Płatne formy reklamy są jednymi z najszybszych i najłatwiejszych form promocji. W przeciwieństwie do całego SEO, social media, e-mail czy content marketingu (mówimy tutaj o działaniach organicznych), ich efekty widoczne są praktycznie natychmiast. Właściwie, jedyną wadą tego typu działań są koszty. Reklama płatna funkcjonuje bowiem tylko tak długo, ile jesteś w stanie za nią płacić. Gdy budżet ulega wyczerpaniu – kampanie są automatycznie blokowane.

W tym artykule czeka na Ciebie potężna dawka wiedzy na temat płatnych form reklamy. Sprawdź poniższą treść i przekonaj się, którą drogę powinna obrać Twoja firma!

Facebook Ads, dzięki którym dotrzesz do osób, które zaliczają się do Twojej grupy docelowej

Facebook jako platforma zrzeszająca blisko 2,5 miliarda użytkowników z całego świata, stanowi istną gratkę dla każdego przedsiębiorcy chcącego oferować swoje produkty i usługi za pośrednictwem sieci. Serwis pozwala bowiem na dokładnie określanie komu, gdzie, a nawet w jakich okolicznościach, ma się wyświetlić Twoja reklama.

Płatne reklamy na Facebooku – jak to działa?

Pozwól, że posłużymy się przykładem, który pozwoli Ci na jeszcze szybsze poznanie możliwości Facebook Ads.

Załóżmy, że sprzedajesz odzież damską. Twoimi odbiorcami są kobiety w wieku 20-30 lat, zazwyczaj zamieszkujące duże miejscowości w całej Polsce. Facebook, poprzez wbudowane opcje dokładnego definiowania potencjalnych odbiorców, daje Ci możliwość docierania właśnie do określonej przez Ciebie grupy.

Nie bez znaczenia pozostają także liczne formy promocji oferowane przez samą platformę. Na Facebooku możesz reklamować się za pomocą: video, grafik, jak i samej treści tekstowej. Dodatkowo, decydując przy tym, w jaki sposób Twoja reklama będzie się prezentowała.

Mnogość wariantów pozwala na prowadzenie wielu kampanii, ich testowanie i optymalizowanie, a co za tym idzie – wybieranie tych, które działają najlepiej.

kampanie google ads

Google Ads, dzięki którym dasz się znaleźć osobom, które szukają oferowanych przez Ciebie rozwiązań

W samej tylko Polsce z wyszukiwarki Google korzysta aż 97% wszystkich internautów, co przekłada się na liczbę sięgającą blisko 25 milionów ludzi. Jak pewnie się domyślasz – taki fakt sprawia, że Google jest również doskonałym narzędziem służącym do promocji wielu firm.

W przeciwieństwie do Facebooka, który przypomnijmy – skupia się na reklamie kierowanej do konkretnych odbiorców. Google oferuje rozwiązania, pozwalające na promocję pośród osób, które szukają konkretnych rozwiązań.

Płatne reklamy w Google – jak to działa?

Tu podobnie, jak w punkcie wyżej – pozwól, że posłużymy się praktycznym przykładem.

Tym razem załóżmy, że Twoja działalność polega na sprzedaży opon. Wiesz również, że potencjalni klienci swoje poszukiwania zaczynają właśnie od Internetu. Dzięki Google’owi możesz sprawić, że po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa “opony” to właśnie Twoja strona internetowa pojawi się jako jedna z pierwszych. I jak pewnie się domyślasz – większość osób zdecyduje się na nią wejść oraz dokonać zakupów u Ciebie.

Inne możliwości oferowane przez Google pozwolą Ci z kolei na “podróżowanie” za potencjalnym klientem. Gdy już raz odwiedził Twoją stronę, możesz utworzyć reklamę, która wyświetli się nawet wtedy, gdy będzie znajdował się na innych serwisach internetowych.

YouTube Ads, dzięki którym zbudujesz zasięgi i świadomość swojej marki

O popularności tej platformy z materiałami video i nie tylko, świadczy chociażby fakt, że w samej Polsce korzysta z niej kilkanaście milionów użytkowników. YouTube należy do koncernu Google, stąd pewnie nie zdziwi Cię fakt, że oferuje możliwości reklamy zbliżone do tych znanych z Google Ads.

Za pośrednictwem YouTube Ads możesz określić: gdzie, komu, a nawet na jakich kanałach ma pojawiać się Twoja reklama. Z uwagi na specyfikę tego kanału, sprawdza się on doskonale do budowania wspomnianych już zasięgów oraz świadomości marki, a także wsparcia innych kanałów komunikacji.

E-mail marketing, dzięki któremu spotęgujesz swoją promocję w sieci

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się usłyszeć, że “nikt nie czyta maili” lub co gorsza “e-mail marketing umarł” – to wiedz, że osoba, która Ci to mówiła była w dużym błędzie.

Mailingi i newslettery nadal mają się świetnie, a dobrze zaplanowane kampanie w tym kanale, mogą stać się doskonałym narzędziem w działaniach cross- i up-sellingowych. Czyli takich, dzięki którym zaczniesz zarabiać jeszcze więcej 😉!

kampanie mailingowe

Reklama przy użyciu maili – jak to działa?

Musisz wiedzieć, że raz pozyskany ruch (pochodzący z Google czy Facebook Ads), możesz wykorzystać na wiele sposobów. Wystarczy, że zadbasz o to, aby Twoi odbiorcy zostawiali swoje dane kontaktowe (w tym zwłaszcza adres e-mail).

Do tak pozyskanej i regularnie rozbudowywanej bazy możesz kierować różne komunikaty (uzależnione zarówno od charakteru Twojego biznesu, jak i celu, dla którego to robisz), w tym:

  • Newslettery informujące o nowościach, aktualnościach czy po prostu dostarczającej ciekawej wiedzy i inspiracji.
  • Mailingi zawierające w sobie informacje o rabatach, konkursach, zniżkach i innych okazjach, mających na celu zachęcenie do skorzystania z Twojej oferty.
  • Wiadomości automatyczne – stosowanie do ratowania koszyków, informowania o statusie zamówienia, czy po prostu przypominające o Twojej firmie 😊.

Płatna reklama w sieci – podsumowanie

Powodzenie Twojej promocji w Internecie zależy od kilku istotnych czynników. W tym tego, co chcesz sprzedawać, komu chcesz sprzedawać, a przede wszystkim – jakich form reklamy chcesz do tego użyć.
Jeśli zależy Ci, aby promocja Twojej marki była dobrze zaplanowana, nie zrujnowała Twojego budżetu, a przede wszystkim okazała się skuteczna – skontaktuj się z nami.

Jako specjaliści od płatnych form reklamy Google Ads, Facebook Ads i innych – z przyjemnością pomożemy Ci w rozwoju Twojego biznesu! Zbadamy Twoje potrzeby, przeanalizujemy rynek oraz konkurencję, a na koniec przedstawimy Ci kompleksowy plan działania, który otrzymasz od nas wraz z darmową wyceną.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna