Reklama sklepu internetowego na Facebooku ukierunkowana na sprzedaż, musi posiadać strategię. W tym celu, warto zaplanować odpowiedni lejek sprzedażowy. Na jego podstawie określa się poszczególne etapy kampanii, podczas których potencjalni klienci poznają markę i z biegiem czasu stają się jej sympatykami. Wreszcie nadchodzi moment, w którym są w stanie jej zaufać i  kupić oferowany produkt.

Prawidłowo zaplanowana strategia kampanii reklamowej na Facebooku sprawi, że wiele osób POZNA, POLUBI, ZAUFA, KUPI i ponownie WRÓCI do Twojego sklepu internetowego. Facebook jest miejscem styku Twojej marki z potencjalnym klientem.

4 kroki do rozpoczęcia kampanii Facebook Ads

Zanim zdecydujesz się na reklamę sklepu internetowego na Facebooku, koniecznie zadbaj o kilka elementów. Fanpage sklepu internetowego na Facebooku w dużej mierze wpływa na wiarygodność marki. Użytkownicy Facebooka potrzebują pewnych punktów odniesienia, by mogli polubić Twój brand. Zaglądają na jego stronę, by poznać ludzi którzy go tworzą i wartości jakimi się kieruje. To bardzo ważne, by najpierw dobrze zaistnieć na Facebooku!

Piksel Facebooka 

Zainstaluj kod pixela w swojej witrynie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem kampanii sprzedażowej. To niezbędny skrypt, który rejestruje konkretne zdarzenia w Twoim sklepie, takie jak: zakup, zapis do newslettera, dodanie produktów do koszyka czy samo wyświetlenie zawartości strony. Służy również do analizy tychże działań. Dzięki niemu można zbudować najlepiej konwertujące grupy docelowe Twojej kampanii. Dodatkowo, piksel Facebooka codziennie zbiera informacje o osobach, które odwiedziły Twój sklep. Im dłużej będzie zainstalowany, tym więcej się o nich dowiesz.

Katalog produktów

Facebook umożliwia wgranie do swojego systemu reklamowego tzw. product feed, czyli wygenerowanej listy produktów bezpośrednio z Twojej platformy sklepowej. To bardzo istotny element w końcowym etapie lejka sprzedażowego.

Aktywna strona marki 

Jeszcze raz: budowa świadomości, zaangażowanie i skupienie prawdziwych sympatyków marki, którzy wkrótce staną się Twoimi klientami, to najważniejsze elementy o które koniecznie musisz zadbać. Regularnie publikowanie postów, które angażują użytkowników, aktywne reagowanie na zapytania przesłane w komentarzach i wiadomościach do strony – to must have bezpłatnych działań w social media!  To miejsce służące budowaniu długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami, przede wszystkim opartych na komunikacji.

Poznaj swoją grupę docelową 

Audience Insights to narzędzie służące poznaniu grupy docelowej Twojej marki. Jest dostępne jedynie w przypadku posiadania Business Managera swojej strony. Analiza osób, które polubiły Twój brand na Facebooku lub odwiedziły sklep, przeprowadzana pod kątem danych demograficznych, zachowań i zainteresowań jest fundamentem dobrze skrojonej kampanii reklamowej. Dzięki niej, możesz precyzyjnie ułożyć treści publikowanych postów i odpowiednio dostosować materiał reklamowy. Tak samo w przypadku budowy długotrwałych relacji z odbiorcami – wykorzystaj wiedzę o ich zainteresowaniach, by komunikacja nabrała powiązanego charakteru.

Lejek sprzedażowy na Facebooku

Kampania Facebook ads to reklama sklepu internetowego w serwisie, w którym Twoi potencjalni klienci spędzają bardzo dużo czasu. Wykorzystaj ich zaangażowanie do budowy świadomości swojej marki, nawiązania z nimi długotrwałych relacji i w końcu do sprzedaży. Reklama oparta na lejku sprzedażowym to inwestycja,  a system reklamowy Facebooka dokładnie określa wielkość osiągniętego współczynnika ROAS z każdej kampanii.

 

pięć etapów lejka sprzedażowego na FacebookuRys 1. Lejek sprzedażowy na Facebooku. Źródło: opracowanie własne.

Krok 1. Budowa świadomości i wizerunku marki

Wykorzystaj dotychczasowe posty do promocji lub stwórz reklamę zachęcającą do interakcji. Content czyli prezentowana treść i kreacja są tutaj kluczowe. Wykorzystaj materiały wideo, pokaz slajdów lub kreatywną grafikę, by zatrzymać uwagę odbiorcy.

Krok 2. Zainteresowanie

Zachęć do polubienia strony marki i pozostania z nią w stałym kontakcie. Zaproś również do swojego sklepu internetowego i przekonaj odbiorców do zapoznania się z jego ofertą. W tym celu należy dodać odpowiedni przycisk CTA ( z ang. Call To Action), by ułatwić użytkownikom przejście do witryny. Dzięki temu wzrośnie ruch w Twoim sklepie.

Krok 3. Rozważanie zakupu

Na tym etapie reklama powinna wyświetlić się osobom, które odwiedziły Twój sklep i wykonały w nim konkretne działania lub spędziły w nim dłuższą chwilę. W tym celu należy utworzyć niestandardową grupę odbiorców na podstawie zebranych danych przez piksel Facebooka. W treści reklamy zastosuj przykładowo regułę ekskluzywności, tymczasowości lub autorytetu, by wzmocnić przekaz sprzedażowy. PRZEKONAJ NIEZDECYDOWANEGO klienta i zachęć go do zakupu.

Krok 4. Sprzedaż

Nadszedł moment, w którym należy uruchomić dynamiczną reklamę produktową Facebook DPA (Facebook Dynamic Product Ads). To najbardziej spersonalizowana reklama sprzedażowa dostępna w serwisie. W oparciu o wgrany do systemu product feed, reklama automatycznie pokaże produkty, które dany użytkownik oglądał, bądź dodał do koszyka, ale jeszcze ich nie kupił. Tym sposobem promocja trafi m. in. do osób, które porzuciły koszyk w Twoim sklepie. Ludzie chętniej powracają do zakupów, gdy jesteśmy w stanie im o nich przypomnieć.

 

grafika opisująca działanie dynamicznej reklamy produktowejRys. 2 Dynamiczna reklama produktowa Facebook Dynamic Product Ads (DPA). Źródło: opracowanie własne.

Krok 5. Lojalność

Często pomijanym etapem lejka sprzedażowego jest brak podjęcia jakichkolwiek działań skierowanych do osób, które dokonały zakupów w sklepie. Należy pamiętać, że utrzymanie dotychczasowych klientów jest o wiele tańsze, niż pozyskanie nowych. To odpowiedni moment, by skierować reklamę do osób, które kupiły Twój produkt. Zaproponuj ponowne zakupy z rabatem lub zaoferuj przedpremierową kolekcję produktów dostępną tylko dla wybranych osób. Wykorzystaj ich lojalność i nie przestawaj nad nią pracować. Na tym etapie, warto zastosować sprawdzone techniki sprzedaży,  takie jak up-selling (zaoferowanie produktów wyższej klasy) czy cross-selling (promocja produktów komplementarnych).

Reklama sklepu internetowego na Facebooku to nie tylko sprzedaż!

Kampania reklamowa na Facebooku przeprowadzona w oparciu o dobrze przemyślany i prawidłowo zbudowany lejek sprzedaje,  realizując przy tym również inne cele. Warto pamiętać o dodatkowych zaletach reklamy w tym medium społecznościowym. Jakie korzyści mamy na myśli? Oczywiście wzrost rozpoznawalności i widoczności marki, generowanie większego ruchu w witrynie, nawiązywanie długotrwałych relacji czy większe przywiązanie do marki. W efekcie odczujesz również wzrost liczby przesłanych zapytań do swojej strony bądź w samym sklepie. Dodatkowo, użytkownicy którzy zaznajomili się z daną marką na Facebooku i dobrze ją zapamiętali, często wpisują w wyszukiwarkę Google konkretny brand sklepu, dzięki czemu rośnie ilość zapytań o sklep i jego produkty  w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Obecność sklepów internetowych w mediach społecznościowych podkreśla ich wiarygodność i wzbudza zaufanie.

Kampania reklamowa Facebook Ads  dla branży e-commerce staje się efektywna, gdy reklama dociera do użytkowników na każdym etapie ich ścieżki zakupowej. System reklamowy Facebooka daje możliwość kierowania promocji do precyzyjnie określonych grup odbiorców z wykorzystaniem kreatywnych kreacji.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że każdy biznes jest inny. Ułożenie odpowiedniego lejka sprzedażowego dla konkretnego sklepu internetowego wymaga wcześniejszej analizy, budowy odpowiedniej strategii i opieki doświadczonego zespołu specjalistów. Z przyjemnością możemy zająć się przygotowaniem efektywnej kampanii dla Twojego sklepu online! Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz kontaktowy. Nasze kampanie reklamowe na facebooku generują realną sprzedaż!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Adriana Smodis