Audyt SEO oraz optymalizacja SEO, czyli podstawy pozycjonowania
Podstawą każdego skutecznego
pozycjonowania jest aktualna i
odpowiednio zmodyfikowana witryna, dzięki której
strona www będzie pozytywnie odbierana przez algorytmy Google. Podczas audytu specjalista SEO analizuje takie
elementy strony jak:
- kod,
- treści umieszczone na stronie,
- grafiki zawarte na stronie,
- ogólny stan witryny.
Natomiast optymalizacja SEO to wdrożenie na serwis zaleceń płynących z audytu, polegająca na
konfiguracji
witryny zgodnie ze sztuką pozycjonowania.
Działania zawarte w optymalizacji SEO sprzyjające pozycjonowaniu:
- optymalizacja struktury kodu strony,
- poprawa szybkość ładowania się witryny,
- stworzenie mobilnej wersji strony,
- konfiguracja czytelnej struktury strony,
- nasycenie treści słowami kluczowymi,
- stworzenie profilu linków prowadzących do strony,
- dodanie atrybutów ALT do obrazków,
- zadbanie o przyjazny UX.
Dobieranie słów kluczowych
Podstawą do określenia odpowiednich słów kluczowych musi być zapytanie wpisywane przez
Twoich potencjalnych
klientów w wyszukiwarce Google. Zastanów się, czego mogą szukać i na tym przykładzie stwórz macierz słów
kluczowych, którą wykorzystasz podczas tworzenia unikatowych treści.
Zwróć szczególną uwagę na frazy lokalne i Google Moja Firma
W przypadku pozycjonowania lokalnego słowa kluczowe muszą odnosić się do danego obszaru geograficznego, a
wizytówka Google Moja Firma to całkowita podstawa, bez której prowadzenie skutecznego pozycjonowania lokalnego
jest niemożliwe. Ten serwis umożliwia właścicielom firm na stworzenie profilu w wyszukiwarce Google, na którym
mogą umieszczać pomocne dla potencjalnych klientów informacje takie jak:
- Numer telefonu,
- adres,
- godziny otwarcia,
- opinie klientów,
- a nawet menu, jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny.
Jak wyprzedzić konkurencję dzięki pozycjonowaniu?
Osiągnięcie i utrzymanie wysokiego rankingu w wynikach wyszukiwania pozwoli na utrzymanie
konkurentów w tyle,
jednak należy pamiętać, iż przerwanie pozycjonowania może doprowadzić do utraty żmudnie wypracowanych pozycji
i osiągniętej przewagi nad rywalami.
Koszt pozycjonowania w Bielsko-Białej
Szczegółową wycenę pozycjonowania stron www można wykonać po wcześniejszym dogłębnym zapoznaniu się z wybraną
witryną. Na koszt wpływa jej wykonanie, aktualna pozycja i to, czy była już pozycjonowana.
Co wpływa na koszt pozycjonowania?
- Branża Twojej działalności,
- cel, który chcesz osiągnąć,
- nakłady inwestowane przez konkurencje,
- konkurencyjność wybranych przez Ciebie słów kluczowych.