Wizytówka w Google Maps to jedna z najpopularniejszych form reklamy w sieci. Każda firma chce być widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania jako pinezka, aby mogła być szybko i łatwo odnajdywana przez potencjalnych klientów szukających konkretnych usług. Choć samo założenie takiej wizytówki jest darmowe, na rynku istnieje wiele agencji marketingowych, które oferują wykonanie tego zadania za nas, a także pozycjonowania wizytówki w zamian za opłatę. Jaka jest zatem cena „darmowej” wizytówki w Google i na co warto zwrócić uwagę, aby nie dać się oszukać oraz jak efektywnie wydać środki na tego typu promocję? Odpowiedzi na te pytania przedstawiamy poniżej.

Wizytówka firmy w Google Maps jest darmowa

Pierwszą kwestią, jaką należy podkreślić przy temacie tworzenia i pozycjonowania wizytówek na Google Maps jest to, że samo jej założenie nie wymaga od nas ponoszenia żadnych kosztów i jest w pełni darmowe. Google daje możliwość założenia takiej wizytówki za darmo na swoich mapach i nie pobiera z tego tytułu żadnych opłat. Możemy zrobić to samodzielnie, zakładając wizytówkę w Google Moja Firma, odpowiednio uzupełniając wszystkie formularze i rubryki, a także dodając na niej materiały czy regularnie ją aktualizując. Również samo utrzymanie wizytówki jest darmowe, a jej pozycjonowanie, czyli świadome zwiększanie pozycji wizytówki poprzez wykonywanie konkretnych czynności też możemy teoretycznie przeprowadzać samodzielnie.

Płacenie za usługi związane z założeniem wizytówki w Google

Bardzo często jednak gdy myślimy o założeniu wizytówki w Google Maps, chcąc być widocznymi w sieci, nie znamy się na tym procesie, gdyż nie jesteśmy specjalistami lub nie mamy czasu i umiejętności, aby samodzielnie wykonać taki proces. W takim przypadku śmiało można skorzystać z usług agencji marketingowej, która założy wizytówkę i zajmie się jej maksymalną konfiguracją. Usługi takie są już płatne, tak samo jak stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej czy uruchomienie kampanii reklamowej w Google Ads.

Usługa stworzenia, optymalizacji i pozycjonowania wizytówki w Google Maps polega na wykonaniu wszystkich czynności przez specjalistów. W zamian za opłatę założą oni samą wizytówkę, zadbają o jej poprawne ustawienie, a także opcjonalnie jeśli zdecydujemy się na dłuższą współpracę, będą regularnie przeprowadzali działania pozycjonujące, które będą sprawiały, że wizytówka będzie podnosiła swoją pozycję w rankingu wyszukiwania na mapie. Do działań optymalizacyjnych, czyli związanych z założeniem i pozycjonowaniem wizytówki na Google Maps możemy zaliczyć:

  • utworzenie konta Google Moja Firma
  • weryfikacja wizytówki
  • uzupełnienie wizytówki wszystkimi danymi
  • optymalizacja wizytówki pod kątem SEO
  • tworzenie i publikowanie materiałów
  • aktualizacja danych i treści w wizytówce

Sama usługa najczęściej jest kompleksowa i jako właściciel wizytówki nie musisz znać się na tym procesie oraz wykonywać żadnych czynności. 

jak-wyglada-wizytowka-google-maps

Czy i kiedy warto skorzystać z pomocy specjalisty

Usługa stworzenia i konfiguracji wizytówki w Google Maps przez doświadczoną osobę jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Przede wszystkim dzieje się tak ze względu na to, iż naszą wizytówką będą zajmowali się specjaliści, którzy posiadają odpowiednie kompetencje i doświadczenie. Oznacza to, że wizytówka zostanie stworzona poprawnie, a więc będzie miała szansę być widoczna na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwania w mapach Google. Działania agencji są również dużo bardziej profesjonalne niż osób prywatnych nieznających dogłębnie tego sposobu promowania się w sieci. Cały proces pozwala również zaoszczędzić nam sporo czasu, który możemy przeznaczyć na rozwój naszej marki.

Przeczytaj więcej: Inwestycja w reklamę — w jaki sposób zwracają się wydatki na marketing?

Uważaj na oszustów

Ważną podpowiedzią jest również uważanie na nieuczciwe agencje i osoby, które często chcąc wzbogacić się na tym procederze wprowadzają właścicieli firm w błąd. Zawsze należy pamiętać, iż wizytówka Google Moja Firma w Google Maps jest darmowa i nie wymaga płacenia np. za jej przedłużenie czy obecność. W przypadku kontaktu z potencjalnym pracownikiem Google — osobą która się za niego podaje, należy poprosić o przesłanie wiadomości z maila w domenie Google.com lub Google.pl a nie Gmail.com. Nie powinniśmy zatem obawiać się, że nasza wizytówka zniknie lub zostanie przejęta. Współpracując z agencjami, zawsze należy zażądać listy działań przed podpisaniem umowy tak, aby przed rozpoczęciem współpracy wiedzieć, jakie koszty poniesiemy, za jakie konkretne wykonane usługi. Warto więc wybierać renomowaną agencję posiadającą dobre opinie, co będzie gwarancją współpracy na wysokim poziomie.

Skorzystaj z naszych usług

Jesteśmy profesjonalną agencją marketingową zatrudniającą wielu specjalistów, która oferuje sporo sposobów promocji w internecie — w tym te opierające się na zwiększaniu widoczności w sieci. Jeśli interesuje Cię taka forma promocji, skontaktuj się z nami, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji, a także zaproponujemy konkretne rozwiązania. Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o sprawdzone i skuteczne metody, a także na bieżąco monitorujemy najnowsze trendy digital marketingu. Do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny, dzięki czemu spełniamy wszystkie oczekiwania naszych klientów, a także działamy przejrzyście i uczciwie wyceniając nasze usługi.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna