Jeśli kiedykolwiek zdecydujesz na działania SEO (albo już się to stało), to najpewniej natkniesz się na ciężkie do zrozumienia terminy. Pozycjonowanie ma ich wiele i ciężko w ramach jednego artykułu zająć się wszystkimi. W tym artykule skupimy się na dwóch, które są trudniejsze do zrozumienia niż te związane z samą optymalizacją treści. 

Reffering domains, czyli gdzie o Tobie mówią (i linkują)

Strony linkujące, czy też domeny linkujące, to w największym uproszczeniu wszystkie strony, które zamieściły w swoich treściach (i nie tylko) link albo przekierowanie do Twojej strony. To, jak wiele i jakich reffering domains posiada Twoja strona, to czynniki, które wpływają na pozycję Twojej strony.

A jak dokładnie to działa? 

Algorytmy Google przy ustalaniu pozycji strony biorą pod uwagę znacznie więcej niż jakość Twoich treści. Podstawowym czynnikiem jest to, jakie strony i jak często prowadzą do Twojej strony. Działa to na prostej zasadzie. Im więcej stron prowadzi do Twojej, tym w teorii Twoja strona jest lepsza i powinna uzyskać lepszą pozycję.

Niestety, ale jest to tylko część prawdy. Znaczenie ma też to, jakie strony prowadzą do tej Twojej. Strony niskiej jakości, których nikt nie odwiedza, a ich jedynym celem jest pozycjonować inne witryny, nie mają dużej wartości dla algorytmu. Największe znaczenie mają duże, znane serwisy ze znaczną ilością odwiedzających. 

Jeśli zatem chcesz pozycjonować swoją stronę, pamiętaj, że nie sama ilość stron prowadzących do Twojej ma znaczenie, ale także ich jakość.

Warto też wspomnieć, że liczba reffering domains nie jest równa liczbie wszystkich linków prowadzących do Twojej strony. Jest równa liczbie witryn, na których pojawiła się wzmianka o Twojej stronie chociaż jeden raz, a nie wszystkim linkom (jeśli jedna strona linkuje do Twojej 5 razy, to i tak jest jedną reffering domain).

Oprócz ruchu przekierowywanego z pełnoprawnych stron internetowych znaczenie mają także linki, które prowadzą do Twojej strony z mediów społecznościowych, czy komentarzy na blogach. Pod uwagę są brane także wszelkiego rodzaju katalogi. Warto przy tym pamiętać, że takie strony linkujące nie są warte tak wiele, jak linkowania z dużych stron.

Dodatkowo decydując się na pozycjonowanie Google, musisz pamiętać, że nie można nieskończenie zwiększać liczby linkujących domen w krótkim czasie. Zbyt szybki wzrost ich ilości może powodować ukaranie Twojej strony. Korzystanie z kiepskich stron linkujących także może mieć negatywne konsekwencje.

Decydując się na SEO, zawsze upewnij się, że wykonawca stosuje praktyki, które nie zaszkodzą Twojej stronie.

Backlinks, czyli ilość linków

W przypadku reffering domains jedna strona liczyła się tylko raz, bez znaczenia, jak wiele razy prowadziła do Twojej strony. Ilość backlinków jest równa liczbe wszystkich unikatowych linków prowadzących do Twojej strony. Innymi słowy, tutaj możemy mówić o ich tysiącach.

Jak łatwo się domyśleć, im więcej backlinków, tym w teorii powinna lepiej pozycjonować się Twoja strona w Google. I to fakt, Google bierze pod uwagę surową ilość linków, a nie tylko liczbę linkujących stron. Pozostaje to jednak czynnik drugorzędny względem reffering domains.

A dlaczego tak jest? 

Wyobraźmy sobie sytuację. Szukasz jakiegoś produktu, ale jest oferowany tylko na dwóch nieznanych przez Ciebie stronach. Szukasz opinii. W pierwszym sklepie znajdujesz 5 opinii od jednego użytkownika. W drugim po jednej od 3 różnych użytkowników.

Który sklep wybierzesz? Najpewniej ten drugi. Podobnie sprawy analizuje algorytm pozycjonujący Google. Pierwszy link z danej strony liczy się najbardziej. Oczywiście kolejne też są brane pod uwagę, ale te unikatowe mają znacznie większe znaczenie.

Podsumowanie

Reffering domians i backlinks to bliskie terminy, ale nie znaczą tego samego. Przy pozycjonowaniu strony Google dąży się do pozyskania jak największej ilości obu, mając jednocześnie przez cały czas na uwadze jakość pozyskiwanych stron linkujących.

Jeden reffering domain, to jedna unikatowa strona, która linkuje do Twojej strony. Backlinki to wszystkie linki prowadzące do Twojej strony.

Jeśli potrzebujesz usług profesjonalnej agencji SEO, to zapraszamy do kontaktu. Sprawimy, że Twoja strona wystrzeli w górę w wynikach pozycjonowania. Tutaj numer naszego konsultanta, zadzwoń +48 791 493 287. 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
MinisterstwoReklamy