Media społecznościowe
mail
telefon
szukaj
w górę
18 lat na rynku !

SEO / Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce - Optymalizacja Techniczna E-commerce

Czym jest WooCommerce?

Jeśli zadajesz sobie takie pytanie, zapewne potrzebujesz więcej odpowiedzi, nie tylko czym jest ten popularny element sklepowy stosowany w WordPressie. Z pewnością zastanawiasz się też nad założeniem własnego sklepu internetowego i jego dalszą ekspansją. Jeśli znajdujesz się w takiej sytuacji, wtyczka WooCommerce może być rozwiązaniem dostosowanym do Ciebie. WooCommerce to po prostu rozwinięta wtyczka do WordPressa. W oprogramowaniu WooCommerce można zastosować zarówno darmowe, jak i płatne szablony. Sklep jest dedykowany dla małych sklepów internetowych z niskim budżetem. Platforma oparta jest o silnik open-source, dzięki czemu administratorzy mają możliwość prostego dostępu do kodu strony.

WooCommerce

Na początku należałoby wyjaśnić, czym jest WordPress. WordPress to system do zarządzania treścią (CMS), który pozwala na edycję warstwy tekstowej i graficznej na Twoim sklepie internetowym. System WordPress jest całkowicie bezpłatny i jeśli chcesz, możesz nieodpłatnie pobrać go z oficjalnej strony WordPressa. Jest to jedyne miejsce, z którego rekomenduje się ściąganie tego silniku CMS

Aktualnie jest to najbardziej popularny CMS, na którym znajduje się aż 42% stron internetowych i utożsamiany jest z w pełni profesjonalnym oprogramowaniem umożliwiającym sprzedaż artykułów online.

Potwierdza to jego systematycznie wzrastający udział, nie tylko w rynku stron internetowych, ale również w branży e- commerce. To wszystko, dzięki posiadającej renomę wtyczce WooCommerce.

WooCommerce to po prostu wtyczka pozwalająca na uruchomienie sklepu internetowego na oprogramowaniu WordPress.

Funkcje wtyczki WooCommerce.

Bezpłatnie wbudowane funkcje pozwolą Ci uruchomić sklep w podstawowej wersji, ale musisz także mieć odpowiednie umiejętności specjalistyczne, aby odpowiednio wdrożyć wszystkie modyfikacje pozwalające na skuteczną reklamę w internecie.

Wtyczka pozwala między innymi na dodawanie produktów do sklepu, parametrów technicznych do produktów, opisów oraz zdjęć. Nawet w najprostszej wersji istnieje możliwość dodawania kuponów rabatowych, ustawienia cen dla różnych form wysyłki oraz usług dodatkowych. Ponadto łatwo określić podstawowe metody płatności takie jak przelew bankowy, za pobraniem bądź PayPal.

Dzięki licznym bezpłatnym i płatnym rozszerzeniom WooCommerce pozwala na rozbudowanie małego sklepu online, do dużej platformy sprzedającej wiele produktów dziennie.

Na WooCommerce istnieje wiele rozszerzeń funkcjonalnych, integracji i dodatków. Przykładowo z łatwością znajdziesz wtyczki do konfiguracji produktów czy automatyzacji marketingu, ale tak samo łatwo dodać integrację z Allegro, InPost, Ceneo, systemami księgowymi i systemami do wysyłki. W przypadku dużej liczby klientów obcojęzycznych i chęci sprzedaży produktów poza granicami naszego kraju, bez problemu dopasujesz swój sklep internetowy poprzez dodanie licznych wersji językowych i walut. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu wymienionych wyżej rozszerzeń lub audytu SEO, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta.

Masz dodatkowe pytania?
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Marcel Huniak - Doradca Klienta
Zapytaj o usługę
Możesz też zostawić poniżej swój numer telefonu.
Zadzwonię do Ciebie!

WooCommerce, a pozycjonowanie.

Dla każdego sklepu internetowego pozycjonowanie to rzecz kluczowa, jeśli chcemy rozwoju serwisu i zwiększenia ruchu na stronie, więc należy wspomnieć o możliwościach pozycjonowania sklepu internetowego WooCommerce.

Instalacja wtyczki wspomagającej SEO.

Optymalizację należy rozpocząć od instalacji wtyczki pozwalającej na rozbudowanie domyślnej konfiguracji SEO w systemie WordPress. Instalacja takiej wtyczki jest absolutną podstawą, dzięki której można zdefiniować strukturę tytułów i meta tagów dla poszczególnych rodzajów podstron, jak i zmieniać te elementy dla pojedynczych przypadków co zdecydowanie upraszcza proces pozycjonowania sklepu WooCommerce.

Pozyskiwanie przyjaznych adresów URL w sklepie internetowym na wtyczce WooCommerce.

Konfigurację struktury adresów URL w sklepie WooCommerce zmienić możemy na witrynie panelu WordPress:
“Ustawienia>Bezpośrednie odnośniki”. Na tej stronie możemy znaleźć ustawienie zarówno podstawowych typów podstron, jak i typów utworzonych przez wtyczkę WooCommerce.

Podstawowa wersja WooCommerce nie oferuje możliwości wygenerowania adresów bez „katalogów” dla stron sklepowych, ale wtyczka wymusza dodanie w adresach URL komponentów odpowiadających za typ podstrony.

Pamiętaj o nagłówkach.

Większość szablonów dostosowanych do WooCommerce ma domyślnie ustawione nagłówki H1, czyli na stronie kategorii produktowej w treści nagłówka H1 znajduje się nazwa kategorii, a na stronie produktowej treścią H1 jest nazwa produktu, lecz nie jest to regułą, więc w przypadku chęci posiadania prężnie działającego sklepu internetowego, który jest skutecznie pozycjonowany, należy rozpocząć te działania od audytu SEO lub konsultacji ze specjalistami na wczesnym etapie tworzenia sklepu internetowego.

Podsumowanie.

W powyższym artykule zostało przedstawionych tylko kilka podstawowych komponentów optymalizacji i bez żadnych wątpliwości ich przeprowadzenie doprowadzi do osiągnięcia lepszych pozycji, ale trzeba zawsze pamiętać, iż to tylko podstawowe działania i tylko pełen audyt SEO przeprowadzony z uwzględnieniem branży klienta oraz odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego przez specjalistów daje dobre fundamenty pod skuteczną kampanię pozycjonowania sklepu na WooCommerce, jeśli potrzebujesz pomocy na jakimkolwiek etapie tworzenia bądź prowadzenia sklepu, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta.

Wypełnij formularz
i skorzystaj z naszej
darmowej wyceny.

Wybierz usługę, która Cię interesuje:

Proszę wybrać przynajmniej jedną usługę
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail
Proszę wprowadzić prawidłowy nr telefonu
Proszę podać adres strony www albo nazwę firmy

Jeśli nie masz jeszcze swojej strony internetowej wpisz nazwę firmy, dzięki temu będziemy
mogli zaproponować rozwiązania odpowiednie dla Twojego biznesu.

Dziękujemy za przesłanie formularza! Ups. Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie później.
Dbamy o ekologię! Za każdą podpisaną umowę sadzimy jedno drzewo!
posadzimy.pl
X
success
Dziękujemy.
Twoja wiadomość została wysłana poprawnie
X
error
Twoja wiadomość nie została wysłana.
Wypełnij pola wymagane..
×