Facebook Ads to jeden z najpopularniejszych sposobów promowania się w internecie. Promocja na Facebooku zyskała swoją popularność głównie dzięki wielu formom reklamy, którą możemy elastycznie dostosowywać do preferencji i potrzeb odbiorców.

Jeśli zainteresowała Cię reklama na Facebooku, sprawdź koniecznie jakie formy reklamy oferuje Facebook i w jaki sposób dobrać właściwą kreację reklamową, by odpowiednio zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. 

Promowany post a tworzenie kreacji reklamowej od zera

Pierwszą i jedną z często wybieranych form reklamy na Facebooku jest promowanie gotowego postu. Mogą go stworzyć osoby publikujące wpisy na danym fanpage’u.  Następnie bezpośrednio w Menedżerze Reklam osoba zajmująca się reklamą płatną na Facebooku może wpisać jego indywidualny numer ID podczas konfiguracji kampanii na etapie tworzenia reklamy. Ta forma reklamy bazuje na wyświetlaniu wcześniej stworzonego postu, który będzie zawierał adnotację, iż jest to materiał sponsorowany. Sam typowy post wyświetlony w aplikacjach odbiorców cechuje się naturalną formą oraz dużym zainteresowaniem. Jest to uniwersalny format, dzięki któremu możesz przedstawić swój projekt niezależnie od tego czy ma on charakter biznesowy, komercyjny czy prywatny. Jego potencjał najczęściej możemy wykorzystać kreując go w ciekawy, zaskakujący lub niecodzienny sposób. Taki post cechuje się zarówno organicznym jak i płatnym zasięgiem.

Tworzenie podobnej reklamy bezpośrednio w Menedżerze Reklam ma jednak jedną główną przewagę nad promocją już wcześniej stworzonego wpisu. Mianowicie kreacje reklamowe tworzone bezpośrednio w systemie Facebook Ads, mogą zawierać przycisk „Zadzwoń teraz”, „Skontaktuj się przez WhatsApp” lub  bezpośrednio kierujący do Twojej strony lub sklepu. Materiały tego typu również mają formę postu zawierającego grafikę bądź wideo. Składają się także z indywidualnego odnośnika do naszej witryny internetowej, obok którego możemy zamieścić opis tekstowy. W centrum, czyli w głównej części postu mogą znaleźć się grafiki lub materiały wideo. Mogą mieć różną rozdzielczość i rozszerzenia, a nagrania wideo mogą posiadać niestandardową miniaturkę dla urządzeń, na których nagranie nie odtwarza się automatycznie. Ten rodzaj promocji jest wskazany do reklamowania produktów i usług, których przedstawienie wizualnie będzie najkorzystniejszą opcją.

Jeśli interesujesz się reklamą na Facebooku przeczytaj koniecznie: Facebook Ads vs Google Ads – jak wykorzystać to, co mają najlepsze?

Karuzela produktowa i pokaz slajdów

Bardzo ciekawymi i jednymi z najbardziej efektownych form reklamy są karuzela produktowa oraz pokazy slajdów. Karuzela produktowa to kilka następujących po sobie plansz ułożonych w poziomie i przesuwających się na ekranie użytkownika. Karuzela może zawierać od 2 do 10 kart, na których możemy komfortowo przedstawiać różne nasze produkty — gdyż ta forma reklamy została stworzona właśnie m.in. do multiprezentacji.

Oprócz kwadratowych materiałów graficznych w stosunku 1:1 na karcie mogą znajdować się także krótkie treści wraz z różnymi aktywnymi przyciskami CTA (z ang. Call To Action). Połączenie możliwości przejścia z karuzeli produktowej bezpośrednio do sklepu online sprawia, że jest to doskonały sposób na zaprezentowanie kilku produktów lub całej oferty marki w celu sprzedażowym. Na podobnej zasadzie, lecz automatycznej działa pokaz slajdów. Może się on składać z kilkusekundowych nagrań i również mieć do 10 kart. Dzięki karuzelowej i slajdowej reklamie na Facebooku możemy:

  • zaprezentować wiele różnych produktów obok siebie
  • opowiedzieć historię i ująć reklamę w ciekawy sposób
  • efektywnie zaprezentować walory produktu lub usługi

kampania-reklamowa-na-facebooku

Pokaz kolekcji

Pokaz kolekcji to forma reklamy udostępniana tylko na urządzeniach mobilnych w formie materiału błyskawicznego. Powala ona zaprezentować wiele produktów w interaktywnym i otwieranym pełnoekranowym środowisku, które możemy przeglądać. Ta forma reklamy dedykowana jest szczególnie sklepom internetowym oferującym różnorodne produkty w sprzedaży internetowej.

Ciekawostka: Reklamując się poprzez system reklamowy Facebook Ads, naszą reklamę możemy również wyświetlić na Instagramie. Dzieje się tak ze względu na to, że IG jest własnością Facebooka. Poszukując zatem ciekawych opcji reklamowych, możemy wziąć pod uwagę również promowanie się na tym portalu społecznościowym – choć jego specyfika jest już całkiem inna niż Facebooka.

Banery reklamowe w prawej kolumnie, messengerze i marketplace

Ciekawą formą promocji w Facebook Ads są graficzne banery reklamowe. Są one interesujące z uwagi na ich lokalizację. Banery takie widnieją w prawej kolumnie na portalu naszych odbiorców, w messengerze czy w marketplace. Są to miejsca chętnie i często odwiedzane przez odbiorców, a więc zapewniając sobie w nich odpowiednią widoczność, możemy skłonić ich do zakupu. Mocnymi punktami tych miejsc jest możliwość graficznego i estetycznego przedstawienia naszej oferty oraz doskonała widoczność reklamy, która z pewnością nie zostanie pominięta – szczególnie w messengerze, do której odbiorcy nie są aż tak przyzwyczajeni jak do innych form reklamy, co wpływa na jej unikalność.

Pamiętaj o remarketingu na FB!

Jedną z nieco zapominanych, ale bardzo istotnych form reklamy na Facebooku jest remarketing. Jest to emitowanie reklamy na Facebooku osobom, które weszły na naszą stronę www i będąc już na niej, weszły w interakcje z naszą marką. Remarketing jest szczególną formą promocji, a do wyboru mamy wdrażając go wszystkie powyższe opcje, lecz warto również wspomnieć o nim w oddzielnym kontekście. Cały proces opiera się na zainstalowaniu piksela FB, czyli kawałka kodu HTML na naszej stronie internetowej, a następnie wybraniu grupy odbiorców piksela podczas targetowania. Dzięki remarketingowi na FB możemy bardzo prosto zareklamować się tym wszystkim osobom, które znają naszą markę i odwiedziły już naszą stronę www. Reklama wyświetli się wszystkim osobom, które wykonały wskazaną aktywność, jaką jest na przykład wyświetlenie danego produktu, dodanie go do koszyka, a nawet zakup.

Skorzystaj z naszej oferty

Jeśli chcesz promować się na Facebooku poprzez system reklamowy Facebook Ads skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją posiadającą spore doświadczenie oraz szeroką ofertę dotyczącą reklamy internetowej – w tym Facebook Ads. Nasi specjaliści chętnie udzielą Ci wszystkich wskazówek. Indywidualnie podchodzimy do każdej współpracy i rozumiemy, że właśnie w taki sposób można osiągnąć miarodajny sukces. Posiadamy wielu zadowolonych klientów, którym pomogliśmy promować się na Facebooku oraz szeroką wiedzę z tej tematyki, którą chcemy wykorzystać przy promocji Twojej marki.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna