Decydując się na usługi pozycjonerskie, a co za tym idzie – prosząc o ich wycenę, pewnie wiele razy zdarzyło Ci się pomyśleć “z czego wynika taka, a nie inna cena”.
“Czy to faktycznie tyle kosztuje, czy po prostu agencja chce zarobić na mojej niewiedzy?”.

Dobra wiadomość! W tym artykule dokładnie przedstawimy Ci, w jaki sposób wyceniane są nasze usługi związane z pozycjonowaniem. Za zapoznaniu się z jego treścią dowiesz się, jakie czynniki wpływają na finalny koszt, a także na jaki zakres działań oraz wsparcia możesz liczyć. Zapraszamy 😊!

Wycena kosztów pozycjonowania – czy to takie proste?

Na początku musisz wiedzieć, że zakup usługi pozycjonowania stron internetowych, pod żadnym względem nie przypomina “zwykłych” codziennych zakupów. Nie da się “ot tak” wejść do sklepu, wrzucić produkt do koszyka i zapłacić za niego przy kasie.

Określenie kosztów pozycjonowania można przyrównać bardziej do zakupu nowego samochodu. Zanim udasz się do salonu, najpierw dokładnie weryfikujesz, jakie modele Cię interesują. Śledzisz reklamy, czytasz o konkretnych markach, a także ustalasz, ile pieniędzy możesz na to przeznaczyć. Gdy już udasz się do konkretnego salonu – znajdujący się w nim dealer, aby zaproponować Ci najlepszy model, najpierw musi poznać Twoje potrzeby i preferencje.

I wiesz co? Z wyceną SEO jest podobnie. Z tą różnicą, że tym wszystkim zajmujemy się my – badając zarówno Twoje wymagania, sytuację w branży, jak i szereg innych aspektów.

Audyt SEO jako podstawa do wyceny pozycjonowania

Pierwszym krokiem składającym się na określenie ceny usług SEO, jest wykonanie dokładnej analizy kondycji Twojej strony internetowej, otaczającej ją branży, konkurencji oraz Twojego zasięgu. Aby to zrobić, wykonujemy 4 główne kroki:

1. Wnikliwie sprawdzamy Twoją konkurencję

Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie to swego rodzaju “gra”, w której ktoś musi stracić, aby ktoś inny mógł zyskać. Jeżeli pragniesz, aby Twój serwis był wysoko w wynikach wyszukiwania Google, to oczywiste, że ktoś z tych wyników musi “wypaść” 😊.
Dlatego, jednym z czynników wpływających na ostateczny koszt SEO będzie branża, w której działasz. Tj. czy na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących podobne rozwiązania oraz to, jak efektywnie pracują nad swoim pozycjonowaniem.

Takie działanie pozwala nam określić poziom trudności poszczególnych fraz kluczowych, a co za tym idzie – także koszty, jakie będą musiały zostać poniesione, aby wypozycjonować Twój serwis – doganiając, a następnie przeganiając konkurencję.

grafika nawiązująca do mapy

2. Bierzemy pod uwagę obszar Twojego działania

Wpływ na zakres naszych prac, a co za tym idzie – Twoje przyszłe koszty, ma również teren, na którym chcesz się promować.
Najbardziej atrakcyjną wycenę działań SEO otrzymasz wtedy, gdy Twoja promocja ma odbywać się lokalnie (w określonym mieście, województwie czy regionie). Przy pozycjonowaniu na całą Polskę, Twoje koszty będą już nieco większe. Natomiast, najwięcej przyjdzie Ci zapłacić w momencie, jeśli zdecydujesz się na działania globalne – nakierowanie na konkretne kraje lub cały świat.

Obszar pozycjonowania jest istotnym czynnikiem kosztowym. To on decyduje, jaki budżet trzeba będzie przeznaczyć na przygotowanie treści czy pozyskiwanie wartościowych linków.

grafika nawiązująca do mierzenia i ważenia

3. Oceniamy obecną kondycję pozycjonowanej strony

Nie bez znaczenia jest dla nas również to, w jakim stanie jest Twój serwis internetowy. Jak długa jest jego historia, czy spełnia najnowsze wymogi stawiane przez wyszukiwarki oraz to, czy były już na nim prowadzone (i z jakim skutkiem) działania pozycjonujące.
Musisz sobie bowiem uświadomić, że dotychczasowa historia Twojej strony www może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt i wycenę pozycjonowania.
W naszej karierze nieraz spotykaliśmy się z sytuacjami, w których “odziedziczane” przez nas serwisy były w opłakanym stanie. Poprzednie firmy pozycjonerskie stosowały nielegalne praktyki SEO (tzw. black hat). To w konsekwencji skutkowało setkami godzin pracy skupionej nie na samym pozycjonowaniu witryn, a jedynie na poprawianiu błędów “po poprzednikach”.

Wykorzystujemy odpowiednie narzędzia, dzięki którym badamy ilość oraz jakość dotychczas pozyskanych linków. Do tego, wnikliwej analizie poddajemy samą treść znajdującą się na stronie.

…a także sam jej rozmiar

Tak, w SEO rozmiar również ma znaczenie 😊. Zupełnie inną wycenę otrzymasz, jeśli Twój serwis tworzy kilka lub kilkanaście podstron, skupionych wokół maksymalnie kilkudziesięciu fraz kluczowych, na których Ci zależy.
Z kolei całkowicie inna wycena zostanie Ci przedstawiona, jeżeli zarządzasz potężnym sklepem internetowym, posiadającym w swojej strukturze dziesiątki kategorii oraz setki bądź tysiące dodanych produktów.
Ale czy to wszystko?

4. Twoje plany również mają wpływ na wycenę pozycjonowania
W tym momencie przechodzimy do jednego z kluczowych czynników, czyli tego, co tak naprawdę chcesz osiągnąć w wyniku współpracy z agencją SEO. W przypadku wyceny pozycjonowania, śmiało możemy wykorzystać dobrze znane powiedzenie:

“Ma być tanio, szybko i dobrze? Wybierz dwa.”

Na tą część ceny wpływa:

  • Cel, czyli co konkretnie chcesz osiągnąć: jaki poziom widoczności zbudować oraz jak duży ruch przyciągnąć.
  • Czas, czyli w jakim terminie pragniesz cieszyć się określonymi wynikami.

Dlatego:

  • Jeśli efekty pozycjonowania Twojej strony internetowej mają przyjść szybko – SEO z pewnością nie będzie tanie.
  • Jeśli mają być dobre i utrzymywać się przez długi czas – wymagają czasu i pieniędzy.
  • Jeśli najważniejszym czynnikiem jest dla Ciebie niska cena – na pierwsze efekty pozycjonowania możesz czekać naprawdę długo.

Przeczytaj też: Jak ułożyć profesjonalną strategię SEO?

Czy wycenę SEO można zmienić?

Wiedz, że nad poprawą widoczności Twojego serwisu online będzie pracował cały sztab dedykowanych specjalistów. Osób, mogących pochwalić się bogatym i wieloletnim doświadczeniem, a przede wszystkim posiadających wysoki poziom umiejętności oraz kompetencji.

Zakres ich działań może być dostosowany do Twoich potrzeb oraz możliwości – zwłaszcza, jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem.

  • Wycena pracy specjalisty od SEO

Osoba odpowiedzialna za przygotowanie, prowadzenie, jak i bieżącą kontrolę wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem Twojego serwisu. Akurat w tym przypadku nie możesz zrezygnować z jej usług 😉.

  • Wycena pracy programisty

Człowiek, którego rolą jest doradztwo oraz prowadzenie bieżących prac zmierzających do poprawy Twojego serwisu pod względem technicznym. Mówimy tu zarówno o działaniach mających na celu poprawianie szybkości ładowania strony, eliminowanie powstających błędów czy dostosowywanie do zmieniających się wymagań wyszukiwarek.

Jeżeli posiadasz umiejętności lub zasoby, które pozwolą Ci na prowadzenie tych prac we własnym zakresie – z pewnością wpłynie to na ostateczną wycenę pozycjonowania.

  • Wycena pracy SEO copywritera

Specjalista od treści, którego rolą jest przygotowywanie tekstów mających na celu wspieranie pozycjonowania Twojego serwisu. W zależności od charakterystyki, mogą to być klasyczne teksty na strony i zakładki, opisy produktów i kategorii, artykuły publikowane na firmowym blogu oraz szereg innego rodzaju contentu.

Jeśli czujesz się na siłach lub masz osobę, która potrafi pisać także pod SEO – ta część również będzie miała istotny wpływ na wycenę naszych usług.

  • Wycena pracy linkbuildera

Czyli eksperta od pozyskiwania jakościowych i dobrze dobranych odnośników do Twojej strony www. Teoretycznie, również i w tym miejscu możesz pokusić się o pewne ustępstwa i zajęcie się tym we własnym zakresie.

Teoretycznie! Bowiem z doświadczenia jednak wiemy, że nie warto. Linkbuilding jest bardzo specyficzną dziedziną SEO – która, jeśli źle prowadzona – może przynieść znacznie więcej szkody niż pożytku.

Podsumowanie, czyli co wchodzi w skład finalnej ceny pozycjonowania?

Jak widzisz, wycena usług świadczonych przez specjalistów od SEO nie jest wcale taka prosta. Finalny koszt tego typu działań wymaga przeprowadzenia dokładnej weryfikacji, odbywającej się na kilku poziomach. Analizy, która uwzględnia Twoje otoczenie konkurencyjne i obszar działania, bada obecną kondycję serwisu oraz bierze pod uwagę Twoje cele biznesowe.

Podczas sporządzanej przez nas wyceny uwzględniamy stopień trudności fraz kluczowych, działania Twojej konkurencji, planujemy, jaka część budżetu ma być przeznaczona na konkretne działania (linkbuilding i copywriting), a także określamy, ile potrwa osiągnięcie konkretnego rezultatu.

Dowiedz się, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony internetowej

Przekonaj się, jakie to proste. Wystarczy, że przejdziesz do kontaktu.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna