Ekomarketing: gdzie go skutecznie wykorzystać?

Adriana Wrochna

| |

Przeczytasz w 3 minuty

Wiele firm prowadzi obecnie kampanie reklamowe związane z ekologią. Dzięki ich stosowaniu można uzyskać pozytywne efekty, szczególnie jeśli odbiorcy Twoich produktów to młodzi ludzie z wielkich ośrodków miejskich. Jak stosować ekomarketing i na co uważać, aby nie popełnić faux pax, które przyniesie efekty odwrotne od zamierzonych?

Co to jest ekomarketing?

Ekomarketing to stosunkowo nowy trend, który z roku na rok staje się coraz bardziej skuteczny. Większa świadomość społeczna związana z potencjalnymi zmianami spowodowanymi działalnością człowieka sprawia, że wielu konsumentów chce poczuć, że temu przeciwdziałają. Oczywiście na realne działania takie jak korzystanie z alternatywnych środków transportu decyduje się niewielu.

Dzięki właściwemu brandingowi, działaniom eko oraz odpowiedniej komunikacji na przykład w kampaniach reklamowych Google, to Twoja firma może być źródłem ekologicznej satysfakcji Klienta. Twoje usługi mają tworzyć poczucie ekologiczności. Nie chodzi tutaj o oszustwo, skala działań nie musi być wcale przytłaczająca, a ilość środków reklamowych nie musi sięgać budżetu reklamowego międzynarodowej korporacji.

Ekomarketing to odpowiedni wizerunek firmy. Trzeba pokazać, że troszczysz się o środowisko. To odpowiednie posty na blogu, czy też całe kampanie marketingowe z tym związane, zazwyczaj w kontekście wydarzeń, takich jak szczyty ekologiczne, czy Dzień Ziemi. To zmiana opakowań Twoich produktów, oznaczenia i certyfikaty, czy nowe ekologiczne pojazdy.

Dla jakich firm jest ekomarketing?

Być może wydaje Ci się, że reklamowanie się swoją troską o środowisko to domena wielkich zagranicznych koncernów. Nie jest to jednak prawda. Małe firmy też mogą z sukcesem stosować te metody. Zmiana opakowań, czy odpowiednie treści na Twoją stronę nie wymagają znacznych nakładów finansowych. Trzeba przy tym pamiętać, że tworząc jakiekolwiek deklaracje związane z ekologią, muszą mieć pokrycie z rzeczywistością. Jeśli tak nie będzie, to bardzo szybko możesz stracić na tym, co miało przynieść pozytywny skutek.

Niezależnie od Twojej branży ekomarketing jest możliwy. Trzeba go umieścić w kontekście Twojej firmy. Jeśli prowadzisz firmę transportową i Twoje pojazdy spełniają najnowsze wymogi emisyjne zaznacz to, powiedz, że nie robi się u Ciebie szkodliwych dla środowiska kursów. Sprzedawaj produkty w papierowych opakowaniach podatnych na recykling. To proste działania, a odpowiednio wykorzystane przynoszą wymierne efekty.

2

Implementacja ekomarketingu i potencjalne wpadki

Wiele firm rzuca się bez zastanowienia na ekomarketing. Żeby zacząć trzeba mieć już odpowiednie zaplecze. Najpierw zastosuj realne metody związane z ekologią, potem się nimi afiszuj. Jeśli masz to już za sobą, możesz zabrać się za to na poważnie.

Przedstaw swoją firmę, jako troszczącą się o środowisko. Zwróć też uwagę na to, czy Twoich klientów w ogóle to interesuje. Warto też tworzyć eko-gadżety – torby bawełniane z Twoimi znakami rozpoznawczymi. Jeśli tworzysz eko-opakowania unikaj jakiegokolwiek plastiku, rujnuje to cały efekt.

Metoda przyniesie odpowiednie efekty, jeśli w każdych warunkach będziesz zaznaczać eko-przynależności.

Przeczytaj też: Czym się różni marketing B2B od B2C?

 

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Adriana Wrochna

Adriana Wrochna

Zajmuje się planowaniem, realizacją i optymalizacją kampanii reklamowych Facebook Ads, e-mail marketingiem oraz content marketingiem. Z uwagą śledzi najnowsze branżowe trendy, dzięki czemu posiada niezliczoną ilość kreatywnych pomysłów gotowych do wdrożenia. Media społecznościowe stały się jej największą pasją, którą rozwija od przeszło trzech lat.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Polecane artykuły

Najnowsze Case Study

CASE STUDY – od nowej strony do wzrostu s…

|

Przeczytasz w 7 minut

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!