Inbound marketing czyli marketing przychodzący to jedna z najskuteczniejszych strategii promocji w internecie. Ma on wiele plusów oraz pozwala promować się na różne sposoby — dostosowane do naszych potrzeb, celów czy charakterystyki marki.

W tym wpisie przedstawiamy czym jest marketing przychodzący oraz dlaczego posiadanie własnej strony jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku chęci skorzystania z tego typu działań marketingu.

Czym jest marketing przychodzący?

Marketing przychodzący to rodzaj działań promocyjnych w sieci, które zakładają, że to my dajemy się odnajdywać potencjalnym klientom, a nie wychodzimy do nich sami z przekazem reklamowym. Działania takie bazują na zwiększaniu widoczności w internecie i mają wiele plusów. Dzięki temu klienci mogą łatwo nas znaleźć i skorzystać z naszej oferty. Inbound marketing to różne sposoby promocji. Może to być zwiększanie widoczności w social mediach przez tworzenie profilu marki, dodawanie danych informacyjnych w sieci czy content marketing. Inbound marketing opiera się w pewnej części na viralności treści, po jakich jesteśmy odnajdywani w sieci. Czy ktoś z nas nie chciałby, aby jego post lub strona www była polecana między odbiorcami samoistnie? Głównym sposobem na danie odnajdywania się w internecie jest jednak stworzenie i pozycjonowanie własnej strony internetowej. Daje ono naszej marce wiele możliwości oraz jest już wręcz wymogiem przy promowaniu się w sieci.

Marketing przychodzący jest nazywany również marketingiem przyzwolenia, gdyż to odbiorcy odnajdując nasz przekaz reklamowy, muszą sami wyrazić zgodę na zapoznanie się z nim. Ma to wbrew pozorom wiele zalet np. zaangażowanie odbiorcy w przeglądaniu treści. Sam marketing przychodzący ma wiele korzyści. Warto wdrażać go zatem z takich powodów jak: 

  • pozytywny odbiór marki dzięki nie nagabywaniu klientów
  • możliwość jakościowego zaprezentowania marki
  • duża skuteczność w pozyskiwaniu klientów
  • możliwości realizowania różnych celów promocji

Marketing przychodzący to głównie widoczność strony www i jej pozycjonowanie

Głównym sposobem marketingu przychodzącego jest stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej. Dzieje się tak za sprawą dużej popularności wyszukiwarki Google. Chyba nie raz z niej korzystasz i robisz to codziennie prawda? Robią tak też miliony osób na całym świecie — również Twoi potencjalni klienci. Wyszukiwarka jest zatem szybkim sposobem na pozyskiwanie informacji, a osoby chcące skorzystać z danego produktu samodzielnie chcą odszukać informacji o nim i podjąć decyzję w oparciu o dane, a nie reklamę w TV. Pozycjonowanie strony internetowej jest zatem niezmiernie ważne, gdyż obecnie świadomość klientów oraz chęć otrzymywania kompleksowych informacji związanych z produktem rośnie, a tendencja ta będzie rozwijała się przez najbliższe lata.

Samo założenie i pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Możemy na niej zaprezentować treści w nieskrępowany sposób oraz zrobić to efektywnie i skutecznie. Własną stronę www możemy promować zarówno w wyszukiwarce Google jak i w innych miejscach w internecie. Z kolei wysoka pozycja naszej witryny w Google to też liczne profity wizerunkowe. Odbiorcy ufają Google i chętnie sugerują się jej poleceniami, a jeśli nasza witryna będzie znajdowała się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, nasza marka będzie odbierana jako profesjonalna i godna zaufania. Samo pozycjonowanie nie jest też trudne we wdrożeniu. Wystarczy zlecić takie prace agencji, a więc nie musisz nawet się znać na tego typu działaniach.

wyniki-wyszukiwania-google

Jak działa wyszukiwarka Google i dlaczego analiza fraz jest tak ważna?

Wyszukiwarka Google, choć posiada wiele skomplikowanych algorytmów i mechanizmów, ogólnie działa stosunkowo prosto. Bazuje głównie na słowach kluczowych, których używa jako informacji o stronie. Przeszukuje ona sieć i sprawdza wszystkie witryny. Następnie tworzy indeks tych stron wraz z ocenami przydatności. To właśnie pozycjonowanie sprawia, że nasza strona www jest dostosowana do Google, a wyszukiwarka nadaje jej wysoką ocenę w indeksie. Następnie, gdy dany użytkownik szuka konkretnego hasła, Google wybiera z indeksu najtrafniejsze i najwyżej ocenione strony wysyłając mu listę wyników wyszukiwania. Oprócz optymalizacji — dobór i analiza słów kluczowych jest tutaj… kluczowa! To właśnie na podstawie fraz, które znajdują się naszej stronie www Google wie, kiedy i w jakich sytuacjach wyświetlić witrynę w wynikach wyszukiwania. Jest to szalenie ważne, gdyż jest to praktycznie jedyna metoda, aby poinformować Google o czym tak właściwie jest nasza witryna.

Google sprawdzając ilość poszczególnych słów kluczowych na stronie, wyświetla witryny na liście wyników wyszukiwania precyzyjnie dopasowane do zadanego pytania, jak to tylko możliwe. Głównym celem analizy i doboru słów kluczowych jest zatem to, aby na stronie www zamieścić dokładnie takie frazy, jakich najczęściej szukają użytkownicy. Jest to trudne i mozolne zadanie, ale którego efektem jest właśnie to, że nasza witryna w połączeniu z pozycjonowaniem znajdzie się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google i będzie świetnie widoczna dla użytkowników poszukujących konkretnych informacji.

A o słowach kluczowych przeczytasz tutaj: Słowa kluczowe – jak sprawdzić, jak trafiają do nas klienci w sieci?

Pamiętaj o remarketingu!

Remarketing jest istotnym następstwem marketingu przychodzącego, gdyż pozwala dosłownie zaprosić ponownie klientów najbardziej zainteresowanych naszą ofertą. Jest to działanie polegające na zainstalowaniu specjalnego kodu HTML na witrynie oraz zbieraniu informacji o osobach, które ją odwiedzają. Następnie korzystając z systemu reklamowego Google Ads czy Facebook Ads, emitujemy reklamy naszej marki kierujące na naszą witrynę osoby, które były już kiedyś na naszej stronie i miały z nią styczność. Jest to swego rodzaju przypomnienie o produktach i usługach, których szukali odbiorcy. To bardzo skuteczne działanie, gdyż sfinalizować zakup jest znacznie łatwiej w grupie osób, które są zainteresowane daną kategorią tematyczną i weszły już w interakcje z naszą marką.

Skorzystaj z naszych usług

Jeśli chcesz skorzystać z marketingu przychodzącego w internecie, stworzyć i pozycjonować stronę www lub wdrożyć remarketing, skorzystaj z naszych usług. Jesteśmy agencją marketingową, która posiada spore doświadczenie i kompetencje. Oferujemy też szeroki zakres usług, dzięki czemu z pewnością będziemy mogli wybrać dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. Służymy profesjonalną poradą i analizą Twojej sytuacji, a do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny. Skontaktuj się z nami i zacznij promowanie się w sieci. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna