Reklamowanie się w internecie oraz promowanie marki jest bardzo elastyczne i daje wiele możliwości. Spora liczba sposobów reklamowania się sprawia, że często nie wiemy do końca, który typ wybrać i nie znamy dokładnie każdej formy promocji. Wiele osób nie wie również jakie opcje wybrać w ogóle nie będąc specjalistami z tej dziedziny. W tym tekście przedstawiamy siedem najpopularniejszych sposobów reklamy w internecie oraz dokładnie je prezentujemy.

Strona internetowa

Jednym z najlepszych sposobów na promowanie się w internecie jest stworzenie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Samą stronę internetową można stworzyć samodzielnie za darmo lub w cenie ok. 200 złotych w kreatorach witryn, ale wybierając takie rozwiązanie musisz mieć na uwadze to, że bez wiedzy i doświadczenia nie będzie ona w pełni profesjonalna. Możesz też zamówić witrynę w kwocie kilkuset złotych, która zostanie stworzona przez specjalistów na nasze zlecenie. W witrynie możemy zamieścić najważniejsze informacje na temat firmy, jej oferty oraz pozostałe treści. Bardziej zaawansowane serwisy mogą kosztować znacznie więcej, choć są one przeznaczone już do profesjonalnych projektów. Posiadając witrynę, warto skupić się na jej pozycjonowaniu. Są to działania, które mają na celu dostosowanie witryny do wyszukiwarki Google, aby ta wyświetlała się na wysokich pozycjach. Ma to zapewnić widoczność witryny i spory ruch organiczny.

Pozycjonowanie to przeważnie koszt ok. kilkuset złotych wzwyż miesięcznie. Bycie na wysokich pozycjach w Google ze swoją witryną to zalety wizerunkowe, ale i też wymierne. Koszty pozyskania klienta w taki sposób są najczęściej niższe niż przy systemach reklamowych czy doraźnych promocjach, ale wymagają z kolei o wiele więcej czasu. Ten sposób reklamy warto wykorzystywać, jeśli zależy nam na długofalowej promocji i chcemy działać przez długi okres.

Systemy reklamowe

Pierwszym i podstawowym sposobem reklamowania się w internecie, są systemy reklamowe. Jest ich wiele, a najpopularniejszymi są Google Ads oraz Facebook Ads. Systemy reklamowe są udostępniane zarówno firmom, jak i osobom prywatnym. Przy ich pomocy możemy wyemitować profesjonalne reklamy umieszczone na serwisach Google oraz Facebooku. Na przykładzie tych dwóch systemów reklamowych możemy emitować reklamy odpowiednio w wyszukiwarce Google, na YouTube i na zewnętrznych stronach partnerów Google oraz na Facebooku i Instagramie. Systemy reklamowe działają na nieco innych zasadach i mogą różnić się od siebie. Ogólnie takie promowanie polega jednak na stworzeniu konta reklamodawcy oraz konfiguracji reklam i ich publikacji. W zależności od możliwych opcji możemy płacić za kliknięcie w reklamę lub wyświetlenie reklamy. W systemach reklamowych możemy stworzyć też samodzielnie wynik wyszukiwania wyświetlany w Google, baner lub film na Facebooku czy inne rożne formy reklamy oraz zdecydować, w jakich miejscach się pojawia. Ważnym elementem systemów reklamowych jest targetowanie. Jest to określenie wymagań, jakie muszą spełnić odbiorcy reklamy, aby mogli ją zobaczyć. Mogą być to dane odnośnie lokalizacji, zainteresowań czy innych parametrów. Przy promocji w Google Ads możemy również korzystać z określenia fraz, po wpisaniu których pojawi się nasz płatny wynik wyszukiwania.

Content marketing

Jednym z najbardziej jakościowych sposobów promowania się w internecie jest content marketing. Obecnie zyskuje on na popularności z kilku względów. Z pewnością wyszukiwarki, w tym Google, premiują w coraz mocniejszy sposób strony, które posiadają dużo wartościowego contentu. Użytkownicy i klienci również stają się coraz bardziej wymagający pod tym względem, oczekując informacji tematycznych. Oceniają oni także lepiej i bardziej wiarygodnie firmy oraz marki, które mają do zaprezentowania coś więcej aniżeli jedynie samą ofertę.

Content marketing to strategia promowa się w internecie, polegająca na publikowaniu przydatnych treści, które mają zainteresować klienta, aby wraz z nimi zapoznać się z ofertą naszej marki. Treści mogą być publikowane zarówno na naszej stronie internetowej np. na blogu, w e-sklepie jak i poza naszą witryną. Takimi miejscami będą np. social media, platformy społecznościowe jak YouTube czy fora i miejsca w sieci, gdzie spędzają czas osoby zainteresowaną daną tematyką. Publikując treści, można skorzystać też z różnych ich form. Najpopularniejszymi będą treści pisane. Mogą być to posty, wpisy tematyczne, artykuły specjalistyczne, raporty, statystyki a nawet e-booki. Treści mogą też mieć formę infografik, zdjęć czy nagrań wideo. Do oryginalniejszych należą podcasty audio, wirtualne spacery czy materiały interaktywne jak zdjęcia i wideo 360 stopni.

Marketing szeptany

Najbardziej bezpośrednim sposobem reklamy w internecie, poprzez który docieramy samodzielnie do klienta ze swoim przekazem, jest marketing szeptany. Jest to umieszczanie na forach internetowych, w social mediach czy w innych sferach sieci wpisów polecających naszą markę. Wpisy takie możemy dodawać samodzielnie lub możemy zlecać taką usługę agencjom marketingowym i interaktywnym. Wpisy te mają najczęściej ok. kilku zdań oraz zawierają krótkie informacje o naszej marce, jej nazwę i link do witryny oraz polecenie skorzystania z usług. Wpisy marketingu szpetnego mogą mieć też formę otwartego i jawnego polecania swoich usług przez firmę, ale w luźnym i niezobowiązującym tonie. Niezależnie od tego, czy wpis jest stylizowany na polecenia zadowolonego klienta czy polecenia naszej marki przez nas samych posiada kilka plusów. Wpisy buzz marketingu potrafią docierać do bardzo dużego grona osób. Wiadomości te pozostają w sieci przez bardzo długi czas, dzięki czemu możemy pozyskiwać poprzez nie klientów na długo po zakończeniu promocji. Największym plusem marketingu szeptanego jest jednak moc poleceń. Odbiorcy z chęcią sugerują się takim rodzajem polecenia marki, nie będąc nagabywani przez agresywne reklamy.

Inbound Marketing i zwiększanie widoczności

Mało docenianym sposobem promowania się w internecie jest z kolei Inbound marketing. Jest to sposób promocji polegający na zwiększaniu widoczności w sieci oraz daniu odnajdywania się potencjalnym klientom w jak najbardziej łatwy sposób. Inbound marketing nie zakłada atakowania klientów oraz ich nagabywania, a promowanie marki w taki sposób, aby klienci mieli łatwy dostęp do naszych danych, materiałów czy informacji.

W myśl tej zasady możemy tworzyć strony internetowe oraz je pozycjonować. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google sprawi, że wielu potencjalnych klientów odnajdzie naszą witrynę i będzie mogło zapoznać się z naszą marką. Możemy również dodawać w sieci content oraz próbować rozpowszechniać go viralnie. Możemy też publikować darmowe materiały i to właśnie przy ich pomocy dystrybuując je za darmo sprawić, że klienci dowiedzą się o naszej marce. Kolejnym sposobem na zwiększenie widoczności marki w sieci jest obecność w social mediach. Z pewnością powinniśmy mieć tam co najmniej rzetelnie uzupełniony profil, na który będą mogli przechodzić użytkownicy i po którym będą mogli odnajdywać nas nasi klienci. Bardzo ważnym elementem inbound marketingu jest dodawanie informacji o naszej marce w internecie. Możemy robić to poprzez umieszczanie danych w katalogach branżowych czy tworzenie i pozycjonowanie wizytówki w Google Maps. Inbound marketing, czyli marketing za przyzwoleniem ma wiele plusów. Buduje pozytywną renomę marki, może dać spore zasięgi naszej marce oraz jest prosty i elastyczny we wdrażaniu. Dzięki temu mogą wykorzystywać go różne firmy o różnym budżecie czy celu.

Social media

Jednym z najlepszych pomysłów na promowanie się w sieci jest robienie tego przy pomocy social mediów. Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook, choć możemy również prowadzić konta marki na takich portalach jak Instagram, Twitter czy YouTube. Obecność w social mediach to bardzo dobry sposób na pozyskiwanie odbiorców oraz przekierowanie ruchu na stronę www np. z reklam lub inbound marketingu. Z pewnością profile muszą być uzupełnione w 100% oraz prowadzone nienagannie. Warto dodawać też regularnie wysokojakościowe materiały  i dbać o relacje z fanami. Rozwijanie kanału z czasem może efektywnie pomóc pozyskiwać nam coraz większe ilości klientów. Stworzenie samego profilu firmowego możemy zlecić agencjom lub specjalistom z zakresu digital marketingu, jeśli mamy środki, a sami nie mamy na to czasu. W social mediach bardzo łatwo też jest udostępniać treści w ramach jednego portalu i polecać sam profil. Prowadzenie takich kont nie jest też wymagające i może odbywać się przy różnym nakładzie pracy. Konta na FB czy YT możemy prowadzić zarówno jako wizytówki marki lub wręcz przeciwnie, aktywnie uczestniczyć w życiu grup i promować nasze kanały dzięki płatnej promocji.

Influencer marketing

Efektywnym sposobem promocji w internecie w naszym zestawieniu jest również Influencer Marketing. Coraz więcej osób zwraca na niego uwagę z racji oryginalnej formy, ale też i sporej skuteczności. Influencer marketing zakłada działania promocyjne wykorzystujące osoby znane i rozpoznawalne w sieci. Osoby te są influencerami, czyli liderami branżowymi w danych kategoriach, które w zamian za pieniądze godzą się promować dane usługi, produkty czy marki. Influencerzy prowadzą swoje kanały i mają spore grona fanów. Znajdziemy ich na każdej platformie społecznościowej. Promocja w takiej formie polega na zapłaceniu influencerowi, aby ten polecił nasz produkt, wykorzystał go w materiale lub pozytywnie zaprezentował go swoim widzom. Cała strategia marketingowa opiera się na tym, iż polecenia osób znanych są bardzo dobrze odbierane. Fani danej osoby lub gwiazdy również chcą używać takich samych produktów i chętnie je kupują. Influencer marketing umożliwia również reklamowanie się na wielu platformach przy różnym budżecie. Bardzo pozytywnie wpływa na budowanie wizerunku marki oraz jest jakościowym sposobem promocji. Influencerów możemy odnajdywać samodzielnie, proponując im współpracę lub korzystać ze specjalnych platform, gdzie znajdziemy ogłoszenia osób, które chcą współpracować w takim zakresie.

 

 

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna