Dywersyfikacja ruchu pozyskiwanego na stronę internetową naszego biznesu jest bardzo korzystna pod wieloma względami i daje sporo nowych możliwości. Wiele osób skupia się jedynie na wąskich i znanych źródłach pozyskiwania ruchu, nie sprawdzając innych.

W tym tekście odpowiadamy na pytanie, dlaczego warto dywersyfikować ruch dla naszego sklepu internetowego lub strony, a także czym właściwie jest dywersyfikacja? Jak zwiększać zakres pozyskiwanego ruchu i jak sprawdzić, który kanał pozyskiwania ruchu przynosi najlepsze rezultaty.

Czym jest dywersyfikacja ruchu w biznesie?

Każda firma pozyskująca klientów w sieci ma do dyspozycji szeroki zakres sposobów docierania do potencjalnych odbiorców. Wiele marek bazuje na jednym kanale lub jedynie na kilku sposobach pozyskiwania ruchu. Dywersyfikacja oznacza podzielenie pozyskiwanego ruchu na wiele różnych źródeł. Dzieje się to poprzez wykorzystywanie zróżnicowanych strategii marketingowych lub taktyk promocyjnych.

Dywersyfikacja ruchu posiada wiele plusów, a przeprowadzać ją może każda marka pozyskująca odbiorców z sieci. Pozyskiwanie ruchu z różnych źródeł może mieć zarówno charakter stricte marketingowy, jak i sprzedażowy. Celem dywersyfikacji ruchu w biznesie jest stabilizacja ciągłego napływu potencjalnych klientów, a także szukanie najkorzystniejszych źródeł, które dają nam najbardziej jakościowy ruch. Dywersyfikacją ruchu możemy również świadomie zarządzać, dostosowując ją do aktualnych potrzeb marki.

Dlaczego warto dywersyfikować ruch w biznesie

Istnieje wiele powodów, dla których zdecydowanie warto dywersyfikować ruch w biznesie. Szerokie spektrum źródeł pozyskiwania klientów uchroni nas przede wszystkim przed nagłą utratą dużej liczby klientów. Jeśli opieramy się na jednym bądź dwóch źródłach pozyskiwania klientów, w razie nieprzewidzianych sytuacji np. zmiany algorytmów pozycjonowania, czy blokady konta reklamowego, nagle i bez żadnego ostrzeżenia zanotujemy spory spadek klientów i sprzedaży. Mając wiele źródeł ruchu nawet całkowite wyłączenie jednego lub dwóch kanałów nie spowoduje u nas tak gwałtownych spadków sprzedaży.

Dywersyfikacja źródeł ruchu to przede wszystkim docieranie do klientów różnymi kanałami marketingowymi i sprawdzanie, które z nich są najkorzystniejsze. Dzięki temu będziemy mogli zwiększać sprzedaż, maksymalizować szansę na pozyskanie klienta, czy zwiększać efektywność działań reklamowych wybierając jedynie najkorzystniejsze źródła ruchu.

Dywersyfikacja nie jest wbrew pozorom skomplikowanym procesem. Wymaga ona jedynie wdrożenia odpowiednich działań i regularnej pracy. Jeśli sami nie znamy się na działaniach marketingowych, możemy bardzo łatwo zlecić dywersyfikację ruchu agencji marketingowej, która wykorzysta swoje doświadczenie oraz pomoże sprawdzić, które kanały są najbardziej skuteczne dla Twojego biznesu i branży, w jakiej działasz.

Jak wykorzystać dywersyfikację ruchu

Jeśli różnicujemy już ruch dla naszego biznesu w sieci, możemy wykorzystywać dywersyfikację do zwiększenia zarobku. Przede wszystkim możemy sprawdzać, które źródła ruchu i sposoby pozyskiwania klientów dają najlepsze rezultaty. Dzięki temu dowiemy się, z jakiego medium, czy sposobu reklamy pozyskujemy najwięcej klientów i będziemy mogli odpowiednio zadbać o utrzymanie lub nawet zwiększenie takiego ruchu.

Dywersyfikując ruch dla strony internetowej, czy e-sklepu, możemy również sprawdzać, które źródła ruchu są najbardziej efektywne i mają najlepszy stosunek ceny do pozyskania klienta. W takich wypadkach warto przeznaczać największe środki i najczęściej stosować takie sposoby pozyskiwania ruchu, które sprawią że osiągany efekt będzie najlepszy pod względem finansowym.

Różnicowanie ruchu potencjalnych klientów w biznesie możemy również wykorzystywać elastycznie, zmieniając źródła pozyskiwania klientów. W zależności od danej sytuacji, kiedy zależy nam np. na kosztach lub na ilości ruchu możemy dowolnie zmieniać priorytety marketingowe i pozyskiwać taki ruch, jakiego aktualnie potrzebujemy.

Wiele źródeł ruchu to również możliwość świadomego pozyskiwania konkretnych klientów. Jeśli mamy do wyboru bardzo dużo różnorodnych źródeł ruchu, możemy decydować na podstawie naszych doświadczeń, jaki typ klientów chcemy pozyskiwać. Przeważnie każdy pozyskiwany ruch z internetu różni się w zależności od źródła i ma swoje indywidualne cechy np. zaangażowanie, chęć szybkiego niezobowiązującego zakupu czy zasobność portfela. Korzystając z szerokiego zakresu źródeł ruchu, możemy zatem decydować, jakich klientów chcemy pozyskiwać.

Jak dywersyfikować ruch

Dywersyfikacja ruchu będzie przede wszystkim polegała na szukaniu nowych źródeł pozyskiwania klientów. Do tego celu możemy wykorzystać zarówno popularne i sprawdzone sposoby, jak i te nieco mniej oczywiste. Przede wszystkim dywersyfikacja będzie polegała na stopniowym wprowadzaniu nowych źródeł ruchu jak i sprawdzaniu, które z nich spełniają nasze oczekiwania.

Pozycjonowanie własnej strony internetowej

Pierwszym i jednym z najlepszych sposobów na dywersyfikowanie ruchu dla naszego biznesu w sieci jest stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej. Z wyszukiwarki Google korzysta zdecydowana większość internautów, a wiele osób poszukuje w niej produktów, firm i usług. Jeśli będziemy obecni pod odpowiednimi hasłami na wysokich pozycjach, będziemy mogli regularnie pozyskiwać sporą ilość jakościowego ruchu organicznego. Samo pozycjonowanie strony internetowej jest skomplikowanym procesem, dlatego warto zlecić to zadanie agencji marketingowej, która wykona za nas wszystkie czynności związane z optymalizacją witryny i pracą nad jej pozycją. Posiadając i pozycjonując stronę w Google, samodzielnie decydujemy, pod jakimi hasłami jest ona dostępna i jakie osoby z internetu będziemy pozyskiwali na naszą witrynę. Plusem pozycjonowania stron internetowych jest możliwość pozyskiwania bardzo dużej ilości ruchu, jeśli wypozycjonujemy stronę na odpowiednio wysokie pozycje w Google. Nowe możliwości daje też narzędzie Google Analytics. Możemy go użyć do sprawdzenia danych i statystyk o osobach, które wchodzą na naszą stronę internetową.

Przeczytaj koniecznie: Jak właściwie interpretować wyniki kampanii Google Ads – wyjaśnienie wskaźników i analiza działań

Media społecznościowe

Kolejnym źródłem ruchu, z jakiego możemy korzystać, są media społecznościowe. Do wyboru mamy różnego rodzaju platformy takie jak np. Facebook, Twitter czy Instagram. Możemy prowadzić na nich zarówno profile marki, jak i reklamować się na grupach. Media społecznościowe umożliwiają dotarcie do konkretnych grup tematycznych i naturalne targetowanie, a także cechują się wysoką aktywnością i zaangażowaniem odbiorców. Jeśli zatem nie promujemy się w social mediach lub robimy to jedynie na jednym lub dwóch portalach społecznościowych, dobry pomysłem jest stworzenie wielu profili na różnych platformach i sprawdzenie ich skuteczności.

Content marketing

Sposobem na pozyskiwanie jednego z najbardziej jakościowych rodzajów ruchu jest content marketing. Jest to marketing treści, który polega na publikowaniu w internecie contentu tematycznego. Ma to na celu zainteresowanie osób szukających konkretnych informacji lub produktów w danej kategorii. Osoby te przechodząc na naszą stronę internetową, zazwyczaj podejmują świadomą decyzję i wchodzą na nią w konkretnym celu. Dodając różnorodne treści w sieci, inwestujemy również w budowanie silnego i stabilnego ruchu, gdyż raz dodana treść pozostaje w internecie na bardzo długi czas. Dzięki temu koszt uzyskania nowego klienta będzie stopniowo się obniżał. Content marketing pozwala jednocześnie  wraz z pozyskiwaniem klientów budować pozytywny wizerunek marki. Jest to spory plus, gdyż niewiele sposobów marketingu internetowego jest postrzeganych tak korzystnie. Wartościowe i przydatne treści zawsze będą wysoko oceniane i polecane przez użytkowników, dzięki czemu będziemy mogli również skorzystać z wirusowego rozprzestrzeniania się materiałów w sieci.

Serwisy sprzedażowe

Sposobem na dywersyfikację źródeł ruchu dla naszego biznesu, jeśli prowadzimy sklep internetowy, jest umieszczanie ofert sprzedażowych w sieci. Możemy robić to na wielu dostępnych portalach sprzedażowych (np. Allegro, czy Amazon) i w ten sposób również kierować do naszej witryny internetowej. Oprócz tego możemy również wykorzystywać takie miejsca jak:

  • serwisy ogłoszeniowe
  • Facebook Marketplace
  • porównywarki produktów
  • moduł Google Zakupy

Sprawdź, który kanał przynosi najlepsze rezultaty

Dywersyfikacja źródeł ruchu dla naszej strony internetowej daje już samoistnie wiele korzyści, ale zawsze powinniśmy sprawdzać który kanał przynosi najlepsze rezultaty. Wiedza ta pomoże wybierać i rozwijać te najkorzystniejsze, rezygnując z najmniej opłacalnych, czy niedających zadowalających efektów. Jak zatem sprawdzić który kanał daje najlepsze rezultaty?

Zbierz statystyki! Rób to najdokładniej jak to tylko możliwe. Tylko na podstawie konkretnych danych możemy porównać i oszacować pozyskiwanie ruchu na naszą stronę internetową. W zależności od danego źródła reklamy możemy robić to na różne sposoby. Korzystając z systemu reklamowego Google Ads mamy do dyspozycji bardzo szerokie statystyki kampanii. Szczególną uwagę należy zwrócić na średni koszt kliknięcia, a także liczbę konwersji. W podobny sposób będziemy mierzyli kampanię reklamową Facebook Ads.

Jeśli ruch pozyskujemy z różnych miejsc w internecie np. dzięki content marketingowi i marketingowi szeptanemu, warto dla każdego z tych źródeł stworzyć indywidualny oznaczony link kierujący na stronę główną lub na konkretną podstronę Twojego serwisu. Dzięki temu dowiemy się ze statystyk witryny wielu przydatnych informacji np. na temat ilości wejść czy częstotliwości ruchu z danego źródła. Z kolei dla pozycjonowania strony internetowej najlepszym sposobem mierzenia ruchu będzie Google Analytics i analityczne narzędzia do pozycjonowania takie, jak Semstorm oraz Senuto.

Jak sprawdzić, które źródło ruchu daje najlepsze rezultaty? Jeśli chcemy sprawdzić, które źródło ruchu daje najlepsze rezultaty, musimy oszacować stosunek kosztów pozyskiwania klienta i leadów, jakie wygenerował ruch. Dzięki temu dowiemy się, jakie źródła ruchu są najefektywniejsze i zapewnią nam najniższy koszt pozyskania klienta. Skupiając się na tych źródłach ruchu będziemy mogli uzyskać najlepsze rezultaty sprzedażowe, gdyż przeznaczenie konkretnej sumy pieniędzy na rozwój tych źródeł da najlepsze rezultaty.

Ważnym parametrem przy badaniu ruchu z konkretnego źródła jest ilość pozyskiwanych klientów. Bardzo często poszczególne najefektywniejsze sposoby mają swoje ograniczenia i nie będą prowadziły do odpowiedniej liczby transakcji. W tym wypadku należy wybierać i rozwijać kolejne najbardziej efektywne źródła lub postawić na to, które daje duży ruch w niekoniecznie ekonomiczny sposób. W tej opcji duży obrót będzie rekompensatą za cenę inwestycji w dane źródło.

Porada: Jeśli posiadamy wiele kanałów pozyskiwania ruchu na naszą stronę internetową, a nie potrafimy zebrać statystyk lub zinterpretować wyników, warto udać się po pomoc do agencji marketingowej. Często jest to trudny element budowania sprzedaży, ale niezwykle ważny, bez którego nie będziemy mogli podejmować kolejnych decyzji, a jeśli już, to nie będą one świadome.

Skorzystaj z naszych usług

Jeśli jesteś zainteresowany pozyskiwaniem ruchu i klientów z sieci dla swojego biznesu, skorzystaj z naszych usług. Jesteśmy doświadczoną agencją marketingową, która oferuje bardzo szeroki zakres działań promocyjnych. Wykorzystujemy wszystkie najpopularniejsze sposoby i trendy digital marketingu. Do każdego zlecenia podchodzimy w indywidualny sposób, aby najlepiej dobrać działania promocyjne. W swoich szeregach zatrudniamy również specjalistów z różnych dziedzin marketingu internetowego, którzy posiadają szerokie kompetencje i regularnie je podnoszą. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna