Data driven marketing: Jak za pomocą danych pozyskiwać klientów?

W internecie można obecnie znaleźć dane niemal na każdy interesujący nas temat. Jednak my sami również pozostawiamy informacje o sobie. Nie tylko na portalach społecznościowych możemy zostawiać odpowiednie dane, lecz również podczas zwykłego przeglądania internetu. Zapis do różnych newsletterów oferujących zniżki, na webinary, czy wzięcie udziału w sondzie, to wszystko wymaga od nas oddania na użytek firm swoich danych.

Kluczowe zalety posiadania danych w marketingu:

  • Kampanie marketingowe wykorzystując do planowania zbiory danych noszą nazwę data driven marketing.
  • Za pomocą właściwych informacji możemy określić nasz target.
  • Odpowiednia analiza danych pomaga z jak największą precyzją kierować do nich odpowiednie komunikaty.

Data driven marketing, czyli marketing napędzany danymi

Data driven marketing sprawdza się w szeroko rozumianych kampaniach reklamowych prowadzonych w internecie. Na początku klientów kategoryzowano tylko dzięki informacjom, które pozostawiali oni na naszej stronie internetowej. Obecnie wiadomo, że nie jest to jedyne wyjście, aby pozyskać odpowiednie dane.

Kluczowe korzyści z wykorzystania danych:

  • Odpowiedni kontekst kierowanych działań marketingowych jest niezwykle ważny.
  • Dzięki odpowiednim danym potrafimy określić jakie zainteresowania przejawiają dani konsumenci.
  • Należy zadbać też o odpowiedni wizerunek, tak aby klient uznał, że nasza marka jest dla niego najlepsza.
  • Możemy też lepiej zrozumieć, co kieruje klientem i wczuć się w jego oczekiwania i potrzeby.

Przede wszystkim analiza. Nie wystarczy pozyskać suche informacje, muszą one być jak najlepiej wykorzystane w określonych celach.

Big Data: Co to jest i jak może się nam przydać przy data driven marketing?

Big Data to potężny zbiór danych, który pobiera je przede wszystkim z internetu. Dzięki tej technologii możemy połączyć ze sobą różne informacje pochodzące z różnych kanałów. Żeby przechowywać tak znaczne i zróżnicowane dane wymagane jest odpowiednie miejsce, dzięki rozwojowi nowych technologii, obecnie przechowuje się je w internetowej chmurze. Przy okazji wykorzystane jest tu uczenie maszynowe i dzięki niemu big data oferuje odpowiedzi na nawet najbardziej złożone pytania. Bez takich zbiorów danych wprowadzenie w życie data driven marketingu byłoby niemożliwe.

Jak dotrzeć do klienta w kampanii data driven marketing?

Możemy dotrzeć do klienta za pomocą kilku kanałów jednocześnie. Należy więc tu wykorzystać:

  • Wiadomości sms
  • Maile
  • Powiadomienia ze strony
  • Kampanie w mediach społecznościowych

Jednocześnie daje to nam odpowiednie dane, które mogą przyczynić się do tego, by nasza strona odpowiadała oczekiwaniom konsumentów. Pozwala to stworzyć spójne kampanie, dzięki temu klient będzie informowany o korzyściach jak najczęściej.

Przede wszystkim głównym celem prowadzenia takich kampanii jest zwiększenie konwersji. Wysyłając takie same treści do wszystkich odbiorców mijamy się z celem. Owszem świadomość istnienia naszej marki będzie większa, ale czy tym samy zwiększymy naszą sprzedaż?

Dzięki temu lepiej wykorzystamy nasz budżet i stworzymy kampanie, które rzeczywiście odnoszą sukces. Trafiamy ze swoją ofertą bezpośrednio do osób, które są nią faktycznie zainteresowane.

Z pewnością nie jest to idealna metoda dla niecierpliwych. Aby zauważyć pełny potencjał tak przeprowadzonej kampanii, potrzebna jest większa ilość czasu. Wtedy to możemy zauważyć, czy dana kampania odnosi sukces.

Nie musisz jednak samemu wdrażać kampanii opartej na data driven marketing. Pomożemy Ci pozyskać odpowiednie dane, które przydadzą się do kierowania personalnych treści dla osób, które są zainteresowane kupnem.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Bartosz Madej