SEO / Pozycjonowanie Sklepu OpenCart – Optymalizacja Techniczna E-commerce

OpenCart, czyli wolność i swoboda.

OpenCart to system zarządzania sklepem internetowym,
który jest oparty na PHP, wykorzystuje bazę danych MySQL i komponenty
HTML. Wsparcie zapewniane jest dla różnych języków i walut. Jest
dostępny bezpłatnie na licencji General Public License. W maju 2016 r.
odnotowano 342 000 witryn wdrożonych z OpenCart. Dzięki temu
oprogramowaniu możesz skonstruować własny sklep online i rozpocząć
sprzedaż w internecie, musisz jednak pamiętać, iż chęć rozbudowania
witryny poprzez nowe funkcjonalności będzie wiązała się z
koniecznością zakupu modułów, których koszt może być naprawdę wysoki.
Utworzenie sklepu dzięki OpenCart jest wyjątkowo łatwe i nie powinno
zająć więcej niż kilka minut. Musisz wykonać tylko dwa proste kroki,
na początku należy utworzyć konto poprzez wpisaniu adresu e-mail i
stworzenie hasła. Następnie trzeba podać nazwę i kliknąć przycisk
„Utwórz sklep”.

Proces konstrukcji tak stworzonego sklepu należy rozpocząć od dodania
Twoich artykułów i konfiguracji szablonu w taki sposób, aby prawidłowo
dopasować go do swojej branży i potrzeb. Podczas procesu budowania
sklepu należy też zwrócić uwagę na elementy takie jak logo, nagłówki,
stopkę, opisy produktów i stronę koszyka.

OpenCart

OpenCart, a pozycjonowanie.

Pozycjonowanie sklepu postawionego na oprogramowaniu OpenCart
najlepiej rozpocząć od edycji pliku robots.txt,
którego używa się głównie po to, aby witryna nie była przeciążona
żądaniami i poprawnie indeksowana. Następnie należy ustawić
przekierowanie adresu strony www na wersję bez tego przedrostka,
ponieważ system OpenCart nie zrobi tego automatycznie. W przypadku
pominięcia tego punktu może pojawić się zagrożenie duplikacji treści,
która ograniczy widoczność sklepu w przeglądarce. Zalecanym
rozwiązaniem jest konfiguracja przekierowania 301 w pliku .htaccess.

Ikona kod

Ikona Tekst

Następnym punktem podstawowej
optymalizacji SEO
jest zadbanie o przyjazne adresy URL, które przejrzyście powinny
obrazować użytkownikom, na jakiej stronie są i co się na niej
znajduje. W tym miejscu pewnie warto przypomnieć, iż do opisania
przyjaznych adresów URL można wykorzystać kategorie, do których
prowadzą. Ważnym punktem jest brak możliwości wykorzystania znaków
diakrytycznych, spacji i separatorów oddzielających słowa.

Kolejnym punktem w naszym krótkim spacerze po świecie
pozycjonowania OpenCart będzie konfiguracja meta
tytułów i meta opisów, w których zaleca się wykorzystanie fraz
kluczowych. Takie działanie pozwoli na łatwiejsze wypromowanie
witryny, dotarcie do klientów i w rezultacie zwiększenie sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepu OpenCart nigdy nie przyniesie
pozytywnych wyników bez odpowiedniego do branży doboru słów kluczowych
i wysokiej jakości unikalnych treści odbieranych przez Google jako
atrakcyjne i warte pokazania użytkownikowi.

Szczególną uwagę należy poświęcić na przemyśleniu, jakich precyzyjnych
słów użyją osoby doskonale wiedzące, co chcą kupić. To one głównie
wykorzystują przeglądarkę w celu znalezienia odpowiedniego sklepu
online, który zaspokoi ich potrzeby. Pamiętaj, aby nigdy nie kopiować
treści od producentów lub konkurencji, ponieważ przez takie działania
powstaje duplikowana treść, która jest negatywnie
odbierana przez algorytm Google. Unikalne i atrakcyjne według Google
opisy zwiększają szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w przeglądarce
i pozwalają na uniknięcie zagrożenia, jakie niesie za sobą kopiowanie
opisów z witryny chronionej prawami autorskimi. Warto też prowadzić
bloga, dzięki któremu łatwo nasycić sklep słowami kluczowymi i pozwoli
na pozyskiwanie linków tworzących wartość dodaną do
pozycjonowania.

Ikona kartka tesktowa

Ikona layout strony

Ostatnim punktem, o którym warto wspomnieć, są szablony na platformie
OpenCart. Osoby bez wiedzy specjalistycznej i w celu oszczędności
czasu często wykorzystują gotowe szablony OpenCart, a nie na
wszystkich szablonach da się prowadzić skuteczne działania
pozycjonerskie. Nie powinno się także wybierać starych szablonów
stworzonych dzięki rozwiązaniom już nieaktualnym oraz trzeba zwrócić
uwagę na rozmiary i rozszerzenia zdjęć, ponieważ grafiki w
nieprawidłowych rozszerzeniach znacznie utrudniają zajęcie wysokiej
pozycji w wynikach organicznych. Zignorowanie tych aspektów może
doprowadzić do wolnego ładowania się i braku responsywności sklepu.

OpenCart- Dla kogo i w jakim celu?

OpenCart jest używany do tworzenia różnorodnych sklepów internetowych
i trzeba mieć na uwadze, że stworzenie witryny na tym oprogramowaniu
wymaga dużego nakładu pracy i posiadania zaawansowanej wiedzy
programistycznej, więc trzeba poważnie zastanowić się nad kosztami
samodzielnego uruchomienia i późniejszą obsługą witryny. Opisane
powyżej działania związane z pozycjonowaniem to całkowite podstawy,
które na pewno zaowocują lepszą pozycją w wyszukiwarce, ale nie można
zapominać, iż pozycjonowanie to systematyczny proces,
który wymaga ciągłego nakładu pracy i środków w celu osiągnięcia oraz
utrzymania satysfakcjonującej pozycji przynoszącej ruch, który
przekłada się na sprzedaż. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jakimkolwiek
aspektem prowadzenia sklepu internetowego, skontaktuj się z naszym
Doradcą Klienta, który szczegółowo porozmawia z Tobą o Twoich
potrzebach i zaproponuje rozwiązania działające w Twojej branży.

Ikona torba z zakupami

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!