Profesjonalna strategia SEO to jeden z najważniejszych elementów promowania witryny internetowej w wyszukiwarce Google. To właśnie dzięki niej efektywnie wykorzystujemy budżet, możemy pozycjonować stronę skutecznie oraz wydajnie. Ułożenie profesjonalnej strategii SEO jest też niezwykle ważne dla procesu pozycjonowania. Jak zatem ułożyć profesjonalną strategię SEO? Dowiesz się o tym z tego wpisu.

Czym jest strategia SEO?

Strategia SEO jest to plan działania pozycjonowania naszej strony internetowej. Obejmuje on zaplanowanie i ułożenie wszystkich czynności związanych z pozycjonowaniem strony, które mamy zamiar przeprowadzić oraz nadanie priorytetu tym najważniejszym. Celem strategii SEO jest ułatwienie procesu pozycjonowania oraz zwiększenia jego skuteczności, a przez to zwiększenie sprzedaży i większe zarobki czy ułatwienie osiągnięcia innych celów. Strategię SEO ustala się indywidualnie dla każdej strony internetowej, a w praktyce jest to zaplanowanie wszystkich czynności pozycjonujących tak, abyśmy mogli łatwiej i skuteczniej je wykonywać.

Audyt SEO strony internetowej

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, chcąc stworzyć profesjonalną strategię SEO, jest przeprowadzenie audytu SEO strony internetowej. To podstawowe działanie, które jest punktem wyjściowym wszystkich dalszych etapów. To właśnie na podstawie informacji uzyskanych z audytu będziemy mogli podejmować kolejne decyzje i planować kolejne kroki. Audyt SEO powinniśmy zlecać profesjonalnym agencjom SEO/SEM. Pozwoli on sprawdzić aktualny stan naszej witryny i poznać informacje o wszystkich elementach wpływających na pozycjonowanie strony internetowej. Koszt i czas audytu są indywidualne dla każdej witryny, a audyt SEO ujawni wszystkie najmocniejsze i najsłabsze strony serwisu, a także pomoże ułożyć świadomie plan pozycjonowania.

cel-budzet-pozycjonowania

Wyznaczenie budżetu, harmonogramu oraz celu

Drugim krokiem podczas planowania profesjonalnej strategii SEO jest określenie celu, budżetu i harmonogramu pozycjonowania. Przede wszystkim powinniśmy ustalić, co jest naszym głównym celem. Może być to pozyskiwanie nowych obserwujących, zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym czy generowanie różnego rodzaju leadów. Dzięki temu będziemy mogli wybierać te działania pozycjonujące i strategie SEO, które pomagają osiągać konkretne cele. Przy ustalaniu planu pozycjonowania powinniśmy też dokładnie określić jakim budżetem dysponujemy oraz w jakim czasie chcemy uzyskać efekty.. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać pełny potencjał budżetu reklamowego, a w trakcie pozycjonowania nie zabraknie nam środków.

Analiza i dobór słów kluczowych

Jednym z najważniejszych elementów tworzenia strategii SEO jest analiza słów kluczowych. To właśnie od określenia konkretnych fraz zależało będzie, pod jakimi hasłami będziemy pojawiali się z naszą witryną w wyszukiwarce Google oraz jakich odbiorców chcemy pozyskiwać. Określenie wszystkich słów kluczowych wraz z priorytetami na początku pozycjonowania sprawi, że będzie ono dużo efektywniejsze i skuteczniejsze, a wszystkie poszczególne czynności, które będziemy wykonywali przy witrynie, będziemy mogli wykonywać z myślą o danych słowach kluczowych i w ich kontekście.

Słowa kluczowe możemy pozyskiwać z planera słów kluczowych Google, Google Trends, zewnętrznych keyword generatorów, propozycji haseł w wyszukiwarce Google czy z analizy konkurencyjnych witryn. Analiza słów kluczowych ma na celu dostarczyć nam informacji o tym, jakie hasła są obecnie wyszukiwane najchętniej w danej kategorii tematycznej, a wybranie losowo kilku logicznych i ogólnych haseł jak miało to miejsce w przeszłości nie będzie dzisiaj ani skuteczne ani efektywne. Dobierając frazy na naszą stronę internetową, które sprowadzą pożądany ruch, powinny posiadać korzystny stosunek popularności do konkurencji. Powinniśmy zadecydować też na jakie słowa kluczowe położymy priorytet i które z nich będą głównymi słowami kluczowymi dla naszej witryny internetowej. Mogą to być konkretne hasła tematyczne jeśli zależy nam na pozyskiwaniu konkretnego ruchu organicznego lub te, które dają najwięcej wejść przy najmniejszej konkurencji na rynku tak, aby pozyskiwać największą ilość ruchu za najniższą cenę. Ustalanie słów kluczowych powinno być zatem kompleksowe i obejmować te wszystkie frazy, które cieszą się zainteresowaniem w naszej kategorii tematycznej, a także świadomym ustaleniem priorytetów.

W tym momencie powinniśmy również ustalić, czy naszą stronę internetową będziemy pozycjonowali standardowo pod kilka najpopularniejszych fraz, lokalnie, szeroko pod kilkaset fraz tematycznych czy na inne sposoby. Typ pozycjonowania powinniśmy dobrać do celu, jaki chcemy osiągnąć np. pozyskiwania ruchu sprzedażowego lub lokalnych klientów, a w efekcie wybór konkretnego typu pozycjonowania przełoży się na listę fraz, jakie musimy ustalić dla naszej witryny.

dopasowanie-strony-w-strategii-seo

Zaplanowanie rozwoju strony internetowej

Bardzo ważnym elementem tworzenia strategii SEO jest zaplanowanie działań związanych z naszą stroną internetową. Po przeprowadzeniu audytu SEO oraz określeniu celu, jaki chcemy osiągnąć, należy ustalić które najsłabsze elementy naszej witryny muszą zostać poprawione, a które zoptymalizowane. Należy zatem rozplanować, które prace wykonamy samodzielnie, a które zlecimy agencji SEO — co jest najlepszym rozwiązaniem. Powinniśmy zaplanować też, w jaki sposób będziemy pozyskiwali teksty SEO czy content oraz jak i kiedy będziemy publikowali go na naszej stronie internetowej. Warto zaplanować to działanie w taki sposób, aby teksty były dodawane regularnie przez cały okres pozycjonowania strony internetowej, a także były dłuższe od tekstów bezpośrednich konkurentów i były kompleksowo zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych. Planując rozwój strony internetowej, musimy też odpowiedzieć na pytanie, czy rozwijamy nasz obecny serwis czy niektóre jego elementy całkowicie wymieniamy. Zmiana kluczowych elementów powinna odbyć się jak najwcześniej, aby nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania w trakcie pozycjonowania. Chcąc zatem rozwijać serwis powinniśmy zaplanować:

  • optymalizację techniczną, rozbudowę
  • publikacje contentu
  • analizę i optymalizację słów kluczowych
  • linkowanie onsite i offsite

Przeczytaj także: Dlaczego warto sukcesywnie podnosić budżet reklamowy? Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu!

Zaplanowanie linkowania i działań zewnętrznych

Profesjonalna strategia SEO to również zaplanowanie działań offsite, czyli poza witryną internetową takich jak linkowanie zewnętrzne. Powinniśmy ustalić budżet na wykonanie linkowania oraz wiedzieć, w jakich miejscach oraz w jakim czasie będzie linkowa nasza witryna w procesie pozycjonowania, aby linkowanie było jakościowe i naturalne. Linkowanie zewnętrzne strony internetowej jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i należy zaplanować je tak, aby było wysokojakościowe.

Skorzystaj z naszych usług

Chcesz stworzyć profesjonalną strategię SEO? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy zespołem doświadczonych profesjonalistów, którzy świadczą kompleksowe usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Pomagamy również klientom ustalić odpowiedni plan działania dla ich witryn, a także chętnie doradzamy odnośnie strategii pozycjonowania. Do każdej współpracy podchodzimy w indywidualny sposób, a na swoim koncie posiadamy wiele zrealizowanych kampanii pozycjonowania stron w Google zakończonych sukcesem. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna