Pewnie zastanawiasz się jak skutecznie promować swój webinar? Co zrobić, aby liczba uczestników była wysoka? Im więcej osób, tym większa szansa dla Ciebie, że zyskasz nowych Klientów. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, co zrobić, aby liczba użytkowników uczestniczących w Twoim webinarze była wysoka.

Czy webinary są dla wszystkich?

Zanim zdecydujesz się na tę formę promocji swojej firmy, zastanów się, czy jest ona dla Ciebie. Jeśli nie czujesz się na siłach, to warto rozważyć inne formy przekazania informacji, jak vlog czy sesję Q&A. W przypadku webinaru całe wystąpienie jest w czasie rzeczywistym, co oznacza, że na bieżąco będziesz musiał odpowiadać na pytanie uczestników, co wiąże się z potrzebą ogromnej wiedzy – nie możesz nie udzielić odpowiedzi, ponieważ stracisz w oczach swoich widzów. Pytania zadawane są nie tylko przez laików, ale bardzo często przez ekspertów w danej dziedzinie. Nie możesz pozwolić sobie na żaden błąd. Nie bez znaczenia są także gesty i mimika – ludzie widzą więcej niż myślisz. Jeśli jednak lubisz wyzwania, to możesz rozpocząć swoją przygodę z webinarem.

Jak skutecznie promować webinary, aby przyciągnąć uwagę odpowiednich osób?

Pierwszy i jednym z najważniejszych kroków jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej. Jesteś protetykiem? Twoja oferta powinna być skierowana raczej do osób starszych, mimo tego, że młodzi też mają problemy z ubytkami. Jednak większa część zainteresowanych Twoimi usługami będzie w tej pierwszej grupie, więc nie warto kierować jej do wszystkich. Zastanów się dokładnie, kto chciałby oglądać Twój webinar – kobiety czy mężczyzni? Młodsi czy starsi? Czasami ważne jest również określenie regionu, z którego mają pochodzić Twoji odbiorcy.

Płatne reklamy Google Ads i Facebook Ads

Ważne jest także określenie budżetu. Musisz dostosować swoje działania w zależności od tego, ile chcesz wydać na promocję Twojego webinaru. Jeśli już będziesz wiedział, jak wygląda budżet, to możesz wybrać platformę, na której chcesz przeprowadzić płatną reklamę. W tym celu najwięcej osób wybiera Google Ads lub Facebook Ads i jest to najlepsze rozwiązanie w przypadku większości webinarów.

Newsletter

Jeśli masz bogatą listę mailingową swoich Klientów, to warto wysłać im maila z propozycją zapisu na darmowy webinar, który będzie dotyczył tematu związanego z Twoją branżą i pozwoli im rozwiązać swoje problemy. Ważny jest również tytuł webinaru, który ma na tyle zainteresować osoby, które go zobaczą, że będą chciały wziąć w nim udział. Nie obiecuj jednak przysłowiowych gruszek na wierzbie, temat: „jak zdobyć milion bez żadnej pracy” raczej nie przyciągnie zbyt wielu użytkowników, a wręcz przeciwnie, odstraszy ich od Twojej firmy.

Prowadzisz bloga? Poinformuj swoich czytelników o zbliżającym się webinarze

Bardzo dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga, na którym możesz stworzyć ciekawy wpis, który będzie informował o zbliżającym się webinarze. Zainteresuj swojego odbiorcę, jednak nie zdradzaj mu za dużo szczegółów. Ciekawość to duża siła, która może pomóc przyciągnąć Ci wiele osób. Możesz również zakończyć któryś ze wpisów pytaniem skierowanym do swoich czytelników, które będzie nie tylko okazją do dyskusji, ale również może dać Ci pomysł na dobry webinar.

Wydarzenie na Facebook

Oczywiście promując swój webinar, nie możesz zapomnieć o mocy Facebooka. Zaplanuj wydarzenie na tym portalu, zapraszając kilka osób. Możesz być pewien, że jeśli temat będzie interesujący, to wieść o nim szybko się rozniesie i chętnych będzie dużo więcej. Dodawaj także ciekawe wpisy w tym wydarzeniu, które dodatkowo przyciągną uwagę i nie pozwolą użytkownikom zapomnieć o zbliżającym się wydarzeniu, jakim będzie Twój webinar.

Pop-up na Twojej stronie z informacją o webinarze

Jeśli Twoją stronę internetową odwiedza duża ilość użytkowników, to warto także skorzystać z mocy pop-upów. Wiele osób, które są stałymi gośćmi Twojej strony, mogą nawet nie wiedzieć, że prowadzisz webinary, stosując pop-up możesz ich o tym poinformować.

Dzień i godzina również ma znaczenie!

Przy planowaniu swojego webinaru musisz wziąć również pod uwagę godzinę oraz dzień, w którym się ma odbyć. Jeśli Twoją grupą docelową są osoby prywatne, czyli takie, które najprawdopodobniej w godzinach dopołudniowych pracują, to lepiej wybrać godziny wieczorne, ponieważ to wtedy mają oni czas dla siebie, swój rozwój czy obejrzenie webinaru, który ich zainteresuje. W przypadku, gdy webinar skierowany jest do firm, możesz rozważyć również inne godziny, ponieważ większość obejrzy go w ramach rozwoju czy jako rozważenie ciekawej oferty, którą proponujesz. Dzień tygodnia również ma znaczenie. Lepiej unikać soboty oraz niedzieli, ponieważ te dni zarezerwowane są na relaks i mało kto pamięta o webinarach.

Czy pozycjonowanie może pomóc przy promowaniu webinaru?

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie nie jest najlepszym pomysłem, aby promować webinar. Nic bardziej mylnego! Działania SEO mogą zwiększyć ilość wejść na Twoją stronę czy bloga, przez co, więcej osób będzie mogło dowiedzieć się o tym wydarzeniu. Dodatkowo wiele użytkowników, może szukać odpowiedzi na nurtujące go pytania, a dzięki pozycjonowaniu trafi na Twoją stronę. Jeśli wyskoczy mu powiadomienie pop-up informujące go o webinarze w interesującym go temacie, to jest duża szansa, że się na niego zapisze.

Już dziś możesz skorzystać z pomocy specjalistów, którzy skutecznie wypromują Twój webinar. Zajmujemy się szeroko pojętymi działaniami związanymi z SEM, przez co Twoja strona znajdzie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i kampania reklamowa przebiegnie wzorowo. Napisz do nas już dziś!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka