Reklama na Instagramie może być niezwykle skuteczna i idealnie dopasować się do innych z Twoich działań marketingowych. Jak ją przygotować, ile kosztuje reklama na Instagramie i dlaczego warto w nią zainwestować już dzisiaj? Zostań z nami do końca artykułu. 

Dlaczego warto zacząć reklamować się na Instagramie?

#1 Bardzo wielu potencjalnych odbiorców reklamy na Instagramie

Powodów, dla których warto reklamować się na Instagramie, jest wiele. Pierwszym i podstawowym jest oczywiście olbrzymia ilość użytkowników, którzy spędzają na platformie znaczne ilości czasu. Ponadto są tam w ramach odpoczynku i rozrywki, a Twoje reklamy zlewają się z resztą tła i oglądane są mimochodem

Dodatkowo użytkownicy tego portalu są bardzo zróżnicowani, znajdziesz tu wszystkich: entuzjastów sportów, fanów gastronomii szykujących nowej restauracji, młode pary poszukujące nieruchomości i wiele, wiele więcej. Jeśli więc oferujesz cokolwiek, to z całą pewnością znajdzie się znaczna ilość osób, którą Twoja oferta bardzo zainteresuje.

#2 Precyzyjny dobór grup docelowych i tego, na jakich obszarach pojawi się reklama

Reklama na Instagramie pozwala Ci bardzo precyzyjnie dobrać grupę docelową, do której dotrze Twój przekaz marketingowy. Dlaczego to tak ważne? Bo nie będziesz marnować budżetu w miejscach, gdzie i tak nie ma szansy na konwersje. Odpowiednio dobrana grupa docelowa z kolei gwarantuje naprawdę znaczne wzrosty sprzedaży, bez przesadnie wysokich kosztów.

Reklama na Instagramie pozwoli Ci także bardzo dokładnie wybrać lokalizacje, w których będzie wyświetlana Twoja reklama, innymi słowy nie będzie wyświetlana tam, gdzie do konwersji nigdy nie dojdzie. W końcu, jeśli działasz tylko na terenie danego miasta, to nie jest konieczne, żeby Twoją reklamę widział ktoś na drugim końcu Polski. 

#3 Stosunkowo niski koszt kampanii na Instagramie

I właśnie, kolejny aspekt, czyli koszt reklamy na Instagramie. Ile wynosi? Tutaj nie podamy Ci odpowiedzi. A dlaczego? Bo zasadniczo to Ty decydujesz, ile wydasz na reklamę na Instagramie. Wszystko zależy od tego jak wielka będzie grupa docelowa i na jaki zasięg chcesz liczyć. Natomiast pocieszające jest to, że stawka za kliknięcie bardzo rzadko przekracza kilkanaście — kilkadziesiąt groszy.

#4 Forma reklamy

Wielką zaletą są także dostępne formy reklamy: przede wszystkim pojawiają się w miejscach na portalu, które są niemożliwe do przeoczenia. Efekt ślepoty banerowej praktycznie nie występuje — reklamy pojawiają się tam, gdzie użytkownik szuka treści i dodatkowo mają identyczną formę jak treści użytkowników. Same reklamy pojawiają się pomiędzy postami użytkowników, albo pomiędzy relacjami.  

Ostateczna zachęta, to, jak prosto można stworzyć reklamę na Instagramie. Wystarczy posiadać konto biznesowe i dowolny post może stać się przynoszącą konwersje reklamą. Warto wspomnieć, że reklamy można dodawać zarówno za pomocą samej aplikacji Instagram, jak i dedykowanego narzędzia, czyli Menadżera Reklama Facebooka.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Koszt reklamy na Instagramie, podobnie jak w przypadku kampanii Google Ads, czy Facebook Ads nie jest z góry ustalony. Nie ma żadnego cennika, który by mógł zasugerować, jak wiele konwersji przyniesie dana reklama z przy danej kwocie. Nie ma też gotowych pakietów, które dadzą X liczbę wyświetleń Twoich promowanych na Instagramie postów.

Całość odbywa się na zupełnie innej zasadzie. Przede wszystkim, koszt reklamy Instagram może się różnić w zależności od dobranej grupy docelowej. Jeśli chcesz celować w użytkowników z branży B2B, zazwyczaj przyjdzie Ci zapłacić więcej za kliknięcie, czy wyświetlenie (bo tak rozliczana jest kampania reklamowa na Instagramie), niż w przypadku indywidualnych klientów.

Czy system rozliczania się, za pomocą wyświetleń i kliknięć nie jest krzywdzący? Czy nie zostanie pobrana abstrakcyjna opłata?

Dzięki temu, że to Ty ustalasz maksymalne wydatki na reklamę nie, nie będzie takie problemu. Również Ty decydujesz, kiedy reklama będzie działać, a kiedy nie. Wybierasz też jaki zasięg kampanii i cel Cię interesuje. Przy odpowiedniej konfiguracji grup docelowych reklam można osiągnąć rewelacyjne wyniki. Nie marnujesz wtedy pieniędzy na wyświetlenia u użytkowników, których Twoja oferta wcale nie zainteresuje.

Ile kosztuje reklama na Instagramie? Tyle, ile chcesz. Oczywiście, czasami sam Instagram będzie proponować zwiększenie budżetu, celem zyskania dodatkowego zasięgu, jednak to tylko i wyłącznie Twoja decyzja. Decyzja, która może być bardzo zyskowna szczególnie w okresach różnych świąt.

Jak reklamować się na Instagramie na dwa sposoby

Na Instagramie można reklamować się zarówno z poziomu aplikacji, jak i za pośrednictwem dedykowanego menadżera reklama. Jedyne czego potrzebujesz to konta biznesowego i możesz przejść do działania.

Reklama na Instagramie przez menadżera reklam

Menadżer reklam jest dostępny bezpośrednio z poziomu ekranu zarządzania firmą na Facebooku. Kryje się pod zakładką reklamy. UWAGA: jeśli Twoje konta firmowe na Instagramie i Facebooku nie są połączone, to musisz to zrobić w pierwszej kolejności. 

Jeśli już zdarzało Ci się tworzyć kampanię Facebook Ads, to to, jak stworzyć reklamę na Instagramie będzie dla Ciebie banalnie proste, bo zasadniczo to ta sama metoda. W Menadżerze reklam wybierz opcję „utwórz”. Kolejny krok to wybór maksymalnego budżetu dla Twojej kampanii reklamowej na Instagramie, dobór grupy odbiorców, zasięgu reklamy i nadanie nazwy kampanii (będzie widoczna tylko dla Ciebie).

Upewnij się też, że na pewno zaznaczyłeś/aś poprawne opcje dotyczące miejsca kampanii, koniecznie wybierz Instagrama, a nie Facebook’a. Na końcu stwórz treści do reklamy: tekst i obrazki. 

Reklama na Instagramie za pośrednictwem aplikacji

Tworząc kampanię na Instagramie, przy pomocy aplikacji, nie napotkasz żadnych trudnościnie jest konieczne nawet połączenie kont firmowych Facebook i Instagram. Do promowania możesz wybrać post, który już znalazł się na Twoim Instagramie. Może być to zarówno video, jak i post ze zdjęciem. Pod każdym swoim postem znajdziesz opcję „promuj”, która przetransportuje Cię do kreatora reklamy.

Tutaj przyjdzie nam wybrać jeden z celów kampanii reklamowej:

  • zasięg
  • ruch
  • instalacje aplikacji
  • konwersje
  • rozpoznawalność marki
  • aktywność
  • pozyskiwanie kontaktów

To, którą z opcji wybierzesz, sprawi, że akcja użytkownika (czyli kliknięcie reklamy) przekieruje (bądź nie) go w inne miejsce, chociażby na Twoją stronę produktową. Zostaniesz także poproszony o przygotowanie przycisku do konwersji, czy też CTA (call to action). Następny krok to już dobór grup docelowych, który wcześniej wymieniliśmy jako dużą zaletę systemu.

Zostaną zaproponowane Ci dwa sposoby doboru grupy docelowej. Automatyczny, który wybierze użytkowników na podstawie tego, kto obserwuje Twój profil, to dobra opcja, szczególnie jeśli posiadasz już dużą grupę odbiorców, a nie wiesz, jak utworzyć lepsze grupy docelowe. Druga opcja to ręczny wybór, który pozwoli Ci określić dokładnie, komu ma zostać wyświetlona Twoja reklama.

Kryteriami, które możesz wybrać w konfiguratorze, są:

  • wiek
  • płeć
  • lokalizacja
  • zainteresowania (ich pula jest znaczna)

Dobrze skonfigurowana kampania przynosi wiele konwersji ze stosunkowo niewielkiego budżetu, jeśli masz więc czas i chęci to warto próbować ręcznej konfiguracji.

Podsumowanie

Jeśli dalej się zastanawiasz nad kampanią, to radzimy przestać i przejść do działania. Reklama na Instagramie pomoże Ci szybko zdobyć nowych klientów, a także obserwujących, którzy będą potem stałymi świadkami Twojego marketingu. Nie przejmuj się nawet ograniczonym budżetem, efekt da się osiągnąć nawet wtedy.

Nie masz czasu na prowadzenie swojej własnej kampanii? MinisterstwoReklamy może się nią zająć. Przygotujemy z Twoją pomocą świetne materiały reklamowe i zajmiemy się najcięższym zadaniem, czyli doborem grupy docelowej, która przywiedzie najwięcej konwersji. Skontaktuj się już teraz z naszym konsultantem. 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Wiktor Madej