Myśląc o marketingu często mamy w głowie wielkie kampanie reklamowe przeprowadzane przez gigantyczne firmy. Jeśli Twoja działalność nie jest jedną z nich, to pewnie szukasz sposobu na reklamę lokalnej firmy. W tym artykule przybliżymy Ci, co zrobić, żeby zyski Twojej działalności rosły pionowo w górę. 

Podstawy podstaw — wizytówka Google

Wizytówka Google to narzędzie, które nie można pominąć, jeśli chcesz osiągnąć sukces. To miejsce, w którym Twoi przyszli klienci znajdą podstawowe informacje o Twojej działalności, sprawdzą godziny otwarcia, czy ofertę. Znajdą tam także opinie, które mogą zdecydować o tym, czy ktoś postawi na Twoją ofertę.

Choć założenie wizytówki Google jest bardzo proste, to jej odpowiednia konfiguracja jest trudna. Pozycjonowanie wizytówki Google to działania, które mają sprawić, że osoba szukają lokalnie sklepu, czy usług zobaczy Twoją ofertę jako pierwszą. SEO w Google Moja firma wymaga nieco doświadczenia.

Odpowiednia konfiguracja samej wizytówki wymaga znajomości języka korzyści, a także odpowiednich umiejętności graficznych. Wybór obszaru działalności, czy kategorii też nie jest wcale łatwy. Jeśli więc potrzebujesz idealnej wizytówki musisz zadbać o:

  • wypełnienie wizytówki odpowiednimi treściami, ważnymi dla Twojego klienta
  • ludzie kupują oczami, zatem zdjęcia opisujących Twoją działalność
  • aktywności w wizytówce — na opinie trzeba odpowiadać, a godziny pracy aktualizować
  • zdobywanie opinii, szczególnie tych pozytywnych
  • wykorzystanie dodatkowych funkcji wizytówki — paneli z ofertą, menu, zakresem cen i tak dalej

Odpowiedniego skonfigurowana wizytówka szybko przyniesie Ci wiele opinii i pozwoli zdobyć nowych klientów. Tak się składa, że się tym zajmujemy. Potrzebujesz wizytówki? Zadzwoń.

Wizytówka Google to prawdopodobnie najważniejszy element promowania Twojej firmy lokalnie.

Twoje fanpage w mediach społecznościowych

Strona na Facebooku i Instagramie to darmowe sposoby na marketing Twojej lokalnej działalności. Reklamowanie się przy pomocy fanpage na obu z tych mediów społecznościowych przynosi najlepsze efekty, gdy używasz ich regularnie.

Jeśli planujesz się rozreklamować w ten sposób zdecydowanie warto poprosić znajomych o udostępnianie Twoich postów w celu rozpromowania Twojej działalności. Przy pomocy tych profili w mediach społecznościowych możesz reklamować swoje produkty i usługi, zdobywać opinie, a także informować o promocjach.

Pozwalają też niejako przypominać o istnieniu Twojej działalności już zadowolonym klientom. Jeśli chcesz budować wizerunek Twojej firmy w mediach społecznościowych, musisz pamiętać o kilku rzeczach:

  • Regularność i spójność

Budując Twój przekaz firmowy, upewnij się, że jest stały i nie jest przesadnie zmienny. Staraj się także utrzymywać podobny czas publikacji postów, np. w co drugi czwartek. Algorytm Facebooka promuje regularność.

  • Nie przesadzaj z ilością wpisów

Ilość > jakość. Kilkanaście pustych wpisów z obrazkami najpewniej zachęci mniej do aktywnego obserwowania Twojego profilu, niż kilka wartościowych grafik, które faktycznie powiedzą coś o Twojej ofercie. Zachęcaj, ale w wartościowy sposób. W przypadku usług dobrą praktyką jest pokazywanie gotowych wykonanych zleceń.

  • Aktualizuj informacje

Pamiętaj o tym, że często ktoś będzie szukać na Twoim fanpage informacji o tym, czy masz aktywne promocje, albo o tym, jakie masz godziny otwarcia w danym okresie. Uzupełniaj te dane, tak, żeby klient nie odbił się od zamkniętych drzwi.

  • Wchodź w interakcje z obserwującymi

Jeśli chcesz przyciągać klientów, musisz rozwiewać ich wątpliwości. Monitoruj, czy nie zadali jakichś pytań za pomocą portali, zarówno w wiadomościach prywatnych, jak i w sekcjach komentarzy.

Ulotki, plakaty, ogłoszenia

Nie cały marketing musi się znaleźć w internecie. Klasyczne formy reklamy także mogą się sprawdzić i szybko rozreklamować Twoją działalność w mieście, czy też dzielnicy. Warto zadbać o atrakcyjną formę ulotek i plakatów. Klasyczny billboard także nie powinien zaszkodzić.

Pamiętaj, że byle jaki plakat, czy ulotka nie spełnią swojej funkcji. Upewnij się, że są w stanie, chociaż minimalnie zwrócić uwagę. Jeśli uważasz, że większość Twoich klientów nie korzysta z internetu, to będzie to jak najkorzystniejsza forma reklamy. Mimo wszystko zalecamy nie traktować jej jako priorytetu. W większości wypadków nawet sama wizytówka Google będzie skuteczniejsza.

Strona internetowa dająca inne możliwości

Strona internetowa to podstawa, jeśli chcesz zacząć poważną reklamę w internecie. Oczywiście, jeśli nie zależy Ci na wielkim wzroście ruchu, to być może się bez niej obejdzie. Jeśli jednak planujesz większy rozwój, to dzięki stronie internetowej:

  • będziesz móc prezentować zdecydowanie bardziej szczegółowo Twoją ofertę
  • pozwoli Ci ona na lepsze kreowanie wizerunku działalności
  • pozwoli zaimplementować udogodnienia dla Twojej pracy (chociażby zintegrowany ze stroną system rezerwacji)
  • da Ci możliwość skorzystania z dwóch najlepszych systemów reklamy w internecie — Facebook i Google Ads

Jeśli boisz się, że przygotowanie gotowej strony internetowej jest bardzo drogie, to się nieco mylisz. Prostą stronę internetową, na którą będziemy mogli kierować ruch z Twoich kampanii reklamowych, można przygotować naprawdę tanio. Taka strona — wizytówka, z Twoją ofertą i najważniejszymi informacjami posłuży przez lata, a jej koszt nie przekroczy kilku tysięcy.

Potrzebujesz gotowej strony internetowej? Zadzwoń do naszego konsultanta.

Kampania Google Ads

Lokalne kampanie Google Ads pozwolą sprawić, żeby wszyscy zainteresowani tym, co masz w swojej ofercie w Twoim regionie, mogli do Ciebie trafić. Kampania pokaże Twoje reklamy dokładnie tam, gdzie powinny się znaleźć. Czyli użytkownikom, którzy szukają tego co masz w ofercie.

Dodatkową zaletą jest to, że tego typu kampanie można uruchomić i wygasić w każdym momencie. Można także zmieniać cały czas jej parametry, czy wykorzystywaną formę reklam. A ile to kosztuje? To już zależy od tego, jaką działalność prowadzisz. Im więcej Twoja konkurencja płaci za reklamę na danym obszarze (o ile to robi), tym więcej i Tobie przyjdzie zapłacić.

Mimo wszystko nie ma co się bać. Najwyższe ceny za kliknięcie (bo tak rozliczane są kampanie w Ads), znajdziesz w branżach, które mają najwyższe koszty pozyskania klienta, ale też najwyższy zwrot z reklamy. Ponadto to Ty przeznaczasz budżet na reklamę, jeśli więc ustawisz pewien próg, to nigdy nie będziesz musieć go przekroczyć.

W Ministerstwie Reklamy możemy dla Ciebie przygotować tego typu kampanie. Jeśli interesuje Cię, nasz niedawny sukces lokalnej kampania Google Ads zajrzyj w zakładkę case study.

Kampanie Facebook Ads

Choć mogłoby się wydawać, że są bezpośrednią alternatywą dla Google Ads, to nie jest to do końca prawda. Zdecydowanie lepiej się sprawdzają, gdy stosuje się razem. Kampania Facebook Ads również celuje w pokazywanie Twojej oferty osobom, które może ona zainteresować.

W przeciwieństwie do reklamy Google Ads tutaj nie jesteśmy skazani na czekanie, aż użytkownik sam wyszuka nasze produkty. Można wyjść do niego naprzeciw i uświadomić mu, że potrzebuje naszej oferty. Facebook Ads pozwoli także zwiększyć znacznie zasięgi Twoich social mediów i w efekcie szybko pomóc Twojej firmie w zdobyciu lokalnej rozpoznawalności.

Zacznij swoją działalność z przytupem

Jeśli zaczynasz dopiero działalność, albo dopiero po pewnym czasie uznajesz potrzebę zastosowania marketingu, to jest na to kilka świetnych i prostych metod. W pierwszej kolejności warto skorzystać z miejskich grup na Facebooku, które są bardzo popularne w całej Polsce.

Postaraj się na nich o swoją reklamę, daj znać, że Twoja działalność rusza i że masz wiele do zaoferowania. Przy tym warto, szczególnie na początku, postawić na agresywną promocję. Daj dużą zniżkę, albo dawaj klientom gratisy. Dzięki temu zrobi się o Tobie głośno i bardzo wielu zaciekawionych klientów pojawi się w Twoich drzwiach.

Jeśli sprawisz dobre wrażenie, to szansa na to, że jeszcze do Ciebie wrócą w przyszłości, znacznie wzrośnie.

Podsumowanie

Możesz zrobić bardzo wiele, żeby rozpromować lokalnie swoją działalność. Jeśli połączysz wszystkie te taktyki, to sukces masz praktycznie gwarantowany. Najważniejsze jednak, żeby zrobić z każdą z tych rzeczy dobrze, tak, aby nie wywołały one odwrotnego efektu.

W przypadku kampanii reklamowych, jak i tworzenia wizytówki bardzo ważne jest zrobienie wszystkiego dokładnie. Wtedy poświęcony czas i pieniądze dadzą Ci konkretny efekt. W naszej ofercie znajdziesz gotowe pakiety, które pozwolą Ci promować Twoją lokalną firmę.

Ministerstwo Reklamy zajmie się wszystkim od A-Z, a Ty będziesz móc się skupić na tym, na czym znasz się najlepiej. Skutecznej sprzedaży produktów, czy usług. Udało się nam Ciebie zainteresować? Zadzwoń teraz do naszego konsultanta.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Wiktor Madej