Google Moja Firma to jedno z najlepszych narzędzi, które pozwolą Ci nieodpłatnie promować własną działalność. Im bardziej uzupełniona i pełna jest wizytówka Twojej firmy, tym lepiej. Jeśli jednak nie masz statusu jej administratora, to nie możesz dokonać żadnych zmian. Co zrobić w przypadku utraty dostępu do profilu firmy w Google Maps? 

Dlaczego nie mam dostępu do mojej wizytówki w Google?

Możliwych powodów jest kilka. Od tego, który dotyczy akurat Ciebie, będzie w dużej mierze zależeć, jak szybko znowu będziesz móc ją swobodnie edytować.

Najczęściej do utraty dostępu dochodzi oczywiście w wyniku utraty dostępu do profilu Google, za którego pośrednictwem wcześniej zweryfikowaliśmy naszą firmę. W takiej sytuacji będzie konieczna ponowna weryfikacja firmy, o której napiszemy później.

Drugim popularnym powodem jest brak dostępu ze względu na to, że wizytówkę Twojej firmy zweryfikowała, albo założyła od zera osoba trzecia. Mógł to być pracownik Twojej firmy, co znacznie ułatwi sprawę.

Niestety, zdarza się też, że sterowanie firmą przejmują oszuści, podszywający się pod Google, czy też pseudo agencje reklamowe, które po odmowie współpracy niejako przejmują wizytówkę.

Dostęp do Twojej wizytówki może też mieć firma, która na jasnych warunkach zajmowała się Twoim profilem Google My Business. Po zakończeniu współpracy nie uregulowaliście tej kwestii i to w dalszym ciągu tamta firma jest jej administratorem.

Ostatni powód, który może wydawać się mało prawdopodobny, to to, że nikt nie jest administratorem wizytówki. Brzmi głupio, ale to częsta przyczyna. Google sam generuje wizytówki firm znajdujących się na mapach. Być może myślisz, że to Ty stworzyłeś wizytówkę i z nieznanych Ci przyczyn nie masz dostępu. Najpierw sprawdź, czy na pewno doszło do weryfikacji profilu.

Jak odzyskać dostęp do wizytówki Google Moja firma krok po kroku.

Z racji, że istnieje kilka potencjalnych powodów, przedstawimy procedurę postępowania w każdym z nich. Choć może wydawać się to problematyczne, to z całą pewnością uda Ci się to zrobić.

Powód 1: ktoś inny założył / zajmował się wizytówką

W tym przypadku nikt nie powinien celowo utrudniać Ci życia. Proces weryfikacji nie jest szczególnie długi.

  1. Wejdź na stronę Google związaną z wizytówkami 
  2. Zaloguj się na konto Google, które ma być w domyśle administratorem.
  3. W oknie wyszukiwania wpisz nazwę swojej firmy

4. Na następnym ekranie pokazany zostanie Ci fragment maila osoby zarządzającej firmą (być może już wiesz, o kogo chodzi), kliknij przycisk, poproś o dostęp.

5. Wybieramy adekwatne opcje i podajemy prawdziwe dane. Najkorzystniejsze dla Ciebie będzie oczywiście uzyskanie statusu właściciela wizytówki.

Po wykonaniu powyższych kroków osoba, która posiada status właściciela wizytówki, zostanie powiadomiona o Twoim wniosku o dostęp. Jest spora szansa, że szybko potwierdzi i uzyskasz dostęp do profilu Twojej firmy. Może jednak też odrzucić Twój wniosek albo ignorować go przez 7 dni. Wtedy sytuacja wygląda zgoła inaczej.

Powód 2: ktoś celowo chce utrudnić Ci życie

Musisz przeprowadzić wszystkie 5 podpunktów z poprzedniego punktu. Jeśli dojdzie do odrzucenia Twojej prośby o uzyskanie dostępu, możesz zgłosić odwołanie od decyzji. Wtedy wizytówka przejdzie w stan do zweryfikowania. Co to dla Ciebie oznacza?

Na adres Twojej firmy zostanie dostarczona kartka z kodem weryfikacyjnym. Czeka się na nią około 14 dni. Po dokonaniu weryfikacji zostanie Ci przyznany dostęp. Możesz już śmiało działać.

Powód 3: nie masz dostępu do maila, z którego weryfikowałeś firmę

W tym przypadku nikt nie odpowie na Twojej zapytanie o uzyskanie dostępu (tak, pierwsze 5 kroków się nie zmienia). Po 7 dniach firma automatycznie przejdzie w status do weryfikacji. Po raz kolejny będziesz musieć dokonać weryfikacji listownej.

Zresztą, to właśnie automatyczne przejście w status „do weryfikacji” po 7 dniach sprawia, że przejęcie wizytówki jest stosunkowo łatwe. Z tego powodu lepiej co jakiś czas sprawdzać, czy nikt nie wysuwa żądań co do własności naszej wizytówki.

Powód 4: firmy nigdy nie zweryfikowano (wygenerowana automatycznie)

W tym przypadku proces jest nieco inny. Po czym poznać, że wizytówka nie jest zweryfikowana? Wyszukaj swoją firmę w Google. Zostanie Ci wyświetlona wizytówka. Jeśli w jej dolnej części znajduje się napis „zgłoś prawo do tej firmy”. Kliknij go i przejdź cały proces.

Tutaj ponownie konieczna będzie weryfikacja. Najczęściej listowna, więc trzeba liczyć się z 14 dniami oczekiwania. Czasami dostępna jest opcja weryfikacji telefonicznej i mailowej, ale nie da się tego kontrolować.

Dlaczego posiadanie dostępu do wizytówki Google jest kluczowe?

Być może przeszło Ci przez myśl, że nie warto tracić czasu na odzyskanie dostępu do wizytówki w Google Maps. Mimo wszystko lepiej nie ulegać tej myśli z wielu powodów.

Przede wszystkim wizytówka w Google sprawia, że potencjalni klienci mogą znaleźć informacje o Twojej firmie. Ba, nie tylko informacje. Dzięki wizytówce mogą w ogóle dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy.

Niestety, ale szczególnie jeśli prowadzisz lokalny biznes w większym mieście, istnieje spora szansa, że nikt nie trafi na Twoje usługi, jeśli nie ma Cię w Google. Jeśli nie ma Cię w sieci, to w odbiorze wielu Twoja firma będzie niewiarygodna albo zostanie uznana za zamkniętą.

Wizytówka w Google Maps to bezpłatne narzędzie, które pozwoli Ci zdobyć naprawdę wielu klientów. Warto się nią stale zajmować, aktualizować, udostępniać informacje o usługach.

Wraz z tematem wizytówki pojawia się również temat pozycjonowania lokalnego, czy też pozycjonowania wizytówki. To świetne usługi, które powinny Cię zainteresować, jeśli chcesz rozkręcić swój biznes.

Mimo wszystko zawsze pamiętaj, że samo posiadanie wizytówki jest zupełnie bezpłatne! Żadna firma, a w szczególności Google będzie wymagać od Ciebie opłaty za jej funkcjonowanie.

Uczciwe usługi, takie jak optymalizacja wizytówki mają swój koszt, bo wymagają pracy, ale jeśli nie współpracujesz z nikim, to nie ma najdrobniejszej potrzeby, żebyś płacił za nią cokolwiek.

Podsumowanie

Jeśli straciłeś dostęp do swojej wizytówki, albo nigdy go nie uzyskałeś, to jak najszybciej się tym zajmij. Stale tracisz na tym, że informacje są nieaktualne i na tym, że nie możesz modyfikować wizytówki, tak, żeby zajmowała dobre pozycje.

Warto często sprawdzać, czy przypadkiem nie wysunięto żądań dotyczących własności wizytówki. Zachęcamy też do zgłaszania nieuczciwych firm i prób wymuszeń samemu Google. Im szybciej tego typu zjawiska znikną, tym lepiej będzie wszystkim działać.

Masz już dostęp do wizytówki? W takim razie warto, żebyś zapoznał się z innymi artykułami o podobnej tematyce, które pomogą Ci zdobyć maksymalne korzyści z prowadzenia Twojej wizytówki Google. MinisterstwoReklamy może zająć się Twoją wizytówką i pomóc zdobywać Ci setki klientów.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marcin Morcinek