Na czym polega sprzedaż komplementarna?

Na pewno zdarzyło Ci się nie raz wejść do sklepu po potrzebną rzecz, a wyjść z kilkoma innymi, które są powiązane z tą, którą głównie chciałeś kupić. Kupujesz buty, a sprzedawca oferuje Ci dodatkowo wkładki albo pastę?

Takie działania to nic innego jak sprzedaż komplementarna (Cross-selling), z którą bardzo często możesz spotkać się również online. Sklepy internetowe często proponują swoim Klientom dodatkowe produkty, powiązane z głównym podczas zakupów. Kupując telefon w Internecie, w większości przypadków zostaniesz poinformowany i zachęcony do zdecydowania się jeszcze na szkło ochronne czy etui.

Zwiększ swoją sprzedaż dzięki działaniom związanym z cross-sellingiem

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to sprzedaż komplementarna to coś, co powinieneś wykorzystać. Zaproponuj swoim Klientom coś ekstra podczas ich zakupów. Użytkownik dodał do koszyka ekspres? Każdy wie, że niezbędnym dodatkiem jest kawa, więc zaproponuj ją Klientowi jeszcze przed zapłatą za sprzęt.

Na tych działaniach nic nie stracisz, a możesz wiele zyskać. Dodatkowo możesz zaproponować darmową dostawę w przypadku dobrania kilku potrzebnych produktów, do zakupu głównego. Jeśli Klient nie zapłacił jeszcze za dany towar, to jest szansa, że zdecyduje się on na kupienie większej ilości produktów przez Ciebie proponowanych i powiązanych z głównym wyborem Klienta.

Proponowanie produktów komplementarnych składania Klientów do ich zakupów, co przekłada się na większe zyski dla Twojej firmy. Czasem użytkownicy zapominają, że do produktu, na który się zdecydowali, warto dokupić kilka rzeczy.

Wiele sprzedających stwierdza, że polecenia konkretnych produktów, ściśle powiązanych z głównym zakupem przekłada się na ich wybór podczas ostatecznej decyzji Klienta.

W zestawie taniej!

Jedną z możliwości sprzedaży komplementarnej jest również tworzenie zestawów, które sprawią, że użytkownik zaoszczędzi na zakupie w pakiecie. Sprzedajesz drukarki?

Zaproponuj ją w zestawie z tuszami oraz papierem do drukowania w atrakcyjnej cenie, a zobaczysz, jak wiele osób zdecyduje się na zakup całego kompletu. W przypadku sprzedaży komplementarnej warto stworzyć ciekawe opisy produktów, które zachęcą do ich zakupów.

Nie myl up-selling z cross-selling

Wiele osób mylnie wymienia up-selling na równi z cross-sellingiem. Są to jednak różne działania, które polegają na czymś innym. Cross-selling został przeze mnie już wyjaśniony, więc pewnie zastanawiasz się, co to jest up-selling?

To działania, które mają na celu przedstawienie Twojemu Klientowi droższego i lepszego produktu niż ten, który on wrzucił do koszyka. W przypadku up-sellingu bardzo często pojawią się produkty, które oznaczone są etykietą „najczęściej wybierane przez użytkowników”.

Co ma sprawić, że Klient pomyśli, że skoro są tak często wybierane, to muszą być naprawdę dobre, a co za tym idzie, istnieje szansa, że wybierze produkt tam zamieszczony mimo tego, że jest droższy niż ten, na który on się zdecydował.

Jeśli chcesz zaproponować swojemu Klientowi produkt, który więcej kosztuje, to pokaż jego zalety i wyższość nad tym, na który on się zdecydował. Zarówno up-selling, jak i cross-selling mają prowadzić do natychmiastowego zwiększenia sprzedaży, dlatego też pewnie przez wielu są mylone.

Wprowadzenie do swojego sklepu internetowego zarówno up-sellingu, jak i cross-sellingu może przynieść Twojej firmie wiele dobrego. Nie wiesz jednak jak to zrobić?

Posiadasz sklep, ale nie jesteś pewny jak wykonać poprawnie działania związane ze sprzedażą komplementarną? Skontaktuj się z naszymi Doradcami Klienta, aby uzyskać pomoc i wsparcie w działaniach marketingowych.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka