Gdzieś w sieci dowiadujesz się, że przygotowanie kampanii reklamowej jest bardzo proste. Czytasz kilka poradników, przeznaczasz budżet i tworzysz reklamę w Google Ads, czy na Facebook’u. Czekasz na efekty, a tych nie ma. Budżet się kończy. „Już nigdy więcej reklamy w internecie” – myślisz. Czy słusznie? Być może zawiodły metody, a nie forma. 

Pierwsze wrażenie, dlaczego nie każda reklama w internecie działa

Prowadzenie kampanii reklamowych online w praktyce nie ogranicza się jedynie do przeznaczenia odpowiedniego budżetu. To zdecydowanie więcej. To wieloetapowy proces, który wymaga przygotowania i odpowiedniego zaplecza. Nie ma sensu się zniechęcać, jeśli działania prowadzone na własną rękę nie przyniosły efektu. Nie każdy musi być specjalistą od reklam w sieci. Jednocześnie warto pamiętać, że tylko znajomość funkcjonowania całego procesu marketingowego pozwala osiągać konwersje z reklamy.

Dlaczego to właśnie nasza reklama ma zadziałać?

Z bardzo prostej przyczyny. Nie będzie oparta na przypuszczeniach. Tworzenie każdej kampanii reklamowej z wykorzystaniem lejka sprzedaży wymaga poważnego reasearch’u, który zajmuje zwykle wiele godzin roboczych – amatorski twórca reklamy zazwyczaj nie dysponuje takim czasem ani narzędziami, które pozwolą go przeprowadzić (szczególnie, kiedy jest jednocześnie przedsiębiorcą i ma inne sprawy na głowie). Tworząc kampanię poznajemy Twoją branżę, sprawdzamy, jak działa Twoja konkurencja. Potem zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób klienci będą szukać Twoich usług, czy produktów.

Zazwyczaj schemat lejka sprzedaży jest bardzo podobny, co nie oznacza, że jego kompletna implementacja jest łatwa. To praca na wiele godzin, ale przynosząca zdecydowanie wielkie efekty. Na początku lejka, który ma doprowadzić do sprzedaży, w większości przypadków jest kampania w Google lub Facebooku. Twój przyszły klient szuka Twojej oferty, być może nawet trafi konkretnie na Twoją stronę internetową, nie zawsze jednak od razu zdecyduje się na zakup.

Kolejną częścią lejka jest kampania remarketingowa. Twoja oferta pokazuje się po raz kolejny. Stopniowo klient jest przekonywany do zakupu, prędzej czy później dochodzi do konwersji. Jak widać, żeby uzyskać efekty, nie zawsze wystarczy jedno kliknięcie uruchamiające kampanię. Oczywiście, nawet kiepska kampania przyniesie czasami drobne efekty, ale czy ma to jakikolwiek sens, jeśli z identycznego budżetu, można uzyskać znacznie lepsze wyniki?

Plan reklamy i strategia marketingowa, tylko z nimi uzyskasz efekty

Biorąc pod uwagę, jak wiele firm aktualnie działa na rynku, musisz liczyć się z bardzo dużą konkurencją (no chyba, że Twoja branża jest bardzo niszowa). Przygotowanie planu, który bierze pod uwagę wszystkie aspekty Twojej sytuacji na rynku, może przynieść dużo konwersji. To drobnostki czynią ten proces trudnym. Konfiguracja kampanii marketingowej, ustalenie jej zasięgu, wybranie najlepszych słów kluczowych – to wszystko praca, którą bardzo ciężko wykonywać po godzinach.

Nie warto się zrażać nieudaną kampanią reklamową, warto zlecić jej przeprowadzenie profesjonalistom. Błędnie dobrane słowa kluczowe i złe grupy docelowe kampanii to najczęstsze błędy, których my nie popełnimy wcielając w życie plan reklamowy dla Twojej firmy. Odpowiednio przygotowany lejek przyniesie efekty, tak samo jak dobrze prowadzona kampania reklamowa.

Nie zwlekaj i już dzisiaj zacznij mnożyć swoje konwersje z pomocą profesjonalnie przygotowanej kampanii marketingowej i remarketingowej. Zaufaj specjalistom z Ministerstwa Reklamy.

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna