Pozyskiwanie klientów lokalnych w internecie często jest owiane tajemnicą i niedomówieniami wśród osób prowadzących biznesy lokalne. Jest wiele skutecznych rozwiązań na pozyskiwanie dużej ilości nowych klientów, a wszystkie niedomówienia biorą się z małej wiedzy na ten temat. Prowadząc punkt stacjonarny, możemy skutecznie reklamować się w internecie i przyciągać wiele nowych osób do naszej firmy. Poniżej prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje odnośnie pozyskiwania lokalnych klientów z sieci i podpowiadamy jak efektywnie to robić.

Lokalne grupy w social mediach i profil marki

Pierwszym sposobem na pozyskiwanie lokalnych klientów z internetu jest zaistnienie w social mediach. Portale społecznościowe takie jak np. Facebook oferują bardzo wiele możliwości pozyskiwania klientów z internetu. Ogólnie istnieją dwie główne opcje. Pierwszą z nich jest prowadzenie ciekawego profilu marki. Może być to profil restauracji lub serwisu. Należy dokładnie go opisać, publikować jakościowe posty i w odpowiedni sposób angażować odbiorców. Ludzie poszukując danej usługi lub produktu na danym portalu społecznościowym, z wielkim prawdopodobieństwem trafią właśnie na nasz profil. Wbrew pozorom social media służą wielu osobom do wyszukiwania informacji tego typu.

Drugim sposobem, dzięki któremu możemy pozyskiwać lokalnych klientów w sieci, jest dołączenie do lokalnych grup i oferowanie im swoich usług. W social mediach np. na FB istnieje wiele grup o tematyce lokalnej. Mogą być to profile miejskie lub tematyczne z danego regionu. Dobrym pomysłem jest też odwiedzanie portali sprzedażowych, na których możemy publikować ogłoszenia sprzedaży już konkretnego produktu. Jeśli jest to możliwe i zgodne z regulaminem, na w grupach powinniśmy dodawać posty z przedstawioną przystępnie ofertą – krótką notką o firmie czy zachętą w postaci bonusów i promocji. Wbrew pozorom wiele osób przegląda grupy i korzysta z publikowanych informacji. Tak i w tym przypadku, możemy zatem liczyć na spory odbiór, a regularnie ponawiane posty gwarantują nam dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców.

Fora internetowe

Bardzo dobrym miejscem do pozyskiwania klientów lokalnych w internecie są również fora internetowe. To miejsca, które w dalszym ciągu przyciągają wiele osób. Są to użytkownicy aktywni oraz świadomie przebywający na forum z jakiegoś powodu. Mogą być to zarówno fora tematyczne z zakładkami regionalnymi czy miejskimi lub fora o stricte lokalnym miejskim charakterze. Na forach internetowych możemy zamieszczać ogłoszenia i posty reklamujące nasze produkty i usługi. Warto zwięźle zaprezentować własną firmę oraz przedstawiać ofertę. Możemy dodać też zniżki lub bonusy jedynie dla osób z danego forum czy ciekawostki oraz krótkie poradnikowe materiały. Post należy stworzyć starannie oraz jakościowo, aby wyróżniał się i pomagał budować nam markę już od pierwszego kontaktu.

Posty należy tworzyć zgodnie z regulaminem, aby nie łamać zasad danego forum. Poszukiwania poszczególnych for internetowych, na których możemy umieszczać ogłoszenia, warto rozpocząć od Google. Dodanie jednego wpisu pozwoli często dotrzeć do kilkuset a nawet kliku tysięcy odbiorców.  Jest to też prosty, darmowy i efektywny sposób pozyskiwania osób potencjalnie zainteresowanych daną firmą.

SEO i kampanie reklamowe a pozyskiwanie klientów lokalnych

Google czyli strona www i jej pozycjonowanie

Jednym z najlepszych sposobów na promowanie firmy w internecie i pozyskiwanie klientów lokalnych jest założenie strony internetowej. Będąc widocznym w wynikach wyszukiwania Google, jesteśmy w stanie zaistnieć publicznie. Osoby szukające informacji o lokalnych punktach handlowo-usługowych będą trafiały na nasz wynik wyszukiwania i przechodziły na naszą stronę. Obecnie założenie strony internetowej i jej pozycjonowanie lokalne jest bardzo proste i komfortowe. Możemy zwrócić się do agencji SEO z prośbą o stworzenie odpowiedniego serwisu i jego pozycjonowanie – a to wszystko w specjalnie przygotowanych pakietach!

Pozycjonowanie jest czynnością dostosowującą witrynę do wyszukiwarki Google w ten sposób, iż jesteśmy widoczni na wysokich pozycjach w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami — dobranymi dla naszego interesu np. fryzjer Łódź. Cena pozycjonowania może zaczynać się już od kilkuset złotych miesięcznie. Więcej informacji o kosztach pozycjonowania znajdziesz w naszym poprzednim artykule opisującym przykładowy cennik pozycjonowania. Pozyskiwanie klientów w ten sposób jest skuteczne i efektywne finansowo w długim czasie. Reklamowanie swojej witryny jest również wygodne i może stale generować nam przypływ nowych klientów. 

Systemy reklamowe

Bardzo ciekawym rozwiązaniem, o ile posiadamy odpowiednie środki na promocję, jest korzystanie z systemów ramowych. Są to systemy np. Google Ads czy Facebook Ads umożliwiające wyświetlanie reklam na stronach partnerów, w wynikach wyszukiwania, na YouTube, czy na FB i IG. Systemy reklamowe to płatne rozwiązanie. Będziemy płacić  za wyświetlenia reklam lub za kliknięcie w link i przejście na stronę www.

Ogólnie platformy reklamowe są do siebie bardzo podobne, a dwoma najpopularniejszymi są Facebook Ads i Google Ads. Systemy te umożliwiają tworzenie różnorodnych reklam — od tekstowych, poprzez graficzne banery i zdjęcia, aż po materiały wideo czy karuzele produktowe. Tworzenie reklam polega jeszcze na określeniu budżetu, harmonogramu czy innych elementów dotyczących samej kampanii reklamowej.

Głównym punktem konfiguracji jest jednak targetowanie, czyli określanie jacy odbiorcy będą w stanie zobaczyć naszą reklamę. Wystarczy określić oprócz pożądanych cech również lokalizację, a nasza reklama zostanie wyświetlona tym wszystkim, którzy spełniają nasze wymagania np. co do wieku, płci, zainteresowań na danym obszarze lokalnym np. w danym mieście. Reklamy tego typu posiadają bardzo elastyczne opcje wyboru i można uruchomić je już w ciągu kilkunastu minut. Jeśli samodzielnie nie posiadamy takich zdolności, warto do skonfigurowania i uruchomienia reklamy zatrudniać specjalistów.

Obecna sytuacja nadwyrężyła Twoją firmę?

W takim razie nie czekaj! Skontaktuj się z nami lub poznaj nasze pakiety wsparcia marketingowego. Zapraszamy!

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna