Gaja.sklep.pl to serwis największego salonu drzwi, podłóg i łazienek w okolicach Bytomia. W swojej ofercie posiadają podłogi, drzwi i okna, a ponadto prowadzą sprzedaż produktów łazienkowych od płytek po wysokiej jakości armaturę. Właściciel marki powierzył nam zadanie przeprowadzenia zmian na jego dotychczasowej stronie internetowej.

Wyzwanie: trudna obsługa, powolne ładowanie i niezadowalające pozycje w wyszukiwarce

Właścicielowi serwisu zależało na uproszczeniu obsługi oraz przyspieszeniu działania serwisu, co w konsekwencji miało doprowadzić do szybszego i sprawniejszego zarządzania, a jednocześnie przełożyć się na wzrost widoczności w sieci.

Cel: zmiana silnika strony

Po dogłębnej analizie stwierdziliśmy, że największą barierę stanowi dotychczasowa technologia, na której opiera się cała strona. Platforma została stworzona przy użyciu popularnego WordPressa – połączonego z nieefektywnymi i już nieco przestarzałymi wtyczkami. Podjęliśmy decyzję o zmianie silnika strony na Quick CMS. Quick jest bardzo dobrym wyborem przy postawieniu małej lub średniej strony. Prosty, szybki, jednak wymaga odrobinę wiedzy HTML oraz CSS, ponieważ nie posiada zbyt wielu szablonów lub są one nieestetyczne. Quick nie jest popularnym systemem, każda strona jest unikatowa, co czyni go odpornym na włamania, nie posiada masy pluginów, które stają się luką w zabezpieczeniach w przeciwieństwie do WordPressa.

Krok nr 1 – analiza i przygotowanie

Na początku przeprowadziliśmy kompleksowy audyt, który pozwolił nam na przygotowanie nowej infrastruktury. Na tej podstawie zaprojektowaliśmy nowy serwis, zoptymalizowaliśmy jego treść i strukturę, aż wreszcie – opracowaliśmy dokładny plan wdrożenia. Dodatkowo, zastosowaliśmy szereg zabezpieczeń mających na celu zarówno ochronę samej migracji, jak i sprawne użytkowanie strony w przyszłości. Quick jest niewiarygodnie szybki, jeżeli nie jest za bardzo rozbudowany, może działać pod dużym obciążeniem. Nie potrzebuje łączyć się z bazą danych oraz nie stawia wymagań dotyczących serwera.

Krok nr 2 – wdrożenie zmian

Gdy wszystko było już gotowe – przystąpiliśmy do migracji mającej na celu podmianę “starego” CMS na “nowy”. Wszystkie prace były przeprowadzane szybko i w czasie, który ograniczył skutki ewentualnej (chwilowej) niedostępności strony internetowej.

Krok nr 3 – weryfikacja + mierzenie efektów

Na koniec gruntownie sprawdziliśmy poprawności całej migracji. Za pomocą narzędzi oraz ręcznych działań upewniliśmy się, że wszystko przebiegło zgodnie z planem.

Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. Zauważalny skok pozycji wybranych fraz kluczowych nastąpił już po kilku dniach od zmiany CMS. Strony wykonywane na Quick.Cms osiągają wysoką pozycję w Google. System posiada zestaw funkcji, które przyczyniają się do tego m.in. dobrze przygotowany kod źródłowy, mechanizm przyjaznych linków, indywidualne i dynamiczne ustalanie opisów META, itp.

Case Study - Wykres Google Analytics

Na uwagę zasługuje również sposób zarządzania nowym serwisem. Nasz klient podkreśla, że dzięki nam administrowanie jego stroną jest prostsze i zabiera znacznie mniej czasu.

Chcesz, aby Twoja firma mogła pochwalić się podobnym sukcesem?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać wycenę oraz profesjonalne wsparcie w promocji Twojej firmy online.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marcin Morcinek