaga się poziomu eksperckiego. Czasem zdarza się tak, że copywriter musi napisać tekst na temat, który jest mu zupełnie obcy. Jeśli ma być to tekst ekspercki, to musi wykonać dokładny reserch, aby nie popełnić żadnego błędu.

Pisanie tekstów pod SEO – szybko, nie znaczy dobrze

Możesz spotkać się z ofertami copywriterów, którzy proponują szybkie napisanie treści. Nie daj się zwieź takim propozycjom, ponieważ napisanie dobrego tekstu SEO wymaga czasu. Nie jest to pisanie na szybko o byle czym, tylko treść musi być odpowiednio dostosowana do tematu i maksymalnie go wyczerpać. Ważne jest także odpowiednie dobranie słów kluczowych oraz napisanie tekstu w taki sposób, aby był atrakcyjny dla użytkowników, którzy będą go czytać. Kiedyś, aby strona znajdowała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, wystarczyło nasycić treść słowami kluczowymi. Wykorzystywano Black Hat SEO, aby strona była wysoka. Działania te polegały między innymi na wpisywaniu słów kluczowych w kolorze tła, co skutkowało tym, że dla użytkownika były nie widoczne, ale dla Botów Google już tak.

Reserch – podstawa treści SEO

Bardzo ważne podczas tworzenia tekstów jest wykonanie reserchu na dany temat. Bez tego nie powstałoby większość treści. Ważne jest jednak, aby korzystać ze sprawdzonych i rzetelnych źródeł. Istotna jest także komunikacja z Klientem, to on powinien dostarczyć brief, który będzie zawierał najważniejsze informacje w danym temacie. Copywriter nie może także kopiować treści z innych stron, po pierwsze wystąpiłaby kradzież, a po drugie Google by to wykryło i zaniżyło pozycję strony. Treści muszą być oryginalne i interesujące. W przypadku treści, które opisują produkty lub kategorię, należy stworzyć takie opisy, które przyciągną Klientów i zachęcą ich do zakupów właśnie u tego sprzedawcy.

Tworzenie treści właściwych

Copywriter ma za sobą już długą drogę, która coraz bardziej przybliża go do celu. Po wybraniu słów kluczowych i przeprowadzeniu reserchu nadszedł czas na napisanie tekstu. Wymaga to dużo pracy, ponieważ zebranie wszystkiego w całość, a dodatkowo odpowiednie zastosowanie słów kluczowych może być czasem bardzo trudne. Nie bez znaczenia jest również poprawność językowa i gramatyczna pisanego tekstu. W przypadku tworzenia nowych treści należy odpowiednio wplatać słowa kluczowe zarówno w formie odmienionej, jak i nie. Czasem wymaga to od copywritera kreatywności i nieszablonowego podejścia do danego tematu.

Odpowiednie nagłówki

Po napisaniu tekstu praca copywritera się nie kończy. Musi on odpowiednio dostosować treść do wytycznych Google. Należy przemyśleć rozmieszczenie nagłówków H1, H2 czy H3. Jest to bardzo ważne i ma duży wpływ na pozycjonowanie. Ważne jest także sprawdzenie poprawności językowej i gramatycznej. W większość agencji reklamowych korektą zajmują się copywriterzy, jednak część zatrudnia dodatkowo korektorów, którzy mają wyłapać wszelkie błędy.

Gotowy tekst – co dalej?

W większość umów między Klientem a copywriterem istnieje zapis, że treści przed wdrożeniem muszą być wysłane do zleceniobiorcy w celu ich oceny oraz sprawdzenia ich poprawności merytorycznej. Po zaakceptowaniu tekstów zostają one wdrożone na stronę internetową.

Pisanie tekstów pod SEO – podsumowanie

Jak widać, pisanie tekstów zgodnie z wytycznymi SEO jest czasochłonne i wymaga ogromnej wiedzy. Wielu osobą wydaje się to proste jednak, aby dobrze pozycjonowało Twoją stronę internetową i przyciągało wielu nowych Klientów, którzy chętnie kupią proponowane przez Ciebie produkty i usługi, to należy odpowiednio dobrać słowa kluczowe i wykonać obszerny reserch. Dodatkowo należy pogodzić zarówno Boty Google, jak i użytkowników. Dla jednych i drugich wysoka jakość tekstu ma ogromne znaczenie.

Chcesz uzyskać treści, które będą przyjazne dla Google i atrakcyjne dla użytkowników? Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, to napisz do nas. Jesteśmy agencją marketingową, która oferuje kompleksowe działania związane z SEO. Nie czekaj i już dziś zamów paczkę dobrych treści.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka