Wizytówka w Google Maps to jedna z najpopularniejszych form reklamy w sieci. Każda firma chce być widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania jako pinezka, aby mogła być szybko i łatwo odnajdywana przez potencjalnych klientów szukających konkretnych usług. Choć samo założenie takiej wizytówki jest darmowe, na rynku istnieje wiele agencji marketingowych, które oferują wykonanie tego zadania za nas, a także pozycjonowania wizytówki w zamian za opłatę. Jaka jest zatem cena „darmowej” wizytówki w Google i na co warto zwrócić uwagę, aby nie dać się oszukać oraz jak efektywnie wydać środki na tego typu promocję? Odpowiedzi na te pytania przedstawiamy poniżej. Spis treści:Wizytówka firmy w Google Maps jest darmowaPłacenie za usługi związane z założeniem wizytówki w GoogleCo może pójść nie tak przy samodzielnym prowadzeniu wizytówki Google?Czy i kiedy warto skorzystać z pomocy specjalisty?Rozwiązywanie problemów z wizytówką firmy w Google Maps – nie daj się naciągnąć!Uważaj na oszustówCo wpływa na pozycję wizytówki w Google Maps?W jaki sposób stworzymy lepszą wizytówkę?Jak szybko spodziewać się efektów naszej pracy?Skorzystaj z naszych usługFAQ: Wizytówka Google Maps – najczęstsze pytania Wizytówka firmy w Google Maps jest darmowa Pierwszą kwestią, jaką należy podkreślić przy temacie tworzenia i pozycjonowania wizytówek na Google Maps jest to, że samo jej założenie nie wymaga od nas ponoszenia żadnych kosztów i jest w pełni darmowe. Google daje możliwość założenia takiej wizytówki za darmo na swoich mapach i nie pobiera z tego tytułu żadnych opłat. Możemy zrobić to samodzielnie, zakładając wizytówkę w Google Profil Firmy, odpowiednio uzupełniając wszystkie formularze i rubryki, a także dodając na niej materiały czy regularnie ją aktualizując. Również samo utrzymanie wizytówki jest darmowe, a jej pozycjonowanie, czyli świadome zwiększanie pozycji wizytówki poprzez wykonywanie konkretnych czynności też możemy teoretycznie przeprowadzać samodzielnie. Płacenie za usługi związane z założeniem wizytówki w Google Bardzo często jednak gdy myślimy o założeniu wizytówki w Google Maps, chcąc być widocznymi w sieci, nie znamy się na tym procesie, gdyż nie jesteśmy specjalistami lub nie mamy czasu i umiejętności, aby samodzielnie wykonać taki proces. W takim przypadku śmiało można skorzystać z usług agencji marketingowej, która założy wizytówkę i zajmie się jej maksymalną konfiguracją. Usługi takie są już płatne, tak samo jak stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej czy uruchomienie kampanii reklamowej w Google Ads. Usługa stworzenia, optymalizacji i pozycjonowania wizytówki w Google Maps polega na wykonaniu wszystkich czynności przez specjalistów. W zamian za opłatę założą oni samą wizytówkę, zadbają o jej poprawne ustawienie, a także opcjonalnie jeśli zdecydujemy się na dłuższą współpracę, będą regularnie przeprowadzali działania pozycjonujące, które będą sprawiały, że wizytówka będzie podnosiła swoją pozycję w rankingu wyszukiwania na mapie. Do działań optymalizacyjnych, czyli związanych z założeniem i pozycjonowaniem wizytówki na Google Maps możemy zaliczyć: utworzenie Profilu Firmy weryfikacja wizytówki uzupełnienie wizytówki wszystkimi danymi optymalizacja wizytówki pod kątem SEO tworzenie i publikowanie materiałów aktualizacja danych i treści w wizytówce Sama usługa najczęściej jest kompleksowa i jako właściciel wizytówki nie musisz znać się na tym procesie oraz wykonywać żadnych czynności. Grafika przedstawia wizytówkę Google MinisterstwaReklamy, wyk. Adriana Wrochna. Co może pójść nie tak przy samodzielnym prowadzeniu wizytówki Google? Założenie wizytówki Google Moja Firma wydaje się proste – i rzeczywiście, samo uzupełnienie formularzy nie jest trudne. Problem w tym, że niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak łatwo popełnić błędy, które obniżają widoczność wizytówki i odstraszają potencjalnych klientów. Oto najczęstsze pułapki, w które wpadają właściciele firm, prowadząc wizytówkę na własną rękę: Błędnie ustawiona kategoria = brak wyświetleń Wybór nieprecyzyjnej kategorii głównej (np. „Usługi” zamiast „Salon masażu”) sprawia, że Google nie wie, na jakie zapytania ma wyświetlać Twoją firmę. Często skutkuje to całkowitym brakiem wyświetleń, mimo że wizytówka formalnie istnieje. Brak słów kluczowych = niska widoczność Jeśli w opisie nie pojawiają się frazy typu „masaż leczniczy Katowice” lub „masaż klasyczny dla kobiet”, Google nie dopasuje Twojej wizytówki do odpowiednich zapytań. Właściwa optymalizacja treści to podstawa widoczności. Nieodpowiednie zdjęcia = brak zaufania Zamieszczanie zdjęć niskiej jakości, niewyraźnych lub przypadkowych (np. z kiepskiego telefonu) psuje pierwsze wrażenie. Klienci bardzo często podejmują decyzję o wizycie właśnie na podstawie tego, jak wygląda wnętrze gabinetu i jego otoczenie. Brak odpowiedzi na opinie = spadek wiarygodności Jeśli nie odpowiadasz na recenzje – nawet pozytywne – Google uznaje Twoją wizytówkę za nieaktywną. Klienci również mogą odebrać to jako brak zaangażowania i kontaktu z firmą, co zmniejsza ich zaufanie. Czy i kiedy warto skorzystać z pomocy specjalisty? Usługa stworzenia i konfiguracji wizytówki w Google Maps przez doświadczoną osobę jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Przede wszystkim dzieje się tak ze względu na to, iż naszą wizytówką będą zajmowali się specjaliści, którzy posiadają odpowiednie kompetencje i doświadczenie. Oznacza to, że wizytówka zostanie stworzona poprawnie, a więc będzie miała szansę być widoczna na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwania w mapach Google. Działania agencji są również dużo bardziej profesjonalne niż osób prywatnych nieznających dogłębnie tego sposobu promowania się w sieci. Cały proces pozwala również zaoszczędzić nam sporo czasu, który możemy przeznaczyć na rozwój naszej marki. Skorzystaj z darmowej wyceny i omów cenę oraz szczegóły Twojego projektu. Pomogę Ci znaleźć najlepsze rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb. Szybka wycena Oprowadzę Cię przez cały proces realizacji Twojego projektu. Łukasz Rozwadowski Ekspert ds. rozwoju biznesu +48 790 558 138 Rozwiązywanie problemów z wizytówką firmy w Google Maps – nie daj się naciągnąć! Profil Firmy w Google jest kluczowym elementem strategii lokalnego SEO, ale może napotkać na różne problemy, takie jak niepoprawne dane, brak widoczności czy złośliwe działania konkurencji. Aby skutecznie rozwiązać te problemy, należy regularnie monitorować i aktualizować informacje na wizytówce, korzystać z oficjalnych narzędzi Google do zgłaszania błędów oraz unikać firm oferujących szybkie, płatne naprawy, które mogą być nieuczciwe. Kluczowe jest zrozumienie procesów i polityk Google oraz korzystanie z rzetelnych źródeł pomocy. Przeczytaj więcej: Inwestycja w reklamę — w jaki sposób zwracają się wydatki na marketing? Uważaj na oszustów Ważną podpowiedzią jest również uważanie na nieuczciwe agencje i osoby, które często chcąc wzbogacić się na tym procederze, wprowadzają właścicieli firm w błąd. Zawsze należy pamiętać, iż Profil Firmy w Google Maps jest darmowy i nie wymaga płacenia np. za jego przedłużenie czy obecność. W przypadku kontaktu z potencjalnym pracownikiem Google — osobą, która się za niego podaje, należy poprosić o przesłanie wiadomości z maila w domenie Google.com lub Google.pl, a nie Gmail.com. Współpracując z agencjami, zawsze należy zażądać listy działań przed podpisaniem umowy tak, aby przed rozpoczęciem współpracy wiedzieć, jakie koszty poniesiemy, za jakie konkretne wykonane usługi. Warto więc wybierać renomowaną agencję posiadającą dobre opinie, co będzie gwarancją współpracy na wysokim poziomie. Co wpływa na pozycję wizytówki w Google Maps? Wielu właścicieli firm zakłada, że wystarczy założyć wizytówkę w Google Maps, by od razu pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania. W praktyce, algorytmy Google kierują się wieloma czynnikami, które decydują o tym, która firma znajdzie się wyżej, a która pozostanie niewidoczna dla potencjalnych klientów. Poniżej wyjaśniamy, co realnie wpływa na pozycję Twojej wizytówki – i za co dokładnie płacisz, decydując się na profesjonalne prowadzenie i pozycjonowanie z Ministerstwem Reklamy: Kompletność profilu Google premiuje firmy, które mają w pełni uzupełnioną wizytówkę: dokładny adres i dane kontaktowe, pełny opis usług, kategorie główne i dodatkowe, godziny otwarcia, linki, zdjęcia, produkty. Im więcej wartościowych informacji, tym lepiej dla pozycjonowania. Lokalizacja użytkownika względem firmy To jeden z kluczowych czynników rankingowych. Google pokazuje użytkownikom firmy, które znajdują się najbliżej ich fizycznej lokalizacji. Dlatego tak ważne jest poprawne ustawienie obszaru działania i optymalizacja opisu o lokalne frazy. Słowa kluczowe w nazwie i opisie wizytówki Jeśli klient szuka „masaż relaksacyjny Katowice”, a Twoja wizytówka zawiera frazy „masaż relaksacyjny”, „Katowice” i „salon masażu” – szansa na wysoką pozycję rośnie. Dlatego treści powinny być przygotowane przez copywritera z myślą o SEO. Liczba i jakość opinii Nie chodzi tylko o ocenę 5/5 – Google bierze pod uwagę również: liczbę opinii (czy są regularnie dodawane), słowa kluczowe zawarte w opiniach, czy właściciel odpowiada na opinie (to wpływa na zaangażowanie). Dlatego uczymy naszych klientów, jak prosić o recenzje i jak na nie odpowiadać. Aktywność w wizytówce Google lubi „żywe” wizytówki. Jeśli publikujesz posty, aktualności, zdjęcia czy oferty – to znak, że firma działa. Dzięki temu: budujesz zasięg i aktywność, utrzymujesz zainteresowanie algorytmu, pokazujesz aktualność i zaangażowanie. My w Ministerstwie Reklamy planujemy te działania z wyprzedzeniem, aby klient był widoczny nie tylko raz, ale cały czas. Linki zewnętrzne i autorytet online Google analizuje, czy Twoja firma istnieje również poza wizytówką: czy ma własną stronę internetową z podanym NAP (nazwa, adres, telefon), czy pojawia się w lokalnych katalogach firm, czy inne strony linkują do Twojej działalności. Dlatego oferujemy też pozycjonowanie lokalne i link building jako uzupełnienie strategii. Podsumowanie: To, że wizytówka Google jest darmowa, nie oznacza, że jej wysoka pozycja w wynikach też jest „za darmo”. W rzeczywistości, skuteczne pozycjonowanie wymaga wiedzy, strategii i systematycznej pracy. I właśnie to zapewniamy naszym klientom w ramach współpracy z Ministerstwem Reklamy. W jaki sposób stworzymy lepszą wizytówkę? Cena wizytówki Google wykonanej przez naszą firmę zawiera w sobie pracę kilku specjalistów: Specjalisty SEO, który zajmie się pozycjonowanie w Google Maps Copywritera, który przygotuje atrakcyjne treści do Twojej wizytówki Google Maps Grafika, który zapewni, że wszystko będzie wyglądać atrakcyjnie Oczywiście podczas tworzenia wizytówki będziemy się z Tobą kontaktować. Chcemy mieć pewność, że uznasz koszt wizytówki Google w naszym wykonaniu za adekwatny. Będziemy działać, aż nasza praca Cię nie usatysfakcjonuje. Podstawą dobrej wizytówki jest zadbanie o to, żeby łatwo można ją było pozycjonować w mapach Google. Znamy czynniki, które są brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji. Stosując się do nich, sprawiamy, że kiedy już zaczniesz zdobywać opinie w wizytówce, znaczne szybciej osiągniesz pierwsze miejsca. Cena pozycjonowania wizytówki w Google zawiera w sobie przede wszystkim atrakcyjnego wypełnienia Twojej wizytówki treścią. Poprosimy Cię o zdjęcia obiektu, a jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, to także swoje menu. Chcemy przedstawić Cię w jak najlepszym świetle. Dbamy także o jakość opisów. Stworzymy taki, który najlepiej opisze Twoją działalność i zachęci klienta do skorzystania z Twojej oferty. Wykonamy też prawidłowo najtrudniejsze czynności związane z zakładaniem wizytówki Google. Mianowicie prawidłowo ustawimy obszar Twojego działania i wybierzemy kategorię, i podkategorię Twojej działalności. Korzystamy także z dodatkowych funkcji, które sprawiają, że cena pozycjonowania wizytówki Google jest jeszcze lepiej spożytkowana. Przygotujemy „kafelki” z Twoimi usługami i zachęcającymi grafikami. Rozwiniemy też zakładkę usługi/produkty. Oprócz pozytywnego wpływu na pozycjonowanie wizytówki Google to także skuteczne przedstawienie Twojej oferty potencjalnym klientom. Udzielimy też porad, które pozwolą Ci jeszcze szybciej zdobyć pozytywne opinie, które pozwolą Twojej wizytówce zająć najwyższe miejsca. Kluczową kwestią jest przy tym to, że nie obiecamy Ci od razu dziesiątek pozytywnych opinii. Dlaczego? Bo nieuczciwe działania stosowane przez kiepskie firmy, polegające na zaspamowaniu wizytówki pozytywnymi opiniami mogą doprowadzić do odwrotnych skutków. Usunięcia opinii i znacznego spadku pozycji wizytówki. Skorzystaj z darmowej wyceny i omów cenę oraz szczegóły Twojego projektu. Pomogę Ci znaleźć najlepsze rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb. Szybka wycena Oprowadzę Cię przez cały proces realizacji Twojego projektu. Łukasz Rozwadowski Ekspert ds. rozwoju biznesu +48 790 558 138 Jak szybko spodziewać się efektów naszej pracy? Wizytówki przygotowujemy stosunkowo szybko, zazwyczaj zamykamy się w jednym, max. dwóch tygodniach. Wiele tutaj zależy od Ciebie i tego, jak szybko prześlesz nam zdjęcia, a także to, jak szybko uda nam się odnaleźć warianty opisów i grafik, które Cię w pełni zadowolą. Jeśli kontakt będzie przebiegać pomyślnie i sprawnie to owoc naszej pracy zobaczysz w szybkim tempie. Wizytówka zaczyna przynosić wartość niemalże od razu po jej stworzeniu. Dobre opisy usług i atrakcyjne zdjęcia przyciągają klientów. Odpowiednio przygotowana wizytówka, nawet startując od zera, ma szanse przyciągać klienta bez opinii. Ludzie kupują oczami, dlatego przygotowana przez nas grafika, czy odpowiednio sformatowane zdjęcia przyniosą pożądany efekt. Podobnie sprawa ma się z tekstami. Dobre hasła reklamowe i opisy odpowiadające potrzebom klienta przyniosą skutek. Podobnie sprawa ma się z innymi treściami, które można zamieszczać w wizytówce. Mowa o godzinach otwarcia, informacjach dotyczących czynności działalności w święta, czy postach z aktualizacjami, na przykład o konkursach czy promocjach. Będą przynosić efekty od razu. Udzielimy też porad dotyczących bezpośredniej obsługi wizytówki. Tego jak odpowiadać na opinie klientów i jak radzić sobie z trollami wystawiającymi dziesiątki negatywnych opinii. Jeśli chodzi o poprawę już istniejącej wizytówki, to efektów można się spodziewać już po kilku tygodniach. Nasi klienci zazwyczaj odnotowują znaczny wzrost zainteresowania nawet bezpośrednio po zatwierdzeniu zmian. Jeśli chodzi o samą pozycję wizytówki na dane hasło, to tempo jest zmienne, jednak Google premiuje pełne wizytówki, które zapewniają niezbędne informacje użytkownikom ich map. Skorzystaj z naszych usług Przygotujemy dla Ciebie idealną wizytówkę Google My Business, a cena pozycjonowania w Google Maps bardzo szybko się zwróci, dzięki dziesiątkom nowych klientów. Z Ministerstwem Reklamy pozyskiwanie klientów nie musi być trudne. Jeśli interesuje Cię taka forma promowania, skontaktuj się z nami, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji, a także zaproponujemy konkretne rozwiązania. Wszystkie działania prowadzimy na podstawie sprawdzone i skuteczne metody, a także na bieżąco monitorujemy najnowsze trendy digital marketingu. Do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny, dzięki czemu spełniamy wszystkie oczekiwania naszych klientów, a także działamy przejrzyście i uczciwie wyceniając nasze usługi. FAQ: Wizytówka Google Maps – najczęstsze pytania Czy wizytówka Google Maps naprawdę jest darmowa? Tak. Założenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne. Możesz samodzielnie uzupełnić dane, dodać zdjęcia i publikować posty – wszystko bez żadnych opłat. Ile kosztuje profesjonalne założenie wizytówki Google? Koszt zależy od zakresu prac. W Ministerstwie Reklamy ceny zaczynają się już od 400 zł netto za konfigurację i optymalizację profilu. Cena może wzrosnąć w zależności od liczby lokalizacji, rodzaju działalności i zakresu dodatkowych treści (np. opisy usług, grafiki, wpisy). Czy warto płacić za pozycjonowanie wizytówki Google? Zdecydowanie tak. Dobrze zoptymalizowana wizytówka potrafi generować stały, bezpłatny ruch lokalny i nowych klientów bez potrzeby inwestowania w płatne reklamy. Pozycjonowanie to realna przewaga nad konkurencją w Twojej okolicy. Jak długo trwa optymalizacja wizytówki w Google? Pełne wdrożenie (od stworzenia opisu po publikację zdjęć i treści SEO) może zająć od kilku dni do 2–3 tygodni. Tempo zależy m.in. od tego, jak szybko dostarczysz niezbędne materiały (np. zdjęcia, menu, godziny otwarcia). Jakie informacje trzeba podać przy zakładaniu wizytówki Google? Musisz przygotować: nazwę firmy, adres i numer telefonu (NAP), godziny otwarcia, stronę internetową (jeśli masz), zdjęcia lokalu i usług, krótki opis firmy i listę usług. Resztą może zająć się nasz zespół. Czy Google może usunąć moją wizytówkę? Tak – ale tylko w określonych przypadkach, np. naruszenia zasad (fałszywe dane, spam, sztuczne opinie). Dlatego warto działać zgodnie z wytycznymi Google i unikać „szybkich metod”, które mogą zaszkodzić. Jak zdobywać opinie do wizytówki Google? Najlepiej prosić klientów o wystawienie opinii zaraz po wykonaniu usługi – osobiście, SMS-em lub e-mailem z linkiem do opinii. Możemy dostarczyć Ci gotowe szablony wiadomości, które zwiększają szansę na recenzję. Jakie efekty daje dobrze pozycjonowana wizytówka? Dobrze prowadzona wizytówka: zwiększa liczbę połączeń i wizyt w lokalu, poprawia widoczność na lokalne frazy (np. „fryzjer Katowice”, „masaż Kraków”), generuje stały ruch z Map Google bez konieczności inwestowania w Google Ads.