Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż w internecie na poważnie, to z całą pewnością konieczne było rozpatrzenie wielu kanałów sprzedaży. Choć sklep internetowy pozostaje podstawą, to istnieją dodatkowe kanały, które mogą go znacznie wspomóc. Jak założyć sklep na Facebooku i wykorzystywać marketplace? Zapraszamy do lektury.

Facebook może być idealnym kanałem sprzedaży

Facebook oferuje świetne systemy promocji, szczególnie pod postacią kampanii Facebook Ads. Oprócz dużej ilości użytkowników, którym możesz reklamować produkty, oferuje także relatywnie niskie ceny za promocje. Gdzie jest w tym wszystkim miejsce dla sklepu na Facebooku?

Integracja Twoje sklepu bądź strony internetowej z fanpage na Facebooku pozwoli jeszcze bardziej uprościć pozyskiwanie nowych klientów. Prosty i przejrzysty panel zakupowy sprawia, że klientom łatwiej podejmować decyzje. Sklep na Facebooku budzi także zaufanie pod tym względem, że nie jest konieczne opuszczenie samej aplikacji na rzecz obcej strony internetowej.

Sklep na Facebooku nie wymaga wiele obsługi. W zasadzie cały proces ogranicza się do dodania produktów i odpowiadania na ewentualne pytań użytkowników. Ponadto taki sklep pozwala oznaczać produkty na Twoich zdjęciach promocyjnych, pozwala także wyświetlać promocje na produkty.

Warto też wspomnieć, że finalizacja transakcji na Facebooku nie jest możliwa. Dodanie produktu do koszyka, prowadzi do przekierowania na jedną ze stron produktowych w Twoim sklepie internetowym.

Czy sklep na Facebooku jest płatny?

Jak się okazuje, sklep na Facebooku jest całkowicie bezpłatny. Nie przyjdzie Ci zapłacić ani żadnej stałej miesięcznej opłaty, ani prowizji od każdej transakcji. Kosztować mogą Cię co najwyżej kampanie Facebook Ads, które możesz wykorzystać do zwielokrotnienia swojej sprzedaży za pośrednictwem tej platformy.

Sklep na Facebooku, gdy oferujesz usługi?

To również możliwe. Wystarczy dodawać produkty, jako usługi. Za zdjęcia „produktowe” śmiało mogą posłużyć specjalnie do tego przygotowane grafiki, czy też alternatywnie, chociażby zdjęcia realizacji takich usług. A co z ceną, jeśli może się wahać? W ramach opisu produkty wystarczy wpisać widełki cenowe i gotowe.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Założenie sklepu na Facebooku jest całkiem proste. Niestety nie jest możliwe, jeśli nie masz konta biznesowego na Facebooku. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, to koniecznie musisz założyć fanpage Twojego sklepu wraz z kontem biznesowym. Oczywiście łatwiej będzie, jeśli udało Ci się już zebrać wcześniej widownie dla fanpage’u, ale nie jest to poważny problem.

Kolejnym krokiem jest przejście do menadżera sprzedaży. Znajdziesz tam zakładkę „utwórz sklep”. Po kliknięciu zostanie wyświetlona możliwość automatycznego zintegrowania sklepu na Facebooku z jednym z partnerskich systemów CMS, jeśli korzystasz z jednego z nich to świetna opcja.

Kolejnym krokiem jest wybór metody płatności. Płatność przez Facebooka jest dostępna tylko dla amerykańskich firm. Pozostałe dwie opcje to: płatność w zewnętrznej witrynie i płatność w wiadomości.

Pierwsza z opcji przeniesie zdecydowanego użytkownika bezpośrednio do ekranu płatności w Twoim sklepie internetowym.

Druga z opcji oznacza, że to w wiadomości będziesz musieć sugerować użytkownikowi sposób zapłaty. To dobra opcja, jeśli jeszcze nie posiadasz strony internetowej. A tak się składa, że możemy dla Ciebie taki sklep internetowy przygotować…

Następnym krokiem będzie zdecydowanie, czy Twój sklep internetowy będzie dostępny jedynie na Facebooku, bądź na Instagramie, czy na obydwóch z nich. Zostaniesz także poproszony o wybór formy katalogu produktów. Potem konieczna jest już tylko akceptacja regulaminu sklepu na Facebooku.

Jak sklep na Facebooku pomaga zwiększyć sprzedaż i czy jest dla Ciebie?

Pierwszą i najbardziej podstawową pobudką, dla której założenie sklepu na Facebooku jest świetnym pomysłem, to fakt, jak wielu użytkowników korzysta z tej platformy. Dzięki posiadaniu sklepu na Facebooku umożliwiasz sobie dotarcie do setek nowych klientów. Ponadto całość połączona z Instagramem jeszcze bardziej zwiększa potencjał sprzedażowy.

Kolejną częścią jest niezwykła prostota obsługi sklepu. Nie jest konieczna znajomość żadnych procedur dodawania produktu, a sam panel obsługi sklepu jest banalnie prosty, znacznie prostszy niż niektóre popularne systemy CMS do sklepów internetowych. Sklep na Facebooku nie kosztuje nic w utrzymaniu, więc nawet jeśli nie zacznie przynosić Ci astronomicznych zysków, to nic nie tracisz.

Następny czynnik, który uatrakcyjnia sklep dla Twoich klientów, to fakt, że dzięki sklepowi na Facebooku Twoim klientom jest jeszcze łatwiej się z Tobą kontaktować. Zadawanie pytań o produkty przez Messenger, czy komunikator Instagrama to podstawowy sposób komunikacji sklep-klient w dzisiejszym E-commerce. Zintegrowany z Facebookiem sklep to jeszcze większe uproszczenie tego procesu.

Facebook pozwoli Ci także przygotować świetne prezentacje i kolekcje Twoich produktów bez konieczności wielkich kombinacji w Twoim sklepie internetowym. Wiele zintegrowanych w Facebooka funkcjonalności byłoby ciężkie do wprowadzenia na własnej platformie. Mowa, chociażby o takich opcjach, jak oznaczanie konkretnych produktów na zdjęciach, czy budowanie zestawów produktów.

Bez problemu możesz także przygotowywać dokładnie opisy produktów, czy dodać wiele zdjęć w wysokiej jakości. Ponadto, jeśli zdobędziesz wielu obserwujących na Facebooku, czy Instagramie, to każdy Twój kolejny wpis prowadzący do sklepu na Facebooku, a potem do tego faktycznego, to darmowa reklama.

Czy sklep na Facebooku jest dla Ciebie?

Odpowiedź jest dość prosta, jeśli masz na to czas i chcesz zwiększyć znacznie swoją sprzedaż, to jak najbardziej warto z niego skorzystać. Mimo wszystko trzeba jednak pamiętać, że nie jest to idealne rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego, czy każdej usługi. Już tłumaczymy dlaczego. 

Część rodzajów ofert sprawdzi się zdecydowanie lepiej niż inne na Facebooku. Mamy tutaj szczególnie rzeczy powiązane z zakupami, które są bardziej impulsywne. Czyli chociażby sklepy odzieżowe świętują największe triumfy na tej platformie. Podobnie ze sklepami ze sprzętem sportowym, czy akcesoriami różnego rodzaju. 

Bardzo dobrze działa także w przypadku usług kosmetycznych i innych regularnych, i powtarzalnych usług, czy usług związanych z imprezami okolicznościowymi. Także lokale gastronomiczne wykorzystują sklep na Facebooku do prezentacji oferty. 

A z czym radzi sobie nieco gorzej?

Przede wszystkim z abstrakcyjne wysoką ilością produktów, szczególnie jeśli są do siebie bardzo podobne. Wtedy zarówno dodawanie tych produktów będzie prawdziwym wyzwaniem, jak i poszukiwania produktów przez Twoich klientów. Jeśli Twoja branża jest bardzo niszowa i profesjonalna (dotyczy praktycznie jedynie klientów biznesowych) to prezentacja konkretnych produktów, gdy masz ich setki (przykładowo oferujesz kilkaset rodzajów podobnych do siebie śrub) na sklepie na Facebooku może być nieskuteczna. 

Facebook Ads dla sklepu na Facebooku 

Bardzo prosta integracja systemu reklamowego Ads ze sklepem to kolejny powód, żeby zdecydować się na jego założenie. Obsługa Facebook Ads przynajmniej z pozoru nie jest trudna, ale zintegrowanie go ze sklepem ułatwia proces jeszcze bardziej. Można korzystać ze zdjęć produktowych zamieszczonych w sklepie, reklamować całe kolekcje, a także promować różne produkty różnym użytkownikom

Jednak powyższa sprawa nie jest największą zaletą. Ten tytuł przypada faktowi, że posiadanie sklepu na Facebooku w połączeniu z Ads znacznie zwiększa szansę, że użytkownik zapozna się dokładnie z Twoją ofertą. Dlaczego?

Standardowo, konieczne jest opuszczenie Facebooka na rzecz Twojej strony, aby było możliwe poznanie Twojej oferty. W tym przypadku jest nieco inaczej. Użytkownik niejako nie rejestruje nawet faktu, że trafił na stronę sklepu. Niestety, ale w normalnym przejściu do sklepu przez link zdarza się, że użytkownik rezygnuje, ponieważ konieczne jest czekanie na załadowanie strony. 

Może mu również nie przypodobać się interfejs Twojego sklepu, albo nawet nazwa — nieznane są wyroki użytkownika social media. Fakt, że w przypadku reklamy połączonej ze sklepem na Facebooku nie zmusza go, do opuszczenia bezpiecznej przystani tego social medium sprawia, że z całą pewnością lepiej się zapozna z ofertą. To z kolei sprawi, że pragnienie posiadania danego elementu Twojej oferty przekroczy wcześniej wymienione obawy i potencjalne problemy. 

Podsumowanie

Czy opłaca się założyć sklep na Facebooku? Tak, jak najbardziej i jeśli jeszcze tego nie udało Ci się zrobić, to nie radzimy się zastanawiać. Dzięki sklepowi na Facebooku:

  • Dotrzesz do nowych klientów 
  • Uprościsz swój kontakt z klientami 
  • Skorzystasz z nowych możliwości prezentowania swoich produktów i usług
  • Jeszcze bardziej uskutecznisz działanie swoich reklam

Założenie sklepu na Facebooku nie ma wad i jeśli jesteś w stanie na to znaleźć czas, to z całą pewnością Ci się to opłaci. Pamiętaj tylko o odpowiadaniu na wiadomości. 

Potrzebujesz skutecznych kampanii reklamowych Facebook Ads, które wesprą Twój sklep internetowy? Nie szukaj dalej, jesteś w odpowiednim miejscu. To numer do naszego konsultanta +48 791 493 287, zadzwoń. 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Wiktor Madej