SEO / Pozycjonowanie Sklepu Magento – Optymalizacja Techniczna E-commerce

Magento to nie Magneto.

Magento nie jest największym wrogiem X- menów, tylko platformą
e-commerce typu open source napisaną w PHP. Korzysta z wielu innych
frameworków PHP, takich jak Laminas i Symfony. Kod źródłowy Magento
jest dystrybuowany na licencji Open Software License (OSL) v3.0.
Magento zostało przejęte przez Adobe Inc w maju 2018 roku za 1,68
miliarda dolarów. Oprogramowanie zostało pierwotnie opracowane przez
Varien Inc., amerykańską prywatną firmę z siedzibą w Culver City w
Kalifornii, z pomocą wolontariuszy i twórców oprogramowania open
source. Na platformie powstało ponad 100 000 sklepów internetowych.
Kod platformy został pobrany ponad 2,5 miliona razy, a w 2019 roku za
pośrednictwem systemów opartych na Magento sprzedano towary o wartości
155 miliardów dolarów. W kwietniu 2021 roku Magento posiadało 2,32%
udziału w rynku globalnych platform e-commerce.

Magento

Ikona kółko

Przyciąganie klientów, czyli
pozycjonowanie sklepów
opartych na Magento.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie
mające na celu ściągnięcie ruchu organicznego na naszą witrynę, a tym
samym zwiększenie sprzedaży naszych produktów bądź usług. Rynek
e-commerce na całym świecie rozwija się bardzo dynamicznie. Aktualnie
w polskim internecie działa już kilkadziesiąt tysięcy sklepów
internetowych. Warto jednak zwrócić uwagę na raporty Senuto, które
podają, że mniej niż 16% sklepów online opartych na znanych
platformach prowadzi działania pozycjonerskie i generuje więcej niż
500 wejść miesięcznie.

Tworzenie przyjaznych adresów URL w Magento.

Na platformie Magento istnieje wsparcie dla
przyjaznych adresów URL. Można je ustawić z poziomu
panelu administratora, w sekcji SKLEPY -> Konfiguracja -> Katalog ->
Katalog -> Optymalizacja dla wyszukiwarek. Należy zwrócić uwagę na
opcję „Użyj ścieżek kategorii dla produktów” i zmienić ją na „NIE”,
ponieważ wybranie innej opcji wydłuża i tak długie adresy URL kart
produktowych. Przyjazne adresy można też konfigurować w edycji danego
produktu bądź kategorii w sekcji „Search Engine Optimization” w
opcjach „URL Key” i „Klucz URL”

Ikona Tekst

Znaczniki meta title i description

Kolejnym z ważnych elementów optymalizacji SEO
znaczniki meta title i meta description, ponieważ mają ogromny wpływ
na ranking w wynikach wyszukiwania danej podstrony(meta title) i
współczynnik klikalności(meta description). Oprogramowanie Magento
pozwala na konfigurację meta tytułów i opisów zarówno globalnie, jak i
dla każdej pojedynczej kategorii bądź produktu. Brak dodanych tytułów
spowoduje, iż przeglądarka pobierze dowolną treść znajdującą się na
stronie kategorii i wyświetli ją. Natomiast w przypadku braku meta
opisu pobierze tekst z treści opisu produktu.

Ikona długopis kartka

Zmiany globalne dla meta title wykonuje się w zakładce „ZAWARTOŚĆ ->
Wygląd -> Konfiguracja -> Default Store View -> Inne -> Nagłówek
HTML”, gdzie można zdefiniować: – Default Page Title (domyślny tytuł
strony) – Page Title Prefix (prefiks meta tytułu) – Page Title Suffix
(sufiks meta tytułu)

Platforma pozwala modyfikować znaczniki w edycji poszczególnych
produktów lub kategorii. Istnieje również możliwość konfiguracji meta
tytułów w zakładce „ZAWARTOŚĆ -> Elementy -> Strony -> Optymalizacja
dla wyszukiwarek”. Meta opisy dla produktów i kategorii zmieniamy w
zakładce „KATALOG -> Produkty/Kategorie – > Optymalizacja dla
wyszukiwarek / Search Engine Optimization”.

Pamiętaj o nagłówkach.

Oprogramowanie Magento nie posiada poprawnie wykonanej
hierarchii nagłówków. Standardowy szablon dostępny w
Magento również nie wykorzystuje potencjału wykorzystania nagłówków
niższego poziomu H2-H6 i poza prawidłowym rozmieszczeniem H1 nie
posiada on dalszej hierarchii.

Dodatkowe rady
optymalizacyjne SEO
dla sklepu na systemie Magento.

Popraw szybkość wczytywania sklepu

Sklepy na platformie Magento nie są znane z wysokich wyników szybkości
ładowania, więc warto poświęcić czas na optymalizacje sklepu.

Skonfiguruj plik robots.txt

Ustal, jakie indeksujące roboty będą miały dostęp do Twojego sklepu.
Używa się go głównie po to, aby witryna nie była przeciążona
żądaniami.

Pozbądź się duplikatów strony głównej

Magento domyślnie tworzy kopię strony głównej. Zaleca się
przekierować ją poprzez 301 na główny adres Twojego sklepu.

Uzupełnij ALTy zdjęć i obrazków

Dzięki tej funkcjonalności wzrasta możliwość wyświetlenia się produktu
w Google Grafika osobie, która poszukuje danego produktu poprzez
wpisanie podobnego ciągu wyrazów. Regularne nadawanie alternatywnych
opisów zdjęć produktowych wspomaga pozycjonowanie sklepu.

Aby tego dokonać, należy przejść do zakładki edycji danego artykułu,
wybrać opcję „Zdjęcia i filmy”, a następnie wybrać dany produkt i
wprowadzić tekst w polu „Tekst alternatywny”.

Podsumowanie

Magento to duża platforma e-commerce z ogromnym zasobem możliwości,
których mały sklep internetowy nie wykorzysta. Jednakże jest
korzystnym rozwiązaniem dla większych sklepów, z dużą ilością
artykułów i wsparciem specjalistycznym. Oprogramowanie Magento zawiera
dużo gotowych rozszerzeń pomagających w
działaniach SEO, jest wydajne i pozwala na
nieskrępowane wprowadzanie zmian programistycznych.

Ikona wozek sklepowy

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!