Fanpage marki na Facebooku to popularny sposób prezentacji firmy w internecie. Bardzo często jednak nie do końca wiemy, jakie dane i treści są najbardziej wartościowe dla naszych odbiorców i czy nasza strona jest kompletna w każdym tego słowa znaczeniu. Wiele marek wciąż zapomina o tym, że przy prezentacji firmy ważne jest pierwsze dobre wrażenie. Dzisiaj przygotujemy Cię, żeby już na starcie Twoja firma została ciepło odebrana przez użytkowników na Facebooku!

Dlaczego dane o marce na profilu są tak ważne dla odbiorców

Ludzie odwiedzając naszą stronę będą chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o tym, co oferujemy. Jeśli ułatwimy im to zadanie, znacznie szybciej skorzystają z naszej oferty i nie będą szukać informacji na innych, konkurencyjnych fanpage’ach. Poprawne i kompletne dane umieszczone na Twojej stronie na Facebooku wpływają zatem na:

  • profesjonalny wizerunek
  • łatwiejszą decyzję zakupową
  • wyższe prawdopodobieństwo zapamiętania marki

Jakie dane powinien zawierać Twój fanpage?

Nazwa fanpage i nazwa użytkownika to pierwsze elementy, o jakie musimy zadbać. Ta pierwsza musi być błyskotliwa i przejrzysta. Nazwa użytkownika widniejąca w adresie URL powinna z kolei być jak najbliższa nazwie fanpage. Ważnym elementem jest również avatar oraz cover photo, które muszą być jak najbardziej profesjonalne, a przede wszystkim odpowiadające tematyce strony. Najlepiej, by avatar przedstawiał logo firmy, a zdjęcie w tle prezentowało na przykład slogan reklamowy lub aktualna ofertę marki.

Na Facebooku musimy podać też informacje kontaktowe takie, jak numer telefonu, lokalizacja, czy adres e-mail. Bardzo przydatną informacją dla odbiorców są również godziny otwarcia. Przy danych informacyjnych nie możemy zapomnieć również o opisie, gdzie w kilkuset znakach możemy przedstawić nasze hasło reklamowe, motto firmy czy krótki opis działalności. Na Facebooku powinniśmy pamiętać o odpowiednich zakładkach, aby zaprezentować zdjęcia, oferty pracy czy sklep.

Co chyba jednak najważniejsze, na Twoim fanpage może znaleźć się link kierujący do Twojej witryny internetowej! Facebook to świetne miejsce generowania ruchu do Twojego własnego serwisu www.

Reklama na Facebooku również przynosi wiele wymiernych korzyści. Wykorzystywana przez miliony marek na całym świecie zapewnia wysoką rozpoznawalność, wiarygodność,  ciągłość sprzedaży oraz przede wszystkim napływ nowych, potencjalnych klientów.

Systematyczna komunikacja to dowód istnienia firmy

Wielu użytkowników z pewnością zwróci uwagę na to, czy firma w ogóle wrzuca coś na swój fanpage. Dla potencjalnego klienta jest to istotny sygnał, który informuje o tym, czy firma w ogóle jeszcze prowadzi swoją działalność. Komunikacja sama w sobie to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Musisz zadbać o to, aby przekazy były jakościowe: odpowiadały na potrzeby użytkowników, były przejrzyste i w nienachalny sposób kierowały na Twoje produkty lub usługi.

Jakie formy komunikacji warto uwzględnić na fanpage’u?

Najbardziej podstawową formą, którą praktykuje prawie każda firmowa strona na Facebooku jest publikowanie postów. To świetny sposób, aby w zwięzły sposób przekazać ciekawostki branżowe, poinformować o zmianach w firmie, pochwalić się sukcesami, czy zacząć kierować użytkownika na Twoją ofertę. Bardzo skuteczne okazuje się też tworzenie memów, szczególnie takich opartych na Real Time Marketingu. To forma promocji zakładająca, że publikując coś na temat własnego produktu lub usługi nawiązujesz do znanych bieżących wydarzeń. Z tej praktyki korzysta wiele marek , a jednym z najlepszych przykładów jest tutaj Ikea.

Formą, którą również szczególnie polecamy jest video. Wymaga ono nieco więcej zaangażowania, ale jednocześnie niesie ze sobą szersze możliwości prezentacji Twoich produktów oraz ich właściwości. Coraz większą popularnością cieszą się także transmisje na żywo. Wystarczy spojrzeć na popularność live’ów prowadzonych przez butiki. Te konkretne transmisje doczekały się nawet swoich parodii na TikToku.

Potencjał social mediów jest ogromny. Jego wykorzystanie z kolei zależy tylko i wyłącznie od Twojej wyobraźni oraz testowania różnych form. Skupienie się na tych, które budzą największe zaangażowanie to klucz do sukcesu na Facebooku! 

Przeczytaj także: Formy reklamy Facebook Ads – sprawdź w jaki sposób możesz reklamować się na Facebooku

Skorzystaj z naszych usług

Jako doświadczona agencja marketingowa zatrudniająca wielu specjalistów chętnie udzielimy wszystkich szczegółowych informacji, zarówno na temat promowania się na Facebooku, jak i w innych mediach społecznościowych. W swojej ofercie posiadamy wiele różnorodnych sposobów digital marketingu i dobieramy je indywidualnie do każdej marki. Oferujemy współpracę na najwyższym poziomie oraz wykorzystujemy najnowsze trendy do promowania firm, z którymi współpracujemy. Skontaktuj się z nami jeśli jesteś zainteresowany promocją marki w internecie.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna