Kampanie reklamowe w Google można prowadzić na wiele sposobów, ale zdecydowanie nie każda jest równie efektywna. SKAG – Single Keyword Ads Groups to jedna z taktyk, które przynoszą najlepsze efekty. Jak ją stosować i czy każdy sobie z tym poradzi?

Na początku było słowo kluczowe

W ramach jednego konta Google Ads może istnieć wiele unikatowych kampanii, a w ramach kampanii wiele grup reklamowych. To właśnie do grup trafiają konkretne teksty reklam. Będą się one pojawiać na ekranach odbiorców, którzy wykazali zainteresowanie danym hasłem.

Czym różnią się kampanie SKAG od innych?

Dla każdego słowa kluczowego tworzymy osobną grupę reklamową. Najczęściej będzie to konkretna fraza i kilka fraz zbliżonych tak, aby rozszerzyć grupę zapytań, na które pokaże się reklama. Jak łatwo można się domyślić, jest to bardzo czasochłonne zajęcie. Czy jest to gra warta świeczki? Jeśli masz czas, to jak najbardziej.

Kampanie Google Ads SKAG są przede wszystkim zdecydowanie bardziej efektywne pod względem kosztów. Jeśli podczas trwania kampanii okazuje się, że pewne frazy kluczowe radzą sobie lepiej względem innych, dzięki umieszczeniu ich w osobnych grupach, można zwiększyć budżet reklamowy konkretnie na nie.

Google Ads SKAG pozwala na precyzję nieosiągalną w przypadku innych taktyk reklamowych. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest bardziej efektywne wykorzystywanie budżetu, a także uzyskiwanie niższych kosztów za kliknięcie. Ponadto jednolite hasła w ramach jednej grupy reklamowej sprawiają, że treść reklamy jest zawsze w całości spójna, spośród losowanych tekstów.

Wysoki współczynnik klikalności pozwala też zwiększyć wynik jakości reklamy, co wpływa pozytywnie na pozycje samych reklam. Optymalnie dobrane słowa kluczowe wraz z tym szczegółowym podejściem pozwolą Ci osiągnąć rewelacyjne wyniki. Jak się do tego zabrać?

A potem przyszła praktyka. Kampania SKAG

To, jak będzie wyglądało utworzenie kampanii SKAG, w dużym stopniu zależy od tego, jaka jest początkowa kondycja danego konta reklamowego. Zaczynając od początku, sprawa jest całkiem prosta. Od razu tworzymy oddzielne kampanie, a potem w nich grupy i voilà. Nie należy jednak myśleć, że proste jest jednoznaczne z szybkim w realizacji.

Jeśli Twoja oferta jest bardzo szeroka, masz wiele rodzajów różnych usług lub produktów i chcesz je wszystkie reklamować, to możemy mówić o tytanicznym zadaniu. Każda konkretna grupa to kilkanaście tekstów. Do tego dochodzi kontrolowanie budżetu i licytowanie stawek za kliknięcie dla osobnych fraz. Do tego może dojść jeszcze wiele rodzajów kampanii: banerowe czy video.

To w dalszym ciągu nie jest jednak najtrudniejsza sytuacja. Wyobraź sobie, że przejmujesz kontrolę nad kontem w Google Ads po kimś, a kampanie nie były prowadzone w ramach systemu SKAG. Panujący bałagan jest trudny do opanowania, często najszybszą opcją jest po prostu rozpoczęcie od nowa i recykling pewnych haseł.

Przez to, że niezbędne są duże nakłady czasu, niektórzy decydują się na stosowanie Google Ads SKAG jedynie dla najważniejszych słów kluczowych. Można je określić nawet w trakcie trwania kampanii niezbudowanej według tych zasad i wyróżnić takie hasła. Z drugiej strony niestosowanie SKAG-u, choć wydaje się tańsze, jeśli zleca się je zewnętrznie, w dłuższej perspektywie może być mniej opłacalne, ze względu na mniej precyzyjne wykorzystywanie budżetu kampanii.

Przeczytaj też: Google Partner — czym jest ten status i jakie korzyści daje naszym klientom?

Czy zatem warto zainwestować w kampanię SKAG? Naszym zdaniem tak. Efektywne wykorzystywanie budżetu jest kluczowe, a najlepsze efekty można uzyskać właśnie tą metodą. Zwiększone nakłady pracy szybko okazują się opłacalne.

W Twoim Google Ads panuje chaos? Zaufaj Ministerstwu Reklamy i szybko popraw wszelkie niedociągnięcia!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna