Nadchodzący rok podobnie jak ten, z całą pewnością będzie dla Ciebie wspaniałą okazją do zwiększenia sprzedaży i rozwoju Twojej firmy. Oczywiście, poprzednie dwa lata pokazały, jak wszystko potrafi być nieprzewidywalne. Z pomocą tego kalendarza marketingowego, chcemy Ci pomóc przygotować się PR’owo na wszystkie ważne okazje. Pomoże Ci też zaplanować akcje marketingowe i przygotować tematyczne posty na Twoje social media z dużym wyprzedzeniem. Zapraszamy do lektury!

Następny rok – 2022 – to nowe okazje do sprzedaży

Poprzednie dwa lata potrafiły być bardzo ciężkie dla biznesu, a niestabilna sytuacja potrafiła sprawić, że media społecznościowe i kampanie Twojej firmy mogły nieco ucierpieć. Nie należy jednak utrzymywać takiego trendu. Rok jest wypełniony okazjami do sprzedaży. Oczywiście nie każdą da się wykorzystać dla każdej branży. W ciągu roku mamy dziesiątki dni pod różnym patronatem i wiele świąt, ale odnosząc się do niektórych z nich, można się narazić na śmieszność.

Z tego powodu nie traktuj poniższego kalendarza marketingowego 2022 jako całokształtu, z którego wszystko dla Twojej branży będzie „must have”. Wykorzystaj swoje szanse i zwiększ sprzedaż wtedy, kiedy będzie to adekwatne dla Twojego wizerunku.

Cały kalendarz jest podzielony na dwie sekcje. Pierwsza z nich to pojedyncze miesiące, z ich ogólną charakterystyką dla marketingu, jakie konkretnie dni mogą być w nich interesujące. Ostatnią częścią będzie krótkie podsunięcie pomysłów i tego, jakie branże najbardziej mogą skorzystać na danych wydarzeniach.

Styczeń

Pierwszy miesiąc roku, to przede wszystkim miesiąc wciąż silnych postanowień noworocznych. To też dla wielu miesiąc planowania przebiegu roku. Wiele osób zaczyna wtedy szukać miejsca na wakacje, czy zaczyna się zastanawiać nad większymi przedsięwzięciami, jak zmiana auta, remonty, czy zakup nowych sprzętów. To bardzo ogólne kategorie, ale daje Ci to duże pole do popisu.

Święta i ciekawe dni

1. Nowy Rok

4. Dzień Spaghetti

6. Trzech Króli

10. Dzień obniżania kosztów energii

13. Dzień Polskiej Wódki

17. Dzień pizzy

19. Dzień Popcornu

21. Dzień Babci

22. Dzień Dziadka

23. Dzień bez opakowań foliowych

Jakie są Twoje marketingowe możliwości? Możesz skorzystać z licznych ciekawych dni. Na pierwszy plan wysuwają się dzień Babci i Dziadka – to świetne okazje do sprzedania dowolnych usług i produktów, jako prezentów. Styczniowy czas postanowień noworocznych, to też dobra okazja, żeby zareklamować się, jeśli prowadzisz obiekty sportowe, catering dietetyczny czy księgarnie.

Postanowienia dotyczące sportu, czy czytania są jednymi z najpopularniejszych. Daj swojemu klientowi do zrozumienia, że pomożesz mu spełnić postanowienia i uczynić rok lepszym. Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy, to dobrym pomysłem są też nowe linie produktów, które będą hitem nadchodzącego sezonu ;). Jeśli dany dzień odpowiada tematycznie Twojej działalności, korzystaj bez oporów.

Luty

Najkrótszy miesiąc w roku jest świetną okazją do sprzedaży wielu produktów, dzięki temu, że znalazł się pod znakiem Walentynek – święta zakochanych. To też wiele pomniejszych okazji, jak tłusty czwartek, czy Chiński Nowy Rok. Nie wolno też zapominać o feriach!

Święta i ciekawe dni

1. Dzień bez oleju palmowego

2. Dzień pozytywnego myślenia

11. Tłusty Czwartek

14. Walentynki

15.  Dzień singla

26. Światowy dzień pistacji

W Lutym Twoją główną bronią dla marketingu powinny być Walentynki, ale nie tylko bezpośrednio w ten dzień – w końcu prezent kupuje się z wyprzedzeniem. W zasadzie wszystko nim może być. Nie tylko przedmiot – ale także usługa.

W Lutym też wiele rodzin planuje wyjazdy na ferie – warto reklamować wszelkiego rodzaju ośrodki wypoczynkowe. Z kolei Tłusty Czwartek to okazja dla gastronomii. A dzień singla? Tutaj potrzeba nieco więcej kreatywności, ale warto go wykorzystać.

Marzec

Trzeci miesiąc występuje pod znakiem Dnia Kobiet. To kolejna rewelacyjna okazja, do tego, żeby zareklamować produkty i usługi. To też okazja, żeby budować wizerunek swojej firmy, podkreślając w nim rolę pań. Z całą pewnością taki przekaz może być dla niektórych atrakcyjny.

Święta i ciekawe dni

3. Dzień pisarzy

5. Dzień teściowej

8. Dzień kobiet

10. Dzień mężczyzn

14. Dzień liczby Pi

16. Dzień Pandy

20. Pierwszy dzień wiosny

23. Dzień przyjaźni Polsko-Węgierskiej

27. Dzień teatru

29. Dzień metalowca

Marzec to dobra okazja, żeby sprzedać dziesiątki produktów. Szczególnie skorzysta tutaj branża beauty i odzieżowa. Macie to, na co w pierwszej kolejności wpadną panowie, wymyślając prezent dla swoich wybranek. Warto się reklamować właśnie w tę stronę – czyli nie kobietom, ale mężczyznom, którzy kupią prezenty w waszym sklepie.

Marzec to też czas, w którym śmiało, można wprowadzać kolekcje przejściowe, czy zacząć wyprzedawać zimowe ubrania. Każda okazja na promocję jest dobra.

Kwiecień

Kwiecień to początek sezonu ślubnego, to też prawdziwy początek wiosny, gdzie temperatury szybko rosną, choć wielkanocny bałwan nie powinien nikogo już dziwić. No właśnie, Wielkanoc, w 2022 roku przypada 17  Kwietnia. To okres, który bardzo łatwo można wykorzystać do skrócenia dystansu między Tobą a Twoim klientem. Tematyczne świąteczne posty prawie zawsze są dobrym pomysłem.

Święta i ciekawe dni

1. Prima Aprilis

6. Światowy dzień sportu

7. Światowy dzień zdrowia

10. Dzień rodzeństwa

12. Dzień czekolady

17. Wielkanoc

18. Drugi dzień świąt wielkanocnych

19. Dzień rowerowy

22. Dzień Ziemi

24. Dzień książki

W Kwietniu planuje się komunie i zmienia sporo garderoby, ze względu na wzrosty temperatury. 1 kwietnia warto wykorzystać dla marketingu – mało co działa tak dobrze na sprzedaż, jak dobre poczucie humoru. Inne dni miesiąca również świetnie się nadadzą dla wielu różnych branż. Dzień Ziemi jest za to dobrym dniem, żeby dać znać o tym, że Twoja firma jest ekologiczna (ale lepiej tego nie robić jeśli nie jest…).

Maj

Skoro Maj – to Majówka. Wykorzystaj okres ostatniego tygodnia Kwietnia i podpowiadaj jak spędzić Majówkę. To bardzo dobry czas, żeby reklamować swoje usługi związane z aktywnym wypoczynkiem. Maj to też ostatni dzwonek na poprawę swojej kondycji przed wakacjami – przypomnij o tym ;).

Święta i ciekawe dni

1-3. Majówka

5. Dzień bez makijażu

10. Dzień kierowcy zawodowego

17. Dzień telekomunikacji

18. Dzień pieczenia

26. Dzień matki

28. Dzień hamburgera

W Maju warto skupić się na aktywności i zdrowiu, ładna atmosfera na dworze na pewno będzie sprzyjać Twojej sprzedaży. Dzień matki to też bardzo dobra okazja, żeby raz – zbliżyć się do klientek i dwa, żeby sprzedać usługi i produkty. To dzień z potencjałem większym nawet niż walentynki – nie zmarnuj go!

Czerwiec

Czerwiec to miesiąc pod znakiem najmłodszych – mamy tutaj dzień dziecka i początek wakacji. Prezenty dla dzieci, czy też wydarzenia dla całych rodzin są w tym miesiącu hitem. Warto też pamiętać o sezonie grillowym, który w Czerwcu jest na samym szczycie. To też czas pierwszych wyjazdów wakacyjnych.

Święta i ciekawe dni

1. Dzień Dziecka

5. Dzień ochrony środowiska

9. Dzień przyjaciela

12. Dzień stylistki paznokci

13. Światowy dzień wellness

14. Światowy dzień krwiodawstwa

18. Międzynarodowy dzień sushi

21. Dzień Jogi

23. Dzień ojca

30. Dzień asteroid

W Czerwcu warto się skupić na najmłodszych i rozrywkach dla nich, to świetny sposób na poprawienie sprzedaży. Nie wolno też zapominać o dniu ojca, czy innych drobnych tematycznych okazjach. Posty w social media, związane z tego typu okazjami są skuteczne, bo pozwalają zaskoczyć Ci internautę. Zwrócić jego uwagę i skłonić do reakcji, która zwiększy Twoje zasięgi. To ich ważna cecha.

Lipiec

Lipiec, czyli wakacje w pełnej krasie – to czas, w którym ostatnie decyzje o wyjazdach są podejmowane, a to oznacza, że opcje bywają bardziej ograniczone. Możesz to wykorzystać i wypromować swoją ofertę. Lipiec to też czas zakupów, a jakże – w końcu na plaży warto mieć cały pakiet nowych akcesoriów. W Lipcu mamy również mnóstwo ślubów i sesji zdjęciowych. W tym czasie odbywa się także wiele imprez, festiwali, koncertów.

Święta i ciekawe dni

1. Dzień Architektury i Dzień owoców

2. Dzień UFO

4. Święto Hot Doga

6. Dzień pocałunku

7. Światowy dzień czekolady

15. Dzień bez telefonu komórkowego

17. Dzień emoji

20. Dzień szachów

26. Dzień administratora

27. Dzień samotnych

28. Dzień Kultu Masy Mięśniowej

30. Dzień przyjaźni

Dużo zróżnicowanych wydarzeń, to szansa na świetne hasła marketingowe – nie można zapominać o tym aspekcie w kalendarzu marketingowym 2022. Dni takie, jak dzień Ufo, które nie mają w rzeczywistości wiele wspólnego ze sprzedażą, można dobrze wykorzystywać. „Dzisiaj jest dzień UFO i z tej okazji u nas ceny nie z tej Ziemi”. Jak zwykle jedyne co Cię może ograniczać to kreatywność.

Sierpień

W Sierpniu nie zwalniamy wakacyjnego tempa – dalej reklamowanie usług związanych z wypoczynkiem jest na topie, tym razem jednak, szczególnie pod koniec miesiąca, warto szykować oferty back to school. To dobra okazja na sprzedaż wielu różnych produktów.

Święta i ciekawe dni

2. Dzień Piwa

8. Dzień pszczół i dzień kota

10. Dzień przewodnika

12. Dzień młodzieży

13. Dzień leworęcznych

19. Dzień pomocy humanitarnej

20. Dzień wyznawania miłości

24. Dzień Windowsa

31. Dzień blogów

Kolejne luźne okazje bez większych poważnych świąt. W dalszym ciągu sprzyja Ci wakacyjne rozluźnienie atmosfery – nie jest ciężko o rozrzutność.

Wrzesień

Powrót do szkoły, powrót na uczelnie, koniec wakacji – w skrócie – powrót do rzeczywistości. W tym miesiącu najlepiej sprawdzą się wszelkie oferty związane z edukacją, czy też powrotem do niej. Ponadto tutaj pojawiają się ostatnie wakacyjne wyjazdu i outdoorowe eventy (nie licząc zimowych sportów).

Święta i ciekawe dni

2. Dzień dużych rozmiarów

3. Dzień wieżowców

5. Dzień Dobroczynności

9. Dzień urody

20. Dzień przedszkolaka

26. Dzień języków

30. Dzień chłopaka

We wrześniu mamy sporo drobnych okazji, które pozwolą w naturalny sposób się reklamować. Właśnie naturalność powinna być celem w tworzeniu tego typów – nie chcemy, żeby Twoje działania wydawały się wysilone, zawsze o to dbaj.

Październik

W Październiku zaczyna się nowy rok akademicki – to świetna szansa, żeby powiadomić studentów, o tym, że Twoja oferta jest dla nich korzystna. W tym czasie warto się również zastanowić nad przygotowaniem solidnego zaplecza przed największym okresem sprzedażowym. Czyli świętami i poprzedzającymi je Black Friday czy Cyber Monday. Lepiej nie przespać tego momentu. To też prawdopodbne miejsce rozkiwtu rozrywek takich jak kino, czy w klubach. Dlaczego? Na dworze już nie jest tak pięknie, a trzeba coś robić ;).

Święta i ciekawe dni

1. Dzień Muzyki

5. Dzień Nauczyciela

9. Dzień listów

13. Dzień dawcy szpiku

16. Dzień szefa

20. Dzień szefa kuchni

25. Dzień makaronu

31. Halloween

Szczególnie dużo okazji do reklam gastronomicznych, warto to wykorzystać. Ponadto mamy tutaj Halloween, które zdobywa bardzo dużą popularność, czemu tego nie wykorzystać w swoim przekazie reklamowym?

Listopad

W listopadzie dalej pozostaje w okresie przygotowania do świąt. Innymi charakterystycznymi cechami Listopada jest szał na zmianę i zakupy opon ziomowych, kiedy pojawiają się pierwsze śniegi. To też okres, w którym wiele osób decyduje się na zakup odzieży z myślą o zimie.

Święta i ciekawe dni

1. Wszystkich Świętych

5. Dzień postaci z bajek

10. Dzień Jeża

11. Święto Niepodległości

17. Dzień studenta

25. Dzień kolejarza

26. Black Friday

29. Andrzejki

Black Friday to świetna okazja na znaczne wypromowanie swojej oferty i swoich produktów. Wydarzenie ma coraz większe znaczenie od kilku lat w Polsce, wykorzystaj to. Z kolei Andrzejki to dobra okazja do promocji imprez, sal, czy hoteli.

Grudzień

Grudzień, Grudzień, Grudzień… Największa perspektywa na dużą sprzedaż, przy odpowiednim marketingu. Przygotuj się na dużą sprzedaż, jeśli odpowiednio zareklamujesz swoje produkty. Ważne jest podtrzymywanie świątecznego klimatu. Reklamy odnoszące się do rodziny są tutaj zdecydowanie najbardziej skuteczne. To też okres sportów zimowych, a także refleksji nad całym rokiem – nie ukrywamy, że to najbardziej otwarty temat – kto wie co się stanie?

Święta i ciekawe dni

5. Dzień wolontariusza

6. Mikołajki

15. Dzień tanga

24. Wigilia Bożego Narodzenia

25. Boże Narodzenie

26. Drugi dzień świąt

31. Sylwester

Punktami kulminacyjnymi są Mikołajki i Boże Narodzenie – nie chodzi tylko o to, że kupujemy prezenty dla bliskich. Co raz częściej robimy prezentem samemu sobie 😉 być może właśnie to powinno stać się hasłem reklamowym przyszłego Grudnia – prezent dla samego siebie. No cóż, na tę refleksję mamy cały rok.

Inne wydarzenia w 2022 roku

W 2022 roku będziemy mieli doczynienia z całką sporą dawką mistrzostw sportowych, które są idealną okazją do Live Marketingu. Podamy kilka głównych z nich.

2.01-12.01 – Rajd Dakar

13.01-30.01 – Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej na Węgrzech

4.02.-20.02 – Zimowe Igrzyska Olimipijskie w Pekinie

21.11-18.12 – Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze

To świetne okazje do marketingu, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, jak bardzo zapalczywymi fanami sportu jesteśmy. Warto wziąć pod uwagę, że to dobra okazja do zmniejszenia dystansu pomiędzy Tobą a klientem – sklep, czy firma przeżywa te same emocje co oni i prawdopodobnie kibicuje tej samej drużynie.

Podsumowanie

Jak widać, w ciągu roku mamy wiele okazji, że tak naprawdę każda Twoja promocja może być związana z konkretną okazją. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzać – nie musisz tworzyć posta na każdą z tych okazji – staraj się uniknąć sztuczności. Kalendarz Marketingowy 2022 zawiera wybrane przez nas ciekawe okazje, nie oznacza to jednak, że nie ma jeszcze innych. Staraliśmy się jednak pominąć te, które ciężko monetyzować,  z szacunku do Twojego czasu.

Chcesz poznać jeszcze więcej sposobów na jeszcze większa sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? Zapoznaj się z innymi wpisami z naszego bloga. Nie pozostaje nam podsumować tego inaczej, niż mówiąc wesołych świąt – wszystkich.

Przeczytaj też: Opisy produktów i usług – jak je tworzyć?

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marcin Morcinek