Jeśli prowadzisz swój własny biznes lub odpowiadasz za promocję w firmie, która Cię zatrudnia, pewnie zdajesz sobie sprawę, jak potężnym narzędziem jest Internet, a zwłaszcza wyszukiwarka Google.

Obecność Twojej strony www w wynikach wyszukiwania może nie tylko zagwarantować Ci spory zastrzyk klientów, ale również zdecydować o “być albo nie być” całej firmy. Aby było to jednak możliwe – musisz zadbać o odpowiednie pozycjonowanie (SEO) Twojego serwisu, czyli cały szereg aktywności wpływający na to, że Twoja strona będzie znajdowała się wysoko na liście wyników znajdujących się w Google.

W tym artykule znajdziesz odpowiedź na ważne pytanie: ile kosztuje pozycjonowanie strony? Dowiesz się, jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę SEO, a przede wszystkim, jakie efekty może Ci przynieść taka inwestycja. 

Po co Ci SEO?

Chcąc się rozwijać, w tym: zwiększać zasięg firmy, a zwłaszcza jej zyski – prędzej czy później zdasz sobie sprawę, że pozycjonowanie na własną rękę jest trudne, wymaga specjalistycznej wiedzy i zabiera zbyt dużo czasu. I lepiej, aby tą dziedziną promocji Twojej firmy zajęli się specjaliści 😊.

Wpis ten powstał w oparciu o nasze bogate, bo ponad 14-letnie doświadczenie. Współpraca z różnymi klientami (zarówno właścicielami serwisów, jak i sklepów internetowych), pozwoliła nam wypracować sprawdzony schemat działań, które przy dopasowanym budżecie oraz regularniej pracy przynoszą wymierne efekty w postaci: rosnącej widoczności, a przede wszystkim coraz większej liczbie osób odwiedzających ich strony.

SEO nie jest wydatkiem z konieczności, nie musisz go robić, nie zmienia to jednak faktu, że zdecydowanie warto.

Brak pozycjonowania strony nie jest traceniem mitycznej widoczności. Ona niewiele mówi. Zdecydowanie bardziej obrazowa jest strata klientów, bo to właśnie do niej dochodzi. Niska pozycja to też niższa wiarygodność. Najpewniej i Tobie się zdarza uznać pierwsze pozycje podczas wyszukiwania za te najbardziej godne zaufania.

Jeśli więc martwisz się ceną pozycjonowania, to warto zapamiętać, że nie jest to tylko poprawa widoczności. To poprawia wiarygodności strony, zaufania klientów do Twoich usług i także znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa tego, że ktoś poleci dalej Twój sklep, czy stronę.

Równie ważne są aspekty techniczne w pozycjonowaniu. Zadbamy o takie elementy, jak czas ładowania Twojej strony, jej struktura linkowa, a także o wiele innych niuansów. Między innymi to, jak skonstruowane są kategorie w sklepach internetowych, czy jak przygotowano (i czy przygotowano) mapę strony dla robotów Google.

Odpowiednio zoptymalizowana strona w połączeniu z treściami wysokiej jakości zapewnią Ci wysoką pozycję. Zapewnią też, że budżet, z którego zapłacisz cenę SEO zostanie skutecznie wykorzystany (czyli szybko się zwróci).

Co wpływa na cennik pozycjonowania?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw musisz dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na ostateczną cenę usług SEO.
A oto i one 😊:

Po 1 – jest to specyfika oraz rozmiar samej strony. Zupełnie inaczej wycenia się pozycjonowanie małych lokalnych serwisów, a zupełnie inaczej ogromnych rozmiarów stron lub sklepów internetowych.

Po 2 – czyli obszar działania Twojego biznesu. W tym wariancie najtańsze będzie SEO dla lokalnych firm, droższe dla ogólnopolskich, a najdroższe – dla serwisów kierowanych do mieszkańców innych państw. Każdy kraj rządzi się swoimi zasadami, przez co koszty usług pozycjonowania mogą od siebie znacznie odbiegać.

Po 3 – konkurencja. To następny element, który może mieć znaczny wpływ na ostateczną cenę pozycjonowania. Podczas kalkulacji sprawdzane jest całe otoczenie konkurencyjne, analizując przy tym koszty potrzebne do przebicia rywalizujących firm. Zgoła inaczej wygląda zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, jeśli konkurencja jest słaba i nie dba o SEO. Zupełnie inaczej jest też w przypadku tzw. trudnych branż (finansów, mody, kosmetyków), gdzie konkurencja jest ogromna i absolutnie każdy walczy o palmę pierwszeństwa w Google’u.

Po 4 – zakres prac. Część ceny, na którą Ty jako klient możesz mieć duży wpływ. Wiele firm decyduje się na współpracę z agencjami SEO, jednocześnie również samemu biorąc czynny udział w działaniach pozycjonujących. Może to przyjmować formę, w której agencja odpowiada za dostarczanie rekomendacji oraz linkbuilding, natomiast przygotowywanie treści, jak i wdrażanie zaleceń jest już po stronie klienta.

Po 5 – pozycjonowany serwis. Ważnym czynnikiem jest również Twoja strona, a dokładnie:

Wiek i historia samej domeny, czyli jak długo funkcjonuje.
Zawartość i kondycja serwisu, czy posiada wartościowe treści, jest wykonany w odpowiedniej technologii, a także jak ocenia go sam Google.
Działania pozycjonerskie, czy była już pozycjonowana i jakie skutki to przyniosło.

Szczegółową tabelę zawierającą przykładowe ceny poszczególnych działań znajdziesz poniżej:

koszt pozycjonowania i wycena usług SEO

Jak rozlicza się ceny za pozycjonowanie?

W naszej opinii najlepszym podejściem jest rozliczanie pozycjonowania w oparciu o stałe abonamenty – posiadające zakres dostosowany do indywidualnych preferencji klienta, jego celów, jak i sytuacji rynkowej.

Pozwala on nie tylko uzyskać komfort finansowy ułatwiający klientowi planowanie budżetów. Jest on również atrakcyjną opcją dla samych agencji SEO, które wiedzą, na co mogą sobie pozwolić i na jakie działania przeznaczać określone kwoty pieniędzy.

Niestety, ale żeby osiągnąć dobre wyniki w SEO, nie wystarczy jednorazowa inwestycja. Działania muszą być rozłożone w czasie i nie chodzi tutaj bynajmniej o brak jakiejś siły roboczej. Zwyczajnie zbyt intensywne działania w zakresie SEO potrafią przynosić nawet efekt przeciwny do zamierzonego.

Dlaczego w pozycjonowaniu cena za efekt nie ma sensu?

Pozycjonowanie za efekt może przynieść efekt w krótkim terminie. Brzmi też lepiej na papierze. Nie zmienia to jednak faktu, że takie działania są realizowane bez myślenia długoterminowego. Dlaczego? 

Po zakończonych działaniach w pozycjonowaniu zostaniesz ze stroną, o której niewiele wiesz, a w kwesti której zrobiono bardzo wiele. Być może przyjdzie Ci się mierzyć z błędami popełnionymi przez osoby wykonujące takie zlecenie. Ponadto nawet jednorazowo osiągniętej pozycji nie da się od tak utrzymać.

Istnieje też ryzyko, że w przeciwieństwie do naszej formy pozycjonowania zastosowane zostaną metody, które mają być efektowne, ale nie efektywne.

Co to oznacza?

Tak, Twój portal pojawi się na wyższych pozycjach, ale nie będzie się to w ogóle przekładać na wzrost sprzedaży. Do tego prowadzi wybór kiepskich haseł, czy budowanie efektu treściami bardzo niskiej jakości.

U nas w cenie pozycjonowania stron jest znacznie więcej niż efekt. To nasze stałe dostosowywanie planu do kolejnych aktualizacji algorytmu, regularne sprawdzanie efektów, raportowanie ich i odpowiadanie na Twoje sugestie. To działania, które w dłuższej perspektywie czasu dadzą znacznie więcej niż jednorazowe pozycjonowanie za efekt.

Co znajdziesz w cenie naszego pozycjonowania?

W ramach usług SEO dostarczanych przez naszą agencję, zyskasz pełne wsparcie dedykowanego zespołu specjalistów od pozycjonowania. W zależności od finalnej ceny oraz wybranego zakresu prac, do Twojej dyspozycji będzie:

 

Grafika przedstawia zdjęcia osób zajmujących się usługą pozycjonowania w agencji MinisterstwoReklamy

 

Project Manager  – człowiek, którego rolą będzie koordynowanie wszelkich działań związanych z obsługą Twojej firmy. Będzie on do Twojej dyspozycji zawsze, gdy tego potrzeba 😊.

Specjalista SEO – osoba odpowiedzialna za wszelkie prace zmierzające do osiągania przez Twój serwis jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. W tym przygotowywanie rekomendacji, bieżących optymalizacji, wyszukiwanie nowych szans i potencjałów, jak i cały linkbuilding.

Copywriter – ekspert od przygotowywania wartościowych treści, których celem będzie poprawa widoczności Twojego serwisu.

Programista – którego rolą będzie optymalizacja strony pod względem technicznym.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Ostateczny cennik usług SEO wykonywanych na potrzeby stron internetowych uzależniony jest od rozmiaru strony (landing page, mały, średni lub bardzo duży serwis). Nie bez znaczenia jest także obszar działania (lokalnie, ogólnopolsko, bądź międzynarodowo) oraz konkurencja (czy ktoś inny również walczy o te same pozycje).

W tym wariancie na cenę pozycjonowania wpływają takie czynniki, jak: poprawa, optymalizacja i rozbudowa treści na samej stronie, poprawianie pod kątem technicznym oraz linkbuilding. Bardzo wiele też zależy od tego na tym, jak szybko chcesz osiągnąć efekty. 

Są metody, które pozwolą przyśpieszyć standardowy czas wzrostu pozycji, musisz jednak wiedzieć, że cena SEO strony internetowej w tym przypadku może szybko wzrosnąć. Mowa oczywiście o znacznym zwiększeniu ilości contentu i na linkowaniach najwyższej jakości.

Wymaga to znacznych nakładów pracy. Treści kosztują, współprace z najbardziej zaufanymi i wartościowymi stronami w sieci także są drogie. Jeśli jednak masz na to fundusze nic nie może Cię w tej kwestii zatrzymać. Zaznaczamy też, że szybsze osiągnięcie efektów nie znaczy „natychmiastowe”. 

Pewnych procesów, takich jak budowanie zaplecza linkowego nie można przyśpieszać w nieskończoność. Wynika to z filtrów antyspamowych, które są częścią algorytmu wyszukiwarki Google. Jeśli nagle zaczniesz pojawiać się w zbyt wielu miejscach, pozycja strony nie zyska, tylko spadnie.

W najgorszym przypadku może zostać nawet uznana za spam i nigdy nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Straszna perspketywa, prawda? Z tego powodu stawiaj tylko na sprawdzone agencję SEO. Niska cena pozycjonowania nie musi być okazją. Może być przestrogą.

Ile wynosi koszt pozycjonowania sklepów internetowych?

Tu podobnie, jak w przypadku klasycznych stron www – na cenę wpływa rozmiar e-sklepu, obszar jego działania, a także konkurencja.  Kluczowy jest również sam oferowany asortyment.

Cenę SEO dla e-commerce tworzą działania związane z: opracowywaniem i poprawianiem treści (zwłaszcza produktów i kategorii), pozyskiwaniem odnośników oraz wdrażaniem zaleceń z obszarów technicznego SEO.

Duże ilości czasu w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych pochłania odnajdywanie odpowiednich słów kluczowych. Jak pokazuje nam doświadczenie najczęściej wyszukiwane frazy – czyli te, które również najłatwiej „wypatrzeć” – niekoniecznie są tymi, które przyniosą Ci zyski.

Po raz kolejny powtarzamy – celem pozycjonowania nie ma być sam wzrost widoczności! Chodzi przede wszystkim o efekt wzrostu Twojej sprzedaży. Szczególnie zwracamy uwagę na frazy kluczowe długiego ogona, które mają prowadzić klientów do Twojego sklepu celem dokonania konwersji.

Pamiętaj, że cennik pozycjonowania sklepów internetowych tego nie uwzględnia – u nas dobór odpowiednich słów kluczowych jest zawsze w cenie. Nie działamy na oślep i korzystamy z narzędzi, które na prawdę pomogą nam zwiększyć Twoją sprzedaż, a nie tylko generować więcej kliknięć.

Budżet promocyjny, czyli ile należy przeznaczyć na SEO?

Jak już wspominaliśmy wielokrotnie – cennik pozycjonowania zależy od wielu czynników. Jednak wiemy, że jesteś na tej stronie, ponieważ poszukujesz konkretnej informacji, która choć trochę pozwoli Ci przygotować się na ponoszenie takich wydatków. Dlatego z przyjemnością Ci to ułatwimy 😊.
Orientacyjny koszt pozycjonowania dla średniego serwisu działającego ogólnopolsko to około 2000 – 4000 złotych miesięcznie. Oczywiście, w przypadku mniejszych i bardziej lokalnych stron – cena ta ulega redukcji. Przy większych i o znacznie silniejszej konkurencji – naturalnie rośnie.

Są branże, w których jeszcze nie wiele osób zdaje sobie sprawe z potencjału SEO i to właśnie w takich miejscach cena SEO będzie najniższa. Z kolei szczególnie w branży technologicznej, gdzie pozycjonowanie jest chlebem powszednim od kilkunastu lat koszty mogą być większe.

Nie oznacza to bynajmniej, że nie warto tam tego robić. Efekty będą nieco wolniejsze i przyjdzie zapłacić cenę bliżej górnej granicy przedziału cennika pozycjonowania w Google. Nie zmienia to jednak faktu, że w kilka miesięcy przegonisz wielokrotnie strony widocznością, które wcale się nie pozycjonują, a naszym specjalistom z pewnością uda się znaleźć hasła, które przyniosą prędko efekty sprzedażowe.

Koszty pozycjonowania – co jeszcze warto wiedzieć?

Pamiętaj, że pozycjonowanie to tak naprawdę ciągła rywalizacja z innymi serwisami i sklepami internetowymi. Konkurowanie na frazy, ilość i wartość pozyskanych linków, treść, pieniądze, a także pomysłowość samych SEO’wców 😉.

Wszystko zależy nie tylko od Twojego budżetu czy tego, ile na działania związane z pozycjonowaniem przeznacza Twoja konkurencja. Liczą się przede wszystkim umiejętności specjalistów SEO. W dużej mierze to ich wiedza, umiejętności oraz cały pozycjonerski warsztat może zadecydować o Twoich przyszłych zyskach. I wiesz co? U nas czekają na Ciebie najlepsi 😉!

Warto też pamiętać, że najtańsza firma SEO nie musi być wcale tą najbardziej opłacalną. Faktem jest, że cena pozycjonowania to nie tylko cena czasu specjalistów. To też liczne narzędzia, które wykorzystujemy w pogonii za Twoimi konwersjami. Korzystamy z kilkunastu różnych narzędzi, które pomagają nam w pozycjonowaniu waszych stron. Nie są tanie i można uznać je za część ceny pozycjonowania strony w Google.

Mamy też metody, które ułatwiają nam pozyskiwanie contentu w szybkim tempie. Docenią to szczególnie sklepy internetowe o dużej liczbie produktów. Wszystkie opisy kategorii, produktów, czy usług będą lepsze niz u kogokolwiek innego. Nie tylko pod względem jakości, ale także potencjału dla generowania kliknięć. Dobieramy adekwatnie nie tylko główne słowa kluczowe, ale także poboczne dzięki wielu programom, które analizują treści SEO z każdej strony.

Dzięki temu możesz zawsze być o krok przed Twoją konkurencją, która może pozycjonować się nie biorąc pod uwagę detali, które najczęściej decydują o tym, kto jest w SEO wilkiem, a kto owcą. 

Co jeszcze uwzględnia nasz cennik SEO?

Każde przedsięwzięcie, poza prowadzeniem regularnych prac optymalizacyjnych i linkbuildingowych zaczyna się od przeprowadzenia analizy SEO oraz opracowania całej strategii pozycjonowania.

Wierzymy, że bez porządnego audytu nie ma sensu zaczynać prac pozycjonerskich. Działając “na oślep” można jedynie pogorszyć sprawę – osiągając dużo słabsze wyniki.

W związku z tym, na samym początku naszej współpracy dokonamy dokładnej weryfikacji Twojej strony lub sklepu internetowego. Na jej podstawie wyciągniemy wnioski, określimy plan naprawczy, a także zbudujemy plan działania na cały okres naszej współpracy.

Warto też zaznaczyć, że nasz cennik pozycjonowania nie przewiduje opłaty za audyt, jeśli później decydujesz się na jeden z naszych pakietów. To znaczna oszczędność – audyt dużego serwisu nie zawsze jest tani. Z kolei prawda jest taka, że w zasadzie nie istnieje strona, której SEO się nie przyda. Dodatkowi klienci sami się nie pozyskają. SEO cena, którą zawsze warto zapłacić.

U nas cena SEO może być częścią pakietu

Oprócz SEO jako osobnej usługi znajdziesz w naszej ofercie zdecydowanie najlepszą opcję dla Twojej firmy, jeśli chcesz ją rozwijać na wielu płaszczyznach. Jeśli oprócz pozycjonowania interesują Cię reklamy przygotowane przez doświadczonych specjalistów, to jesteś w odpowiednim miejscu.

Oferujemy trzy główne pakiety, w każdym z nich kluczowym elementem jest SEO. Pakiet promowania firmy lokalnie, promowania ogólnopolskiego i promowania sklepów internetowych. Każdy z nich przy bardzo atrakcyjnych cenach zawiera w cenie pozycjonowanie.

Oprócz tego kompleksowe reklamy w Google, na Facebook’u, profesjonalne wizytówki Google My Buisness i remarketing. Każde z tych działań jeszcze bardziej wspomoże Twoją firmę w wyścigu na szczyt – nie tylko pozycji w Google, ale także listy najbardziej zyskownych firm.

A wiesz co jest w tym wszystkim najlepsze? Nie będzie Cię wiązać długoterminowa umowa. Jeśli będziesz chcieć zrezygnować z naszych usług, to wystarczy nam Twoje wypowiedzenie. Wygodne prawda?

Udało się nam Cię zainteresować? Dopytaj naszego doradcę o szczegóły i wybierz pakiet, który będzie adekwatny do Twoich potrzeb. Szybko zaczniemy działać. Koszt pozycjonowania jako części takiego pakietu będzie jeszcze niższy i jeszcze szybciej wpłynie na Twoją sprzedaż i rozpoznawalność.

Jesteśmy zwolnennikami dywersyfikacji reklam i Tobie również to zalecamy. Stosowanie jednego z pakietu jest gotową metodą takich działań. Takie podejście pozwala dokładnie kontrolować to, na co idzie Twój budżet i optymalizować jego wykorzystanie, tak aby przynosiło efekt.

Dodatkową zalętą jest to, że możemy także połączyć reklamy dla jeszcze większej skuteczności i konstruować lejki reklamowe, które pozwolą sprawić, że każdy z elementów, będzie wpływać pozytywnie na inne. To z kolei sprawi, że rentowność reklam będzie na najwyższym możliwym poziomie.

Korzystanie z jednego pakietu pozwoli też na tworzenie niezwykle skutecznych kampani remarketingowych, które nie będą ograniczać się tylko do jednej platformy. To wszystko sprawi, że o Twojej firmie zrobi się głośno.

Jaki będzie tego efekt? Lepsza pozycja. Z tego powodu nie warto rozkładać elementów składowych pakietów. Cena pozycjonowania w pakiecie to cena najlepszych wyników w promocji.

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat ceny i kosztów pozycjonowania

Jak widzisz, nie da się jednoznacznie określić finalnego cennika usług SEO. Koszt za pozycjonowanie zależy bowiem od wielu czynników takich jak: rozmiar i rodzaj strony, zasięg, konkurencja, czy oferowany asortyment.

W przypadku małych, lokalnych serwisów cena może wynieść już od kilkuset złotych miesięcznie. Przy pozycjonowaniu średnich witryn koszt to blisko ok 2000-4000 zł na miesiąc. Natomiast, przy bardzo dużych, rozbudowanych i posiadających silną konkurencję stronach – pozycjonowanie może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Biorąc jednak pod uwagę, że wszyscy stale decydują się na tego typu usługi, gra jest warta świeczki. Przede wszystkim SEO pozwala Ci na bardziej efektywne wykorzystanie budżetu niż w przypadku reklam płatnych. W pozycjonowaniu cena nie jest opłata za kliknięcia. 

Ponadto efekty zbudowane w SEO są długotrwałe. Nawet jeśli w pewnym momencie zdecydujesz się na zakończenie tego procesu nie stracisz zasięgu. Gdy kończysz kampanie w Ads w tym samym momencie przestają do Ciebie spływać konwersję. Tutaj nie ma takiego efektu.

Warto też wiedzieć, że w cenniku SEO nie jesteśmy w stanie uwzględnić największej korzyści, którą dzięki takim usługom zyskasz. Tego, że to Twoja strona może się stać wartościowym źródłem informacji dla wielu użytkowników. Stawiając na dobrej jakości treści zyskujesz nie tylko kliknięcia użytowników i konwersje, ale ich zaufanie, które w efekcie sprawia, że z chęcią wracają wielokrotnie na Twoją stronę.

Jeśli chcesz poznać więcej treści związanych z pozycjonowaniem znajdziesz ich bardzo wiele na naszym blogu. Nasi specjaliście stale rozwijają swoją wiedzę, a nasze metody często się zmieniają. Nie jest to oznaka braku kompetencji, a świadomości tego, jak algorytm Google szybko się zmienia. Tylko to pozwala na zadowalające efekty.

Wybierając Ministerstwo Reklamy wybierasz SEO, które będzie mieć skutek, a nie tylko takie pozorny. Jeśli potrzebujesz więcej informacji niż te, które zawarliśmy cenniku pozycjonowania w tym artykule, zapraszamy do następnego akapitu.

Chcesz wiedzieć, ile wyniesie koszt pozycjonowania Twojej strony?

Skontaktuj się z nami już teraz. Z przyjemnością przeprowadzimy dla Ciebie darmową konsultację SEO, dzięki której poznasz dokładny cennik pozycjonowania – doskonale dopasowany do Twoich preferencji, otaczającego rynku, jak i posiadanego budżetu 😊!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna