Youtube potężne narzędzie marketingowców – jak z niego korzystać?

Serwis Youtube zadebiutował w 2004 roku. Służyć miał publikowaniu treści wideo przez użytkowników, a pierwszym filmem była udokumentowana wycieczka w zoo. Nikt nie pomyślałby w tamtych czasach, że stanie się on platformą, która będzie posiadać szereg różnych kategorii, miliony opublikowanych filmów i przynosić tak znaczące dochody.

Dziś jest to potężne narzędzie marketingowe, na którym możemy wyświetlać reklamy. Nieważne czy treść służy informowaniu, dostarczeniu rozrywki, czy zareklamowaniu produktu, wszystkim twórcom zależy przede wszystkim, na jak największej oglądalności i pozytywnych ocenach.

Tak jak pozostałe treści w internecie nasze filmy na Youtubie również są pozycjonowane. Co chwila dodawane są nowe filmy w masowej ilości dlatego czasem ciężko nam przebić się przez szereg filmów o podobnej tematyce. Należy więc stworzyć odpowiednią treść, która wyróżni się na tle konkurencji. Należy więc przestrzegać pewnych wytycznych, które nawet sam Youtube umieścił na swojej stronie.

Co zrobić, aby nasz film na Youtube odniósł sukces?

Istnieje kilka wskazówek, które pomogą nam, aby nasz film na Youtube był skuteczny i dotarł do jak największej ilości użytkowników. Przy wgrywaniu pliku należy pamiętać o tym, aby plik z filmikiem w samej swojej nazwie posiadał słowo kluczowe oraz by nie zawierał on polskich znaków.

Sam tytuł również powinno posiadać słowo kluczowe. Może się też znajdować nazwa marki lub firmy. W przypadku poradników warto umieścić słowo „jak”, które cieszą się szczególnie dużą popularnością wśród użytkowników serwisu. Nie mniej ważny jest odpowiedni opis filmu na Youtube, który często bywa dość bagatelizowany.

To w tym fragmencie mamy opcję umieszczeniu większej ilości słów kluczowych. Mamy tu możliwość stworzenia opisu, aż na 5 tysięcy znaków dlatego ważne jest, aby w pełni go wykorzystać. Opis musi być napisany w sposób czytelny, tak żeby nie przypominał mieszaniny przypadkowych słów kluczowych.

Dobrze jest więc skorzystać z usług copywritera, który pomoże Ci odpowiednią treść. Możemy tu również dodać link do oferowanego produktu lub usługi.

Co jeszcze wpływa na pozycje filmu na YT?

Warto też zadbać o wybór odpowiedniej miniatury do naszego filmu. To na niej ludzie skupiają największą uwagę. Pozwala ona na wcześniejszy podgląd prezentowanej treści.

Należy się tu popisać kreatywnością, aby nakłonić, jak największą liczbę osób do wyświetlenia. Taka miniatura musi się wyróżniać na tle pozostałych filmów o danej tematyce. Youtube daje tu możliwość wybrania jednej z trzech miniatur z udostępnionego przez nas filmu. Na szczęście taką miniaturę możemy odpowiednio edytować, a także dodać własną, która lepiej oddaje treść.

Tagi do filmu na Youtubie. Jest to popularna sposób, aby odpowiednio pozycjonować nasz film. Pomagają one jak najdokładniej dopasować wynik wyszukiwania do frazy, która została wpisana w wyszukiwarce Youtube. Należy popatrzyć na swój film z perspektywy widza i zastanowić się, jakie wpisane przez niego słowa mogą go doprowadzić do prezentowanej przez nas treści. Maksymalnie w tym fragmencie możemy użyć 10 słów, dlatego powinniśmy się zastanowić, jak najlepiej wykorzystać to miejsce.

Żeby zwiększyć zaangażowanie użytkowników należy sprawić, aby prezentowana przez nas treść była interaktywna. Możemy się dowiedzieć, czy nasz film spodobał się użytkownikom po ilości polubień (Youtube całkowicie zrezygnował z upubliczniania ilości liczbowej nieprzychylnych ocen, zamiast tego oferuje pasek, na którym umieszczona jest wyłącznie liczba like’ów).

Możemy z naszego konta sami odpowiadać użytkownikom i wchodzić z nimi w interakcję. Do naszej treści widzowie mogą trafić również z linków znajdujących się na innych stronach. Warto więc też zadbać o odpowiedni linkbuilding, Powinniśmy nawiązać współpracę z popularnymi stronami internetowymi, które poruszają podobne tematy, co prezentowane przez Ciebie filmy.

Co jeszcze ma znaczenie?

Adnotacje, polecane są, szczególnie kiedy nasz kanał prowadzimy już od jakiegoś czasu. Możemy więc odesłać użytkowników do innego filmu, który tłumaczy dany temat dokładniej. Dzięki temu utrzymujemy użytkowników na naszym kanale i stale zwiększamy oglądalność nawet dawniej opublikowanych treści.

Bardzo dobrą praktyką jest dodanie transkrypcji do naszego filmu. Pomaga to osobom niepełnosprawnym oglądać dane treści, a filmy z tekstem są dla Youtube bardziej wartościowe.

Jakość naszego filmu również powinna być odpowiednia. Zalecane są tu więc filmy w minimum 720p lub jeżeli to możliwe hd. Tak samo dźwięk powinien być jak najlepszy, gdyż szumy czy trzaski nie będą zachęcały do obejrzenia naszego filmu.

Przeczytaj też: Jak zrobić stronę internetową? 

Pozycja filmu na platformie Youtube

Jak możemy zauważyć na samą pozycję naszego filmu, może wpływać kilka czynników. Przede wszystkim najważniejszą składową jest liczba wyświetleń oraz ilość polubień, pozwala to określić, czy prezentowana treść została odpowiednio dobrana.

Nie bez znaczenia też jest jak długo nasz kanał istnieje na platformie, te założone odpowiednio wcześniej i publikujące większą ilością filmów cieszą się większym zaufaniem i popularnością. Filmy odtwarzane przez użytkowników powinny być obejrzane do końca lub wyłączone tuż przed w innym przypadku nie zostanie dodana tu liczba wyświetleń.

Na samą pozycję filmu na Youtube może wpłynąć również liczba udostępnień na innych mediach społecznościowych. Reakcje i komentarze to kolejny czynnik, które może wpływać na uzyskanie odpowiedniej pozycji. Ważna jest, aby film był jak najbardziej nastawiony na oglądających zachęcać do pozostawienia komentarza lub subskrypcji.

Jednak aby dokładnie określić, w jaki sposób działa wyszukiwarka Youtube,a musielibyśmy się zapytać specjalistów z tej kalifornijskiej firmy, gdyż ta informacja strzeżona jest tajemnicą.

Chcąc więc zwiększyć swoje szansę na większe wybicie się naszego filmu, zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Oferujemy pomoc naszych copywrietów, którzy pomogą stworzyć odpowiedni opis dla filmu na Youtubie.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Bartosz Madej