Media społecznościowe to zdecydowanie jedne z najpopularniejszych miejsc w sieci. Obecnie prawie każdy Polak używa przynajmniej jednego z serwisów społecznościowych, przez co są one niezwykle skutecznym sposobem pozyskiwania nowych klientów. Prowadząc biznes, warto zatem brać pod uwagę tego typu serwisy i promować się na nich. Czy wiesz, na jakich social mediach skupić swój biznes? Odpowiemy dzisiaj na to pytanie!

Co powinno wpływać na wybór social media?

Każda marka działa w nieco inny sposób, przez co dla każdej firmy i każdego biznesu ważniejsze będą inne social media, które to lepiej spełnią swoje zadanie. W niektórych sytuacjach warto będzie skupić się na jednym lub dwóch portalach społecznościowych, a w innych zwrócić szczególną uwagę na większą ilość platform społecznościowych. Na to, na jakich social mediach warto się skupić i gdzie promować swój biznes, wpływa wiele czynników. Możemy zaliczyć do nich:

  • cel jaki chce osiągnąć marka
  • grupę docelową do jakiej chce ona dotrzeć
  • preferowaną formę reklamy
  • możliwości prezentacyjne danego portalu

jakie-social-media-wybrac-dla-dzialalnosci-firmowej

Jakie social media mamy do wyboru?

W sieci działa wiele różnorodnych portali społecznościowych. Kilka z nich jest również najpopularniejszymi i najbardziej znanymi globalnie platformami medialnymi, z których korzystają miliardy osób na całym świecie. Każdy portal społecznościowy posiada swoje indywidualne cechy oraz plusy i minusy. Wybieranie ich powinno być zatem świadome – na podstawie konkretnej analizy celów i możliwości.

Facebook to najpopularniejszy portal łączący w sobie zarówno funkcje społecznościowe, reklamowe czy contentowe. Możemy na nim stworzyć profil marki, kontaktować się z odbiorcami bezpośrednio przez wiadomości i komentarze, publikować content tematyczny o różnej długości i formie, czy zajmować się bezpośrednio sprzedażą korzystając z kampanii Facebook Ads. Facebook jest najbardziej uniwersalnym portalem społecznościowym. Biorąc pod uwagę, że posiada on największą liczbę odbiorców warto, aby każda marka posiadała przynajmniej podstawowy profil na tej platformie.

Instagram to portal społecznościowy o charakterze wizualnym. Umożliwia publikowanie różnego rodzaju zdjęć, grafik, karuzel oraz video. Te ostatnie w zależności od długości pojawią się albo w Aktualnościach (dotyczy filmów do 1 minuty) albo w zakładce IGTV. Co ciekawe, portal ten należy do Facebooka. Na Instagramie możemy także prowadzić transmisje na żywo, publikować Instastories, a także kontaktować się z innymi użytkownikami przez wiadomości (tak zwane DMy) oraz komentarze. 

Twitter to portal społecznościowy kładący nacisk przede wszystkim na dostarczanie najnowszych informacji. Możemy umieszczać na nim krótkie notki z tekstem, które będą następnie czytane przez odbiorców. Twitter umożliwia głównie przekazywanie aktualności, więc jeśli jesteśmy obserwowaną marką, mamy sporo do relacjonowania i chcemy się tym dzielić, Twitter będzie bardzo dobrym portalem społecznościowym. Możemy wdrażać na nim również real time marketing ze względu na szybkość rozprzestrzeniania się treści.

Pinterest to platforma społecznościowa mocno oparta na aspekcie wizualnym. W przeciwieństwie do Instagrama, w tym miejscu umieszczane są głównie fotografie oraz grafiki inspiracyjne. Na Pinterest możemy stworzyć tablice, które posegregują opublikowane przez nas treści. Ważnym plusem jest też możliwość przejścia do dowolnego miejsca w sieci, klikając link przy zdjęciu, co daje bardzo dużo możliwości promocyjnych.

TikTok jest z kolei najpopularniejszą globalną platformą społecznościową, jeżeli chodzi o krótkie materiały video. Jest ona przede wszystkim kojarzona z zabawnymi filmikami oraz contentem tanecznym, ale coraz popularniejsze stają się na niej treści merytoryczne. Platforma ta cechuje się bardzo dużą aktywnością użytkowników. Jednocześnie jest to miejsce, gdzie można najłatwiej nabić sobie wyświetlenia i zasięgi. TikTok stanowi również świetny sposób na kierowanie tamtejszych użytkowników na inne social media, które prowadzimy.

O marketingu na TikToku przeczytasz tutaj: Biznes na TikToku – sprawdź jak rozwinąć i wypromować swoją firmę!

Pod jakim kątem dobierać media społecznościowe, w których będziemy się promować?

Gdy chcemy dotrzeć do odbiorców biznesowych najlepszym kanałem, który warto rozważyć w kontekście działań, jest LinkedIn, a także Facebook (ten drugi z uwagi na grupy tematyczne). Chcąc z kolei najszybciej i najłatwiej pozyskać odbiorców, możemy wykorzystywać TikToka. Kiedy chcemy skupić się na wizualnej prezentacji, wybór powinien paść na Pinteresta oraz Instagrama, gdzie możemy zamieszczać zarówno zdjęcia, grafiki i karuzele, jak również krótkie nagrania wideo.

Ważnym elementem wybierania mediów społecznościowych, na których chcemy być najbardziej aktywni, jest również nieograniczanie się. Nawet na innych niż preferowane kanałach społecznościowych nadal przebywa wiele osób zainteresowanych daną tematyką. Jeśli mamy taką możliwość, warto zatem rozszerzać działalność na kanałach społecznościowych i sprawdzać, czy inne nie zapewnią nam równego lub lepszego napływu nowych klientów.

Wybierając odpowiednie platformy społecznościowe, należy inwestować w nie odpowiednio dużo czasu, aby nasz profil i nasze działania marketingowe były jakościowe. Jedynie wtedy będziemy mogli skutecznie promować naszą markę w social mediach. Ważne są tutaj także możliwości finansowe, które pozwolą nam rozszerzać zakres mediów społecznościowych, które wykorzystamy w procesach promocji marki.

Skorzystaj z naszych usług

Jesteśmy zespołem profesjonalistów i agencją, która zapewni Ci szeroki wachlarz usług z zakresu marketingu internetowego. Posiadamy spore doświadczenie w promowaniu marek w mediach społecznościowych oraz za pośrednictwem innych kanałów reklamowych. Do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny, dobierając najlepsze rozwiązania dla danego przypadku. Oferujemy współpracę na najwyższym poziomie. Korzystamy z najnowszych technologii opierając się na sprawdzonych metodach digital marketingu.

Jeśli zatem chcesz promować swoją firmę w mediach społecznościowych, skontaktuj się z nami. Jesteśmy do twojej dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna