Regularnie przedstawiane raporty z działań kampanii Google Ads przez agencję SEO to jedne z najważniejszych informacji, jakie otrzymujesz jako klient. Dzięki nim wiesz, jakie konkretnie pozytywne efekty odnosi Twoja marka i jak sprawuje się Twoja kampania reklamowa. Bardzo często jednak wiele osób nie do końca potrafi odczytywać statystyki, wykresy oraz właściwie je interpretować.

W rzeczywistości jest to jednak proste i jeśli poznasz czym jest dany czynnik i o czym mówi, będziesz już na pierwszy rzut oka wiedzieć, jakie efekty przynosi Ci reklama Google Ads. Poniżej prezentujemy krótki opis najważniejszych statystyk kampanii Google Ads i podpowiadamy jak je interpretować.

1. Podstawowe dane dotyczące konta

Przeważnie pierwszą główną zakładką raportu, gdzie znajduje się najwięcej danych, jest ta z podstawowymi informacjami dotyczącymi kampanii reklamowej w Google Ads. W tym miejscu znajdziemy podstawowe współczynniki i statystyki, dzięki którym będziemy mieli ogólny ogląd na całą naszą kampanię reklamową. W tej części raportu widzimy takie dane jak: główne statystyki, wykres kliknięć oraz statystyki szczegółowe. Znajdziemy tu zatem podsumowanie najważniejszych informacji wraz z wykresem graficznym.

Kampania to pierwszy rodzaj danych w tabeli pod wykresem. W tym miejscu dowiesz się jakiego typu kampanii dotyczą statystyki w wierszu po prawej stronie. Mogą być to dane np. o kampanii displayowej lub w wyszukiwarce Google.

Kliknięcia to czynnik mówiący nam o ogólnej liczbie kliknięć w reklamę. Dzięki tej informacji wiemy, ile razy nasza reklama została kliknięta w celu przejścia na stronę www. To ważny czynnik mówiący nam o tym, ile razy nasza strona otrzymała szansę na sprzedaż. Naturalnie im więcej kliknięć, tym większa szansa, na finalne pozyskanie nowego klienta. Jeśli wcale nie mamy kliknięć w reklamę, oznacza to, że z nią samą jest coś nie w porządku i np. wyświetla się nieprawidłowo.

Wyświetlenia to z kolei informacja o całkowitej liczbie wyświetleń reklamy np. w wyszukiwarce Google. Z tej informacji dowiemy się czy posiadamy odpowiednio wysoki budżet i zakres haseł oraz czy nasze targetowanie jest odpowiednio dobrane, aby nasza reklama wyświetlała się wielu osobom. Wyświetlenia to jedynie wyemitowanie reklamy np. nad wynikami organicznymi. Dzięki tej statystyce dowiemy się zatem czy musimy być bardziej widoczni w sieci.

Konwersje to inaczej reakcje odbiorców na których zależy nam najbardziej i które są celem naszej reklamy. Mogą być to kliknięte numery telefonów, wypełnienie formularzy, złożenie wniosków czy zakupy produktu. Konwersje są liczone na podstawie kodu HTML dodawanego na witrynę. Ta statystyka informuje nas czy reklama w Google Ads przynosi pożądany efekt. Im wyższa liczba konwersji tym lepiej. Jeśli jest ich bardzo mało, oznacza to, że reklama działa, przyciągając potencjalnych klientów  na przykład do sklepu,  ale z jakichś powodów nie sfinalizowali zakupu.

Koszt to statystyka mówiąca nam o sumie, jaką wydaliśmy na działania marketingowe. Dzięki tej wiedzy będziemy mogli ocenić bezpośrednio czy wydana suma na działania promocyjne spowodowała konwersję i jakie korzyści z reklamy odnosimy za konkretną kwotę.

Śr. CPC to średni współczynnik Cost Per Click. Jest to średnia cena jednego kliknięcia w reklamę. Innymi słowy, jest to uśredniony koszt poszczególnych reklam, które w zależności od ustawień, popytu czy aktualnej sytuacji różnią się od siebie ceną. Jeśli średni koszt reklamy nie pozwala na wyemitowanie dużej liczby reklam i uzyskanie konwersji, należy zmienić taktykę reklamową, wybierając inne działania w porozumieniu z agencją.

CTR (Click Through Rate) to z kolei współczynnik mówiący nam o tym ile osób zobaczywszy reklamę kliknęło w nią. Statystyka ta to stosunek wyświetleń reklamy do kliknięć i wejść na stronę. Im jest wyższy tym lepiej. Niestety nie ma konkretnych wyników, którymi należy się sugerować, a pozytywne wartości są indywidualne dla każdej kategorii czy kampanii reklamowej.

wyniki-kampanii-google

2. Dane techniczne i demograficzne

W tej części raportu dowiesz się informacji o osobach, którym wyświetliła się Twoja reklama.. Informacje te są bardzo ważne, gdyż dzięki nim możemy dostosować nasze reklamy do odbiorców i dowiedzieć się w grupie jakich osób nasza reklama cieszy się największym powodzeniem. Wszystko to wpłynie na skuteczność reklamy i efektywność naszych działań. Jeśli dane te nie są zadowalające, możemy zmienić też typ reklamy, aby przyciągała innych odbiorców. Jeśli nie mamy preferencji, dowiemy się po prostu kto interesuje się naszą marką. Te informacje to:

  • Urządzenia
  • Wiek
  • Miejsca
  • Płeć

Z pierwszego wykresu dowiadujemy się, z jakich urządzeń korzystały osoby, którym wyświetliła się nasza reklama. Mogą być to smartfony, komputery lub tablety. Wykres ten podzielony jest graficznie na poszczególne grupy, które są oznaczone odpowiednimi kolorami. Na podobnej zasadzie działa infografika związana z płcią. Ważną statystyką jest ta dotycząca miejsca ruchu, z jakiego go uzyskujemy. Dzięki niej dowiemy się czy trafiamy z reklamą do tej lokalizacji, na której nam zależało.

Ciekawostka: Informacje te Google pozyskuje dzięki skomplikowanym algorytmom oznaczającym poszczególnych użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google. Każdemu użytkownikowi zostaje nadany indywidualny numer ID User. Dzięki tym danym zebranym o jednym użytkowniku, wiemy następnie w raporcie jakie osoby o konkretnych cechach odwiedzają naszą witrynę.

3. Kampania w wynikach wyszukiwania

Zakładka — kampania w sieci wyszukiwania to miejsce ze szczegółowymi danymi dotyczącymi naszej kampanii reklamowej, tylko w wynikach wyszukiwania Google. Sama zakładka jest skonstruowana podobnie jak ta ogólna dotycząca całej kampanii, ale dotyczy jedynie płatnych wyników wyszukiwania. Współczynnik kliknięć i wyświetleń mówi nam, ilu osobom wyświetliła się nasza reklama jako płatny wynik wyszukiwania oraz ile osób kliknęło w nią. Dowiemy się też o koszcie tych kliknięć i ilości konwersji, czyli pożądanych zdarzeniach na stronie na którą przeszli odwiedzający.

O ile to możliwe, dowiemy się też jaki ruch pochodzi z danego słowa kluczowego, choć przeważnie Google blokuje te informacje w odniesieniu do najpopularniejszych haseł, aby zapobiec manipulacjom. Wbrew pozorom możemy dowiedzieć się jednak z tej tabeli, czy ruch pozyskany z reklamy jest rozłożony czy może pochodzi z jednej głównej frazy. Sama statystyka przedstawia w graficznym ujęciu liczbę wyświetleń i kliknięć podzielonych na dni.

Jeśli chcesz poznać statystyki ruchu spod poszczególnych fraz, przeczytaj koniecznie ten artykuł: Słowa kluczowe – jak sprawdzić, jak trafiają do nas klienci w sieci?

4. Kampania w sieci reklamowej czyli reklamy displayowe

W sekcji dotyczącej kampanii reklamowej w sieci Google Display Network poznamy wszystkie identyczne informacje jak w przedniej sekcji, ale dotyczące jedynie kampanii displayowej. Sieć GDN to inaczej reklama banerowa, dzięki której nasze reklamy są wyświetlane w formie graficznej na stronach www i aplikacjach partnerów Google.

Skorzystaj z naszych usług!

Jeśli chcesz reklamować się w Google Ads np. przez płatne wyniki wyszukiwania, skorzystaj z naszej pomocy. Jesteśmy doświadczoną agencją, w której znajdziesz wielu specjalistów — w tym od kampanii Google Ads. Dzięki temu możesz reklamować się efektywnie oraz skutecznie. Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie oraz oferujemy współpracę na najwyższym poziomie. Skontaktuj się z nami e-mailowo lub pod numerem telefonu. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna