Marketing wirusowy – skuteczna forma reklamy Twojej firmy

Jeśli prowadzisz swoją firmę, która działa głównie w Internecie, to marketing wirusowy może być świetną strategią na promocję i reklamę dla niej. Jeśli jeszcze nie słyszałeś tych działaniach, to warto zgłębić ten temat.

Co to jest marketing wirusowy?

Marketing wirusowy (viral marketing, marketing wiralowy) to jedna z technik reklamowych, która ma na celu dotrzeć do jak największej ilości osób. Najczęściej tworzone są ciekawe treści, które chętnie przekazywane są między sobą przez użytkowników.

Oczywiście muszą one być ściśle powiązane zarówno z Twoją firmą, jak i produktami i usługami, które oferujesz. Te działania budują silną, rozpoznawalną markę oraz przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży. Co najważniejsze działania związane z marketingiem wirusowym są relatywnie niskie w porównaniu z innymi formami reklamy firmy.

Co to jest viral?

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się udostępnić coś w Internecie swoim znajomym i przyjaciołom, a potem zauważyłeś, że oni zrobili to samo. To działanie to właśnie viral. Można by go przyrównać do reakcji łańcuchowej.

Stworzenie mema, ciekawej grafiki czy krótkiego filmu, który będzie udostępniany przez wiele osób, może sprawić, że Twoja firma zyska nowych Klientów. Tworząc jednak taki content, należy zawsze pamiętać, aby nie obrazić nikogo uczuć religijnych itp. Dodatkowo należy dobrze przemyśleć każdy krok, ponieważ te działania, mogą przynieść czasem więcej szkody niż pożytku i nie koniecznie zadziała tu powiedzenie: „nieważne jak mówią, ważne, że mówią”.

Jak zrobić stronę internetową?

Marketing wirusowy – przykłady

Wiele firm decyduje się na działania związane z marketingiem wirusowym celowo, inne jednak zyskują popularność całkiem przypadkowo. Jednym z najbardziej znanych virali jest ten z gali rozdania Oskarów.

Podczas tego wydarzenia znani aktorzy postanowili zrobić sobie wspólne zdjęcie telefonem marki Samsung. Użytkownicy nie przeszli obok takiej fotografii obojętnie i obiegła ona bardzo szybko cały świat. Dodatkowo na Youtube umieszczono filmik, który pokazuje przygotowania do tego zdjęcia oraz samo jego wykonanie. Te działania miały na celu promocję najnowszego Samsunga i jak widać, był to strzał w dziesiątkę.

Słynny portal Allegro również często wykorzystuje potęgę marketingu wirusowego. Ich reklamy tworzone są w taki sposób, że są chętnie udostępniane i komentowane przez użytkowników.

Co istotne poruszają przy tym ważne tematy, z którymi spotykamy się na co dzień. Jedną z reklam Allegro, która zyskała swoją popularność, dzięki udostępnianiu wśród użytkowników jest ta, która przedstawia starszego pana, siedzącego w wannie.

Czyta on książkę w języku obcym, którą dopiero co odebrał od kuriera. Na końcu tego filmu przedstawiony jest ten sam mężczyzna, który pakuje walizkę i postanawia odwiedzić rodzinę, mieszkającą za granicą. Dla wielu osób ten film był po prostu wzruszający i skłaniający do przemyśleń o tym, jak często zapominamy o swoich najbliższych w czasie świąt.

Zalety marketingu wirusowego

Marketing wirusowy ma swoich przeciwników i zwolenników. Prawidłowe wykorzystanie może przynieść każdej firmie wiele korzyści. Jakie są więc zalety viral marketingu? Poniżej przedstawię kilka najważniejszych.

Niski koszt

Reklama w Internecie nie zawsze musi być droga. Stwórz ciekawą treść, taką, która będzie chętnie przekazywana przez innych użytkowników między sobą, aby skutecznie wypromować swoją firmę lub produkt. Marketing wirusowy należy do jednych najtańszych działań marketingowych, a może sprawić, że o Twojej firmie będzie głośno.

Duży zasięg

Ważne jest również to, że dotrzesz nie tylko do Twoich obecnych Klientów, ale również do ich znajomych, rodziny, a jeśli Twoja kampania wiralowa będzie dobrze przygotowana to i do całego świata. Obecnie wiele osób korzysta z różnych portali społecznościowych, więc tworząc viral, możesz zyskać naprawdę dużo nowych Klientów, a Twoja marka rozpoznawalność.

Zwiększenie zaufania do marki

Jeśli ktoś ze znajomych czy rodziny poleci Ci jakąś firmę to chętniej skorzystasz z jej usług, ponieważ będzie godna zaufania. Co, jeśli dzięki reklamie viralowej, również zacznie polecać Twoje produkty i usługi więcej osób w swoim najbliższym gronie? Zdecydowanie zysk

asz zaufanie do swojej marki i rozwiniesz skrzydła.

Wady marketingu wirusowego

Mimo tak wielu zalet marketing wirusowy nie pozostaje bez wad. Należy tutaj przede wszystkim wziąć pod uwagę, że udostępniane przez użytkowników treści dotyczące Twojej firmy lub produktów oraz usług, mogą kogoś obrazić lub ktoś może poczuć się urażony. Dodatkowo, jak wiadomo w Internecie nigdy nic nie ginie, więc jeśli Twoje treści zaczną być udostępniane, to możesz być pewien, że już ich nie zatrzymasz i nie będziesz miał nad nimi kontroli.

Marketing wirusowy, a TikTok

Z biegiem lat dużą popularność zyskała platforma społecznościowa, jaką jest TikTok. Można tam znaleźć różne treści, od typowo zabawnych, po reklamowe oraz porady. Portal ten słynie również z wyzwań, które mogą podjąć użytkownicy.

Wiele firm wykorzystuje je do promocji swojej marki. Wymyśla jakieś wyzwanie, które później powtarzane jest przez wielu użytkowników, co prowadzi do skutecznej reklamy danej firmy. Czemu więc nie skorzystać z dobrodziejstw tego kanału dystrybucji w promowaniu swojej firmy?

Marketing wirusowy – czy warto?

Marketing wirusowy może być bardzo dobrym narzędziem do promowania firmy, produktów czy usług. Należy jednak pamiętać, aby dobrze przygotować treści, które będą później udostępniane przez użytkowników.

Szukasz kreatywnych ludzi, którzy mogliby stworzyć dla Ciebie strategię marketingu wirusowego, poprzez przygotowanie interesujących treści, które byłyby często udostępnianie? Nie czekaj i już dziś napisz do nas. Porozmawiamy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie zaistnieć w sieci.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka