Pewnie nie raz spotkałeś się z anchorem tekstu, sam o tym nie wiedząc. Zastanawiasz się co to takiego? Anchor tekst tłumaczone jest przez większość, jako zakotwiczenie tekstu lub tekst kotwica. Jest to odnośnik widoczny w tekście lub inaczej etykieta łącza, w którą można kliknąć i przenosi nas ona na inną stronę. Jest on bardzo przydatny podczas działań związanych z pozycjonowaniem strony, jak i pomaga Google odpowiednio odczytywać zawartość strony oraz jest przydatność dla użytkowników.

Znaczenie anchora tekstu w SEO

SEO to szereg działań, które mają na celu zwiększenie konwersji na Twojej stronie internetowej, poprawienie jej szybkości czy dostosowanie jej do przeglądania na różnych urządzeniach. Jest to nieodłączny element marketingu internetowego. Pozycjonowanie ma również za zadanie zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Słowo „pozycjonowanie” w tekście powyżej jest właśnie anchorem, czyli zakotwiczeniem w tekście, które przekierowuje Cię na inną stronę.

Anchory wykorzystywane są w pozycjonowaniu przy tworzeniu link buildingu, czyli sieci linków, które mają prowadzić do Twojej strony lub są na niej i przekierowują użytkownika na inną podstronę witryny. Są to bardzo ważne działania, które wpływają na pozycję Twojej strony. Aby linkowanie miało sens, powinno zostać odpowiednio wcześniej zaplanowane. Musisz wiedzieć, że nie każdy link, który będzie prowadził do Twojej strony internetowej, nie musi dobrze na nią wpływać. Zadbaj o umieszczanie linków w wartościowych portalach, które ściśle powiązane są z Twoją branżą. Im wyższa pozycja strony, na której znajdzie się Twój link, tym lepiej dla Twojej pozycji Twojej strony.

Jak można jeszcze wykorzystać anchor?

Anchor nie zawsze musi być jednak odnośnikiem do innej witryny czy podstrony. Można go również wykorzystać podczas tworzenia spisu treści na stronie, gdzie kotwice będą przenosić użytkownika w dane miejsce wpisu.

Boty Google również wykorzystują anchory. Dzięki nim mogą one szybciej i łatwiej odnaleźć się w strukturze strony oraz informują je, o czym jest dana strona internetowa i na jakie słowa kluczowe powinna być pozycjonowana. Użytkownicy także cenią sobie anchory podczas poszukiwania interesujących ich informacji. Często wchodząc na daną stronę, chcą dostać odpowiedź na swoje pytanie, jednak przy okazji zainteresują się czymś więcej. Jeśli link będzie poprawnie opisany, a użytkownik od razu będzie wiedział, gdzie się przeniesie, to możesz być pewien, że Twoje linkowanie będzie działać poprawnie i przyczyni się do poprawienia Twojej pozycji w wyszukiwarce Google.

Jakie rodzaje anchorów możemy wyróżnić?

Możemy spotkać się z kilkoma rodzajami anchorów. Mają one inne znaczenie oraz inaczej wyglądają w tekście. Wyróżniamy anchory:

  • Exact Match;
  • Partial Match;
  • Adres URL;
  • Brand URL;
  • Zero Match.

Exact Match jest anchorem, który wykorzystuje słowa kluczowe do pozycjonowania danej strony internetowej. Zastosowana fraza, która została umieszczona w treści linku jest wskazówką dla wyszukiwarek o tym, że jest bardzo istotna dla danej podstrony. Używanie Exact Match może przyczynić się do pozycji Twojej strony w rankingu Google, należy jednak pamiętać, aby nie używać ich za dużo, ponieważ mogłoby to skutkować nałożeniem kary przez Google.

Partial Match jest trochę podobny do Exact Match, jednak różni się on tym, że nie zawiera tylko frazy kluczowej, ale także inne dodatkowe słowa. Przykładem może być: Co to są słowa kluczowe oraz jak wpływają na pozycjonowanie Twojej strony? Gdzie słowa kluczowe są frazami, na które chcemy pozycjonować daną stronę internetową.

Adres URL jest jednym z najczęściej stosowanych anchorów. Jest to umieszczenie w tekście po prostu adresu bez edytowania go: https://www.ministerstworeklamy.pl/blog/pozycjonowanie/ile-linkow-potrzeba-zeby-wypozycjonowac-strone/.

Brand URL jak sama nazwa wskazuje, jest to anchor, który zawiera w sobie nazwę marki. Jego zastosowanie ma na celu wzmocnienie jej pozycji.

Zero Match to rodzaj anchora, który nie zawiera fraz kluczowych. Pełni on głównie rolę CTA, co sprawia, że jest atrakcyjny dla użytkowników. Przykładamy to: wejdź tutaj, napisz do nas.

Co za dużo to niezdrowo – powiedzenie to dotyczy także anchorów

Używanie anchorów może przyczynić się do pozycjonowania Twojej strony internetowej. Należy jednak pamiętać, aby umieszczać je w odpowiednich miejscach i w odpowiedniej ilości. Jeśli będzie ich za dużo, to Twoja strona będzie mało atrakcyjna dla Botów Google, co może spowodować jej spadek w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jeśli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu Twojej strony i nie jesteś pewny czy masz na niej wystarczającą ilość anchorów, to kliknij tutaj i zapytaj naszych doradców Klienta o ofertę skrojoną do Twoich potrzeb.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka