Jeśli prowadzisz swój własny biznes lub odpowiadasz za promocję w firmie, która Cię zatrudnia, pewnie zdajesz sobie sprawę, jak potężnym narzędziem jest Internet, a zwłaszcza wyszukiwarka Google.

Obecność Twojej strony www w wynikach wyszukiwania może nie tylko zagwarantować Ci spory zastrzyk klientów, ale również zdecydować o “być albo nie być” całej firmy. Aby było to jednak możliwe – musisz zadbać o odpowiednie pozycjonowanie (SEO) Twojego serwisu, czyli cały szereg aktywności wpływający na to, że Twoja strona będzie znajdowała się wysoko na liście wyników znajdujących się w Google.

W tym artykule znajdziesz odpowiedź na ważne pytanie: ile kosztuje pozycjonowanie strony? Dowiesz się, jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę SEO, a przede wszystkim, jakie efekty może Ci przynieść taka inwestycja.

Po co Ci SEO?

Chcąc się rozwijać, w tym: zwiększać zasięg firmy, a zwłaszcza jej zyski – prędzej czy później zdasz sobie sprawę, że pozycjonowanie na własną rękę jest trudne, wymaga specjalistycznej wiedzy i zabiera zbyt dużo czasu. I lepiej, aby tą dziedziną promocji Twojej firmy zajęli się specjaliści 😊.

Wpis ten powstał w oparciu o nasze bogate, bo ponad 14-letnie doświadczenie. Współpraca z różnymi klientami (zarówno właścicielami serwisów, jak i sklepów internetowych), pozwoliła nam wypracować sprawdzony schemat działań, które przy dopasowanym budżecie oraz regularniej pracy przynoszą wymierne efekty w postaci: rosnącej widoczności, a przede wszystkim coraz większej liczbie osób odwiedzających ich strony.

Jak rozlicza się ceny za pozycjonowanie?

W naszej opinii najlepszym podejściem jest rozliczanie pozycjonowania w oparciu o stałe abonamenty – posiadające zakres dostosowany do indywidualnych preferencji klienta, jego celów, jak i sytuacji rynkowej.

Pozwala on nie tylko uzyskać komfort finansowy ułatwiający klientowi planowanie budżetów. Jest on również atrakcyjną opcją dla samych agencji SEO, które wiedzą, na co mogą sobie pozwolić i na jakie działania przeznaczać określone kwoty pieniędzy.

Co wpływa na cennik pozycjonowania?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw musisz dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę usług SEO.
A oto i one 😊:

Po 1 – jest to specyfika oraz rozmiar samej strony. Zupełnie inaczej wycenia się pozycjonowanie małych lokalnych serwisów, a zupełnie inaczej ogromnych rozmiarów stron lub sklepów internetowych.

Po 2 – czyli obszar działania Twojego biznesu. W tym wariancie najtańsze będzie SEO dla lokalnych firm, droższe dla ogólnopolskich, a najdroższe – dla serwisów kierowanych do mieszkańców innych państw. Każdy kraj rządzi się swoimi zasadami, przez co koszty usług pozycjonowania mogą od siebie znacznie odbiegać.

Po 3 – konkurencja. To następny element, który może mieć znaczny wpływ na ostateczną cenę pozycjonowania. Podczas kalkulacji sprawdzane jest całe otoczenie konkurencyjne, analizując przy tym koszty potrzebne do przebicia rywalizujących firm. Zgoła inaczej wygląda zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, jeśli konkurencja jest słaba i nie dba o SEO. Zupełnie inaczej jest też w przypadku tzw. trudnych branż (finansów, mody, kosmetyków), gdzie konkurencja jest ogromna i absolutnie każdy walczy o palmę pierwszeństwa w Google’u.

Po 4 – zakres prac. Część ceny, na którą Ty jako klient możesz mieć duży wpływ. Wiele firm decyduje się na współpracę z agencjami SEO, jednocześnie również samemu biorąc czynny udział w działaniach pozycjonujących. Może to przyjmować formę, w której agencja odpowiada za dostarczanie rekomendacji oraz linkbuilding, natomiast przygotowywanie treści, jak i wdrażanie zaleceń jest już po stronie klienta.

Po 5 – pozycjonowany serwis. Ważnym czynnikiem jest również Twoja strona, a dokładnie:

Wiek i historia samej domeny, czyli jak długo funkcjonuje.
Zawartość i kondycja serwisu, czy posiada wartościowe treści, jest wykonany w odpowiedniej technologii, a także jak ocenia go sam Google.
Działania pozycjonerskie, czy była już pozycjonowana i jakie skutki to przyniosło.

Szczegółową tabelę zawierającą przykładowe ceny poszczególnych działań znajdziesz poniżej:

koszt pozycjonowania i wycena usług SEO

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ostateczny cennik usług SEO wykonywanych na potrzeby stron internetowych uzależniony jest od rozmiaru strony (landing page, mały, średni lub bardzo duży serwis). Nie bez znaczenia jest także obszar działania (lokalnie, ogólnopolsko, bądź międzynarodowo) oraz konkurencja (czy ktoś inny również walczy o te same pozycje).

W tym wariancie na cenę pozycjonowania wpływają takie czynniki, jak: poprawa, optymalizacja i rozbudowa treści na samej stronie, poprawianie pod kątem technicznym oraz linkbuilding.

Ile wynosi koszt pozycjonowania sklepów internetowych?

Tu podobnie, jak w przypadku klasycznych stron www – na cenę wpływa rozmiar e-sklepu, obszar jego działania, a także konkurencja.  Kluczowy jest również sam oferowany asortyment.

Cenę SEO dla e-commerce tworzą działania związane z: opracowywaniem i poprawianiem treści (zwłaszcza produktów i kategorii), pozyskiwaniem odnośników oraz wdrażaniem zaleceń z obszarów technicznego SEO.

Budżet promocyjny, czyli ile należy przeznaczyć na SEO?

Jak już wspominaliśmy wielokrotnie – cennik pozycjonowania zależy od wielu czynników. Jednak wiemy, że jesteś na tej stronie, ponieważ poszukujesz konkretnej informacji, która choć trochę pozwoli Ci przygotować się na ponoszenie takich wydatków. Dlatego z przyjemnością Ci to ułatwimy 😊.
Orientacyjny koszt pozycjonowania dla średniego serwisu działającego ogólnopolsko to około 2000 – 4000 złotych miesięcznie. Oczywiście, w przypadku mniejszych i bardziej lokalnych stron – cena ta ulega redukcji. Przy większych i o znacznie silniejszej konkurencji – naturalnie rośnie.

Koszty pozycjonowania – co jeszcze warto wiedzieć?

Pamiętaj, że pozycjonowanie to tak naprawdę ciągła rywalizacja z innymi serwisami i sklepami internetowymi. Konkurowanie na frazy, ilość i wartość pozyskanych linków, treść, pieniądze, a także pomysłowość samych SEO’wców 😉.

Wszystko zależy nie tylko od Twojego budżetu czy tego, ile na działania związane z pozycjonowaniem przeznacza Twoja konkurencja. Liczą się przede wszystkim umiejętności specjalistów SEO. W dużej mierze to ich wiedza, umiejętności oraz cały pozycjonerski warsztat może zadecydować o Twoich przyszłych zyskach. I wiesz co? U nas czekają na Ciebie najlepsi 😉!

Co znajdziesz w cenie naszego pozycjonowania?

W ramach usług SEO dostarczanych przez naszą agencję, zyskasz pełne wsparcie dedykowanego zespołu specjalistów od pozycjonowania. W zależności od finalnej ceny oraz wybranego zakresu prac, do Twojej dyspozycji będzie:

 

Grafika przedstawia zdjęcia osób zajmujących się usługą pozycjonowania w agencji MinisterstwoReklamy

 

Project Manager  – człowiek, którego rolą będzie koordynowanie wszelkich działań związanych z obsługą Twojej firmy. Będzie on do Twojej dyspozycji zawsze, gdy tego potrzeba 😊.

Specjalista SEO – osoba odpowiedzialna za wszelkie prace zmierzające do osiągania przez Twój serwis jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. W tym przygotowywanie rekomendacji, bieżących optymalizacji, wyszukiwanie nowych szans i potencjałów, jak i cały linkbuilding.

Copywriter – ekspert od przygotowywania wartościowych treści, których celem będzie poprawa widoczności Twojego serwisu.

Programista – którego rolą będzie optymalizacja strony pod względem technicznym.

Co jeszcze uwzględnia nasz cennik SEO?

Każde przedsięwzięcie, poza prowadzeniem regularnych prac optymalizacyjnych i linkbuildingowych zaczyna się od przeprowadzenia analizy SEO oraz opracowania całej strategii pozycjonowania.

Wierzymy, że bez porządnego audytu nie ma sensu zaczynać prac pozycjonerskich. Działając “na oślep” można jedynie pogorszyć sprawę – osiągając dużo słabsze wyniki.

W związku z tym, na samym początku naszej współpracy dokonamy dokładnej weryfikacji Twojej strony lub sklepu internetowego. Na jej podstawie wyciągniemy wnioski, określimy plan naprawczy, a także zbudujemy plan działania na cały okres naszej współpracy.

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat ceny i kosztów pozycjonowania

Jak widzisz, nie da się jednoznacznie określić finalnego cennika usług SEO. Koszt za pozycjonowanie zależy bowiem od wielu czynników takich jak: rozmiar i rodzaj strony, zasięg, konkurencja, czy oferowany asortyment.

W przypadku małych, lokalnych serwisów cena może wynieść już od kilkuset złotych miesięcznie. Przy pozycjonowaniu średnich witryn koszt to blisko ok 2000-4000 zł na miesiąc. Natomiast, przy bardzo dużych, rozbudowanych i posiadających silną konkurencję stronach – pozycjonowanie może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Chcesz wiedzieć, ile wyniesie koszt pozycjonowania Twojej strony?

Skontaktuj się z nami już teraz. Z przyjemnością przeprowadzimy dla Ciebie darmową konsultację SEO, dzięki której poznasz dokładny cennik pozycjonowania – doskonale dopasowany do Twoich preferencji, otaczającego rynku, jak i posiadanego budżetu 😊!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna