TikTok ciągle kojarzy się z heheszkami. Nie wspominam nawet o hasłach typu: „to platforma dla dzieci”. Szczerze mówiąc, w pierwszym odruchu też jej nie rozumiałem. Moi znajomi ze studiów pękali ze śmiechu kiedy ja, siedząc obok, totalnie nie rozumiałem fenomenu TikToka. Moje myślenie zmieniło się, kiedy wrzuciłem pierwszy film. Byłem już twórcą, więc powiedziałem sobie: okay, nowe źródło odbiorców, czemu nie wykorzystać go do promocji swojej marki osobistej.

Zacząłem obok śmieszków i mojej twórczości robić tam także content bardziej ambitny – filmy merytoryczne dotyczące mojej pasji – branży herbacianej. Od razu znalazła się nisza zainteresowana i chętna do zakupów. Ze swojej strony jako influencer pokazuję ludziom sklepy z herbatą i produkty, które moim zdaniem są godne polecenia. W chwili obecnej mam ponad 50 tysięcy obserwujących na TikToku. Dodatkowo pomógł mi on zwiększyć liczbę odbiorców mojego Instagrama z 600 do ponad 3000.

Skoro obaliliśmy już mit o biznesowej bezużyteczności TikToka, zapraszam Cię w jego zakamarki. Będę Twoim przewodnikiem po tym niekończącym się festiwalu rozrywki, wiedzy, śmieszków, ale też możliwości sprzedażowych! Mamy tu wszystko!

Dla kogo jest TikTok?

Dla każdego, kto chce go wypróbować. Brzmi prosto, ale moim zdaniem to jest podstawowa rzecz, którą powinien zrobić każdy przedsiębiorca. Powinien sprawdzić, gdzie są jego odbiorcy. TikTok jest ciekawą przestrzenią. Daje świetne narzędzia zarówno do tworzenia lekkich, humorystycznych filmów, jak i dostęp do szerokiej biblioteki dźwięków. Możesz używać muzyki w tle nagrania, na którym dzielisz się swoją wiedzą.

Na TikToku ludzie lubią 3 rodzaje treści: estetyczne, ciekawe albo zabawne. Podobna zależność dotyczy także innych social media, ale na żadnej innej platformie materiały nie roznoszą się tak łatwo. Tutaj nawet najmniejsze konto przy odpowiednim szczęściu i dobrym przekazie może osiągnąć nawet 30, czy 200 tysięcy wyświetleń. Na naszym koncie mamy już kilka virali, które wpadły do DC – ale co to jest DC?

Dla Ciebie – tu chcesz być

Znaleźć się w tej sekcji to naczelny cel każdego TikTokera. Szybko wyjaśnię – Dla Ciebie to główny panel TikToka, na którym wyświetlają się filmy. Trafiają tam te materiały, które zbierają dużą ilość reakcji i zaangażowania. Co dodatkowo istotne – algorytm TikToka prawdopodobnie bierze także pod uwagę to, jak długo użytkownicy oglądają filmy na Twoim profilu.

Stąd popularne stały się pętle. Jest to metoda montażu, która polega na tym że wstęp i zakończenie filmu są jednym, przeciętym nagraniem i cała narracja prowadzana jest w ten sposób, aby zakończenie filmu płynnie przechodziło w jego początek. Na piśmie może wygląda to nieco skomplikowanie, ale uwierz mi, przeglądając TikToka prędzej, czy później trafisz na video korzystające z tej metody.

O czym także warto pamiętać – w zasięgach Twojego profilu pomaga prowadzenie transmisji na żywo. Opcję tę odblokujesz po osiągnięciu 1000 obserwujących.

Sprawdzaj też na bieżąco statystyki – dostęp do nich uzyskasz wybierając konto biznesowe lub twórcy. Tam możesz podglądać, kiedy użytkownicy najczęściej odwiedzają Twój profil. Pomoże Ci to w dobraniu optymalnych dni i godzin publikacji, aby jak najwięcej osób zobaczyło Twoje materiały, zareagowało na nie. Da Ci to dodatkowy ruch, który wpędzi Twoje filmy do Dla Ciebie i pokaże je kolejnym użytkownikom. Profil na TikToku to samonapędzająca się maszyna, a kiedy wpadniesz już do DC, to ilość odsłon może sięgać nawet 10-20 wyświetleń na sekundę! (tak jest w przypadku viralowych video).

Co TikTok może dać Twojej firmie

Przede wszystkim na tej platformie w o wiele łatwiejszy sposób dotrzesz do swojej grupy docelowej. Tutaj przy odpowiednio atrakcyjnym contencie bez problemu wbijesz 1000 wyświetleń w 1 dzień, a z czasem dziesiątki tysięcy będą dla Ciebie normą. Oczywiście nie od razu – odpowiednie i sukcesywne wykorzystywanie dostępnych zasobów, śledzenie i odtwarzanie trendów, dostarczanie wartościowych treści oraz śledzenie statystyk i wykorzystywanie ich w swoich działaniach contentowych – właśnie tak dojdziesz do sukcesu na TikToku

Sukcesu, który możesz przełożyć na inne pola – to świetna platforma do kierowania na Twojego Instagrama, czy też bezpośrednio na Twoją stronę internetową, którą możesz podpiąć do swojego profilu. Jest to świetny sposób organicznego rozwinięcia rozwinięcia wyników, które osiągasz przy pomocy kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads.

Możliwości przed Tobą szerokie, mam nadzieję że po przeczytaniu tego artykułu zachęciłem Cię przynajmniej do pobrania TikToka i sprawdzenia, jak różnorodne treści znajdują się na nim. Obserwuj trendy, pomyśl jak możesz je umieścić w realiach własnej marki. Nagraj tiktoka, opublikuj go i zobacz, jak się przyjmie. Zrób tak kilka razy. Spróbuj wrzucić coś swojego, autorskiego.

Testuj, twórz i w końcu, mam nadzieję, zyskaj grono zaangażowanych odbiorców, którzy staną się Twoimi klientami!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Mikołaj Paszko