Google Lens – wyszukiwanie obrazem

Obiektyw Google (z ang. Google Lens) to najnowsza technologia, która potrafi wykonać analizę i wykryć obiekty w formie wizualnej. Jego działanie oparte jest na algorytmach sztucznej inteligencji. Większość posiadaczy Androida ma domyślnie zainstalowaną tę aplikację. Głównym zadaniem Obiektywu Google jest wyszukanie w Internecie tego, co widzisz w czasie rzeczywistym lub za pomocą wcześniej wykonanego zdjęcia.

Masz swój sklep? Dodaj produkty do Google Merchant Center i daj się odnaleźć za pomocą zdjęć!

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, to warto dodać zdjęcia Twoich produktów do Google Merchant Center, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Google Lens, szukając interesujących ich rzeczy. Zyskasz dzięki temu nowych Klientów, którzy korzystają z tej opcji na swoich telefonach. Google Merchant Center to platforma, która pozwala na udostępnianie Google szczegółowych informacji na temat produktów, które proponujesz. Jeśli dodasz tam swoje, to będziesz je mógł umieścić w zakładce „Zakupy” w Google Lens. Dodatkowo będą one wyświetlane w wyszukiwaniach Google również w zakładce „zakupy”, a należy dodać, że wiele osób wybiera interesujące ich produkty właśnie z tego miejsca.

Najwyższa jakość kluczem do sukcesu

Jeśli zdecydujesz się na dodawanie swoich produktów w Google Merchant Center, to pamiętaj, aby Twoje zdjęcia były najwyższej jakości. Google Lens bierze pod uwagę w pierwszej kolejności zdjęcia, które są wyraźne, dopasowane i w wysokiej rozdzielczości. Jeśli fotografia będzie niewyraźna, to nie licz, że Google Lens wyświetli ją użytkownikom, ponieważ nie będzie on w stanie ich przeanalizować. Najlepiej wykonywać zdjęcia na jednolitym tle, aby Google Lens dokładnie wiedział jaki produkt chcesz sprzedać. Ogranicz również użycie dodatkowych elementów ozdobnych. Najlepszym formatem, w którym należy dodać zdjęcia jest JPG, dzięki któremu zyskasz najwyższą jakość i wysoki poziom szczegółów.

Nazwij swoje produkty!

Nie zapomnij także umieścić nazw produktów w nazwach plików. Ważne, abyś używał dokładnych nazw, a nie numeracji czy ogólnych nazw plików. Jest to bardzo ważne dla wyszukiwarki Google, użytkowników, jak i Google Lens. Jeśli Twoja nazwa produkt jest długa, to warto między kolejnymi słowami umieścić myślnik.

Jak zrobić stronę internetową?

A co alt tekstem?

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, to zapewne słyszałeś o takim atrybucie jak „alt tekst”. Każde zdjęcie produktu powinno go zawierać. Jest to ogromne pomocne w przypadku, gdy fotografia z jakiegoś powodu nie wyświetla się poprawnie – atrybut ten zostanie wyświetlony zamiast niego. A co to alt tekst? To nic innego jak opis każdego produkt. Jeśli użytkownik z jakiegoś powodu nie ma oprogramowania do odczytywania ekranu, to alt tekst odczyta nazwę na głos. Jeśli do każdej fotografii dodasz alt tekst, to zwiększysz szansę na wyświetlenie jej w Google Lends.

Inne ciekawe funkcje Google Lens

Google Lens znajduje swoje zastosowanie nie tylko w przypadku wyszukiwania interesujących nas produktów w Internecie za pomocą zdjęć. Jesteś w obcym kraju i dostałeś menu, w którym nie potrafisz przetłumaczyć nazw potraw? Google Lens pomoże! Wystarczy, że zrobisz zdjęcie menu, a program ten przetłumaczy go, dzięki czemu będziesz wiedział, co dobrego możesz zjeść. Google Lens współpracuje z Google Translate, dzięki czemu może zostać wykonanie tłumaczenie na około 100 języków. Należy jednak zaznaczyć, że może on sobie nie poradzić z pismem odręcznym czy w przypadku zastosowania nietypowej czcionki.

Inna ciekawa funkcja zdecydowanie ucieszy najmłodszych posiadaczy telefonów. Funkcja – pomoc w zadaniu, może okazać się bardzo pomocna podczas odrabiania zadań domowych. Wystarczy skierować obiektyw na równanie matematyczne czy datę historyczną, aby dostać odpowiedz czy instruktażowy filmik, który pomoże rozwiązać problem.

Poprawnie dodane zdjęcia mogą pomóc w zwiększeniu Twojej sprzedaży

Jeśli chcesz, aby użytkownicy znajdowali Cię za pomocą Google Lens, to zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia wraz z wszelkimi potrzebnymi optymalizacjami. Może to przyczynić się do zwiększenia widoczności Twojej strony i produktów. Google Lens jest wspaniałym programem, który szybko i sprawnie pomoże znaleźć Ci w Internecie wszystko to, co Cię interesuje.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka