SEO / Pozycjonowanie Sklepu DrupalCommerce – Optymalizacja Techniczna E-commerce

Drupal Commerce, z czym to się je?

Na początku wypadałoby wyjaśnić, czym jest Drupal, czyli podstawa
rozszerzenia DrupalCommerce. Drupal
to darmowy i otwarty system zarządzania treścią WWW (CMS) napisany w PHP i rozpowszechniany na licencji GNU General Public
License. Zapewnia platformę back-end typu open source dla co najmniej
14% z 10 000 najlepszych witryn na całym świecie i 1,2% z 10 milionów
najlepszych witryn — od osobistych blogów po witryny korporacyjne,
polityczne i rządowe. Systemy wykorzystują również Drupala do
zarządzania wiedzą i współpracy biznesowej.

DrupalCommerce

Ikona folder plus

Drupal Commerce to właściwie zestaw modułów, które umożliwiają
korzystanie z wielu funkcji eCommerce typu open source, czyli Drupal
Commerce rozszerza system zarządzania treścią Drupal. Drupal Commerce
przedstawia produkty do zakupu, prowadzi klientów przez proces
realizacji transakcji; śledzi faktury, paragony, zamówienia,
płatności; ułatwia wysyłkę i wykonuje inne funkcje potrzebne
handlowcom internetowym. Podobnie jak samego Drupala, Drupal Commerce
można rozbudować o moduły dodające funkcjonalności i motywy
definiujące prezentację wizualną. Istnieje ponad 300 modułów
specyficznych dla Drupal Commerce dostępnych za darmo w takich
kategoriach takich jak: bramki płatnicze, dostawcy usług wysyłkowych
oraz narzędzia administracyjne i programistyczne. Drupal zawiera
liczne funkcjonalności, które są ważne dla
reklamy Twojego serwisu w internecie. Wśród nich
znajduje się opcja stworzenia; newslettera, pop-upów z promocjami,
forum połączonego ze sklepem, a nawet okolicznościowych wersji sklepu.

DrupalCommerce, a pozycjonowanie

Podczas

tworzenia sklepu internetowego

zawsze należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu go do
pozycjonowania, które pozwoli na zwiększanie ruchu na stronie dzięki
osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Drupal jest
rozwiniętym systemem zarządzania treścią, w którym stosunkowo łatwo
edytuje się elementy ważne dla SEO. Dzięki temu
możesz dodać do swojego sklepu internetowego wiele dodatkowych
funkcji, które pomogą w prowadzeniu działań marketingowych i pozwolą
na zwiększenie wiarygodności witryny.

Ikona Lupa Niebieska

Ikona Przeglądarka Niebieska

Moduły Drupal Commerce przydatne w pozycjonowaniu witryny

Dzięki modułowi „XML Sitemap” automatycznie
stworzysz mapę strony i prześlesz ją do wyszukiwarek
internetowych. Mapa strony jest istotna dla robotów indeksujących
Twoją witrynę.

Następnym modułem, o którym warto wspomnieć, jest „PathAuto”, który
daje możliwość automatycznego tworzenia przyjaznych adresów URL,
dzięki wcześniejszemu ustaleniu wzoru. Przyjazny adres URL jest
wartością dodaną do pozycjonowania, ale należy pamiętać także, że
adres ten musi być czytelny dla użytkowników.

Dzięki wtyczce „Page Title” będziesz miał pełną kontrolę nad meta
tytułami na wszystkich stronach Twojego serwisu. Analogicznie tak jak
w module PathAuto występuje możliwość wykorzystania ustalonych w
przeszłości wzorców.

Drupal CMS jest systematycznie aktualizowany przez programistów,
którzy tworzą specjalne moduły dbające o bezpieczeństwo Twojego
serwisu. Wszystkie moduły, które znajdują się na stronie drupal.org,
są poddawane dokładnej analizie kodu, dzięki której nie musisz się
martwić przykrymi niespodziankami umieszczonymi w kodzie.

Bardzo ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest dopasowanie sklepu
internetowego do urządzeń mobilnych, czyli responsywność witryny.

Wyszukiwarka Google nie indeksuje stron nieposiadających wersji
mobilnej
, ale dzięki funkcjom Drupala stworzenie responsywnej strony nie jest
problematyczne.

Administracja Drupal Commerce

Ułatwione zarządzanie i

pozycjonowanie

to nie jedyne cechy , które posiada platforma Drupal. Ten system
zarządzania treścią pozwala również na integrację między innymi z
Google Analytics bądź
Google Tag Manager , dzięki którym możesz analizować
prowadzone działania marketingowe.

Ikona Wskazująca

Ikona Uzytkownik

Podsumowanie

Drupal commerce jest darmowym, wysoce rozwiniętym systemem zarządzania
treścią, który pozwala na łatwy rozwój Twojego serwisu, dlatego
warto postawić na nim swój sklep internetowy

. Dzięki rozbudowanym funkcjom tego CMS-a w prosty sposób usprawnisz
nie tylko zarządzanie e-sklepem, ale również wszystkie prowadzone
przez Ciebie działania marketingowe. Należy jednak pamiętać, że mimo
tego, iż Drupal daje wiele możliwości, jednocześnie wymaga
odpowiednich umiejętności programistycznych przy obsłudze sklepu, więc
warto zgłosić się po pomoc do specjalisty. Jeśli potrzebujesz wsparcia
z tworzeniem bądź ekspansją swojej witryny, skontaktuj się z naszym
Doradcą Klienta, który odpowie na wszystkie Twoje pytania i
zaproponuje adekwatne rozwiązanie Twoich problemów.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!