Media społecznościowe
mail
telefon
szukaj
w górę
18 lat na rynku !

SEO / Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop - Optymalizacja Techniczna E-commerce

PrestaShop – z czym to się je

Nowoczesny, elastyczny, prosty w obsłudze – tak promuje się Shoper, oprogramowanie e-commerce oferujące łatwe stworzenie sklepu internetowego dla wielorakich branż.

Shoper - informacje o platformie

PrestaShop to platforma e-commerce o otwartym kodzie źródłowym. Oprogramowanie jest publikowane na licencji Open Software License (OSL). Jest napisany w języku programowania PHP z obsługą systemu zarządzania bazą danych MySQL. Ma zależność programową od frameworka Symfony PHP i jest to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce o otwartym kodzie źródłowym. PrestaShop daje również możliwość utworzenia zwykłej strony internetowej, ale platforma zawiera głównie funkcje przydatne w prowadzeniu sklepu internetowego.

PrestaShop jest obecnie używany przez 300 000 sklepów na całym świecie i jest dostępny w 60 różnych językach. Ta platforma skierowana jest głównie do właścicieli średnich i dużych sklepów internetowych. By zacząć używać go do swoich celów, należy najpierw wykupić hosting i zainstalować system na serwerze. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, znajdziesz pomoc na forum PrestaShop albo możesz się skontaktować z naszym Doradcą Klienta

PrestaShop, a pozycjonowanie

Ścieżka sklepu internetowego ku najlepszym pozycjom w wyszukiwarce jest zawiła i pełna dziur. Szczególnie w branży z dużą konkurencją, która aktywnie działa w tej dziedzinie. Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, tylko procesem, który należy systematycznie przeprowadzać, aby cieszyć się efektami w postaci organicznego ruchu na stronie na wysokim poziomie. Platforma PrestaShop jest bardzo dobrze przystosowana do pozycjonowania, ale warto zabrać się do tego na serio i samemu wykonać działania, które usprawnią cały proces.

Warto zastosować przynajmniej część działań koniecznych do osiągnięcia dobrej skuteczności w pozycjonowaniu, takich jak:

  • konfiguracja Metatagów,
  • Analiza działania sklepu, czyli analiza ruchu użytkowników w obrębie witryny oraz szybkości ładowania strony.
  • Optymalizacja sklepu, czyli wykonaniu audytu SEO i przeprowadzeniu wszystkich działań w celu wdrożenia usprawnień w kodzie
  • Zadbanie o jak najwyższą atrakcyjność serwisu – nie polega to tylko na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach, ale również o sposób prezentacji sklepu, czyli o tytuł, opis i wiele innych kosmetycznych szczegółów.
  • Marketing treści, czyli pisanie treści, które są ciekawe dla docelowych odbiorców i przynoszą ruch witrynie.

Standardowa optymalizacja pod pozycjonowanie.

Na początku wypadałoby wspomnieć o tak zwanych przyjaznych URL. Praktycznie chodzi o doprowadzenie do tego, aby adresy URL były przystępne i łatwe w odbiorze. Funkcja przyjaznych adresów URL powinna być domyślnie włączona, ale warto to sprawdzić w sekcji „Konfiguruj>Preferencje>Ruch>SEO & URL”

Przyjazne adresy URL można i warto ustawiać w kontekście każdej z podstron w obrębie witryny, czyli:

  • Stron produktowych, można to zrobić bezpośrednio w oknie, które służy do ich dodawania („Sprzedaż> Katalog> Produkty”)Nazwa produktu powinna być zawarta w przyjaznym adresie URL.
  • Stron kategorii w tym samym miejscu.
  • Podstron technicznych w dziale „Ulepszenia> Wygląd> Strony”.

Przyjazne adresy URL to podstawa, którą należy się zainteresować w pierwszej kolejności.

Masz dodatkowe pytania?
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Marcel Huniak - Doradca Klienta
Zapytaj o usługę
Możesz też zostawić poniżej swój numer telefonu.
Zadzwonię do Ciebie!

Następnie warto wspomnieć o znacznikach meta title i meta description, które przez wiele osób są uważane za najważniejsze parametry w wyszukiwarce Google. To one reprezentują sklep w wynikach wyszukiwania. Należy zwrócić uwagę, aby były wykonane zgodnie z aktualną podstroną i zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe.

Domyślnie PrestaShop pobiera tytuły z nazw produktów i kategorii, jednak platforma pozwala użytkownikowi na samodzielne modyfikacje w wymienionych niżej sekcjach:

  • Strona główna – modyfikacje meta title wprowadza się w zakładce „Konfiguruj > Preferencje > Ruch > SEO & URL > Index”.
  • Produkt – zmiany trzeba wprowadzić z poziomu edycji produktu i sekcji SEO (Sprzedaż > Katalog > Produkty > Edycja Produktu > SEO).
  • Kategoria – zmiany wprowadzamy w sekcji edycji kategorii, z pola Meta-tytuł (Sprzedaż > Katalog > Kategorie > Edycja kategorii).
  • Strona – modyfikacja znajduje się w dziale Ulepszenia > Wygląd > Edycja strony, w odpowiednim polu formularza.

Znacznik meta description, czyli parametr mający największe znaczenie w przypadku współczynnika CTR (klikalność w wynik wyszukiwania pozycjonującego się sklepu). Modyfikuje się go z tych samych sekcji, natomiast zawsze powinno się ustawić swój własny i unikalny opis, który zachęci potencjalnego klienta do wejścia na witrynę. Nie zaleca się pozostawiać tego miejsca pustego ani uzupełniać automatycznie.

Kolejnym punktem jest ustalenie struktury nagłówków. Google zwraca na nie szczególną uwagę, więc nie należy jej w żadnym stopniu ignorować. Zawsze warto mieć w pamięci, iż znacznik H1 jest przeznaczony do tytułu produktu i powinien występować wyłącznie w jednym miejscu. Wszystkie inne nagłówki powinny być względem niego podrzędne. Błyskotliwe umieszczenia słów kluczowych w nagłówkach to też sztuka, którą warto poznać.

Kończąc, wypadałoby wspomnieć o dwóch bardzo ważnych elementach, czyli certyfikacie SSL i treściach zawartych na stronie sklepu. Każdy sklep, który chce sprzedawać, musi być wiarygodny, inwestować w unikalne treści i dbać o bezpieczeństwo użytkowników.

Certyfikat SSL najpierw trzeba wykupić osobno i zwykle kupuje się go od firmy u której mamy hosting. Po zakupie i aktywacji SSL można posłużyć się opcjami PrestaShop do wdrożenia certyfikatu. Wystarczy wejść w sekcję „Konfiguracja > Preferencje > Ogólny”, a w niej znaleźć opcję włącz SSL i poprzez zaznaczenie dwóch pierwszych dostępnych opcji aktywować certyfikat. Dzięki wykonaniu tego działania Twój sklep będzie lepiej odbierany przez algorytm Google.

Podsumowanie.

W powyższym artykule zostało przedstawionych tylko kilka podstawowych komponentów optymalizacji i bez żadnych wątpliwości ich przeprowadzenie doprowadzido osiągnięcia lepszych pozycji, ale trzeba zawsze mieć na uwadzę, iż powyżej zostały przedstawione podstawowe działania i tylko pełen audyt SEO przeprowadzony z uwzględnieniem branży klienta oraz odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego przez specjalistów daje dobre fundamenty pod skuteczną kampanię pozycjonowania sklepu na PrestaShop, więc jeśli potrzebujesz pomocy na jakimkolwiek etapie tworzenia bądź prowadzenia sklepu, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który po przeprowadzeniu z Tobą rozmowy na temat Twojego serwisu i branży, zaproponuje adekwatne rozwiązanie.

Wypełnij formularz
i skorzystaj z naszej
darmowej wyceny.

Wybierz usługę, która Cię interesuje:

Proszę wybrać przynajmniej jedną usługę
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail
Proszę wprowadzić prawidłowy nr telefonu
Proszę podać adres strony www albo nazwę firmy

Jeśli nie masz jeszcze swojej strony internetowej wpisz nazwę firmy, dzięki temu będziemy
mogli zaproponować rozwiązania odpowiednie dla Twojego biznesu.

Dziękujemy za przesłanie formularza! Ups. Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie później.
Dbamy o ekologię! Za każdą podpisaną umowę sadzimy jedno drzewo!
posadzimy.pl
X
success
Dziękujemy.
Twoja wiadomość została wysłana poprawnie
X
error
Twoja wiadomość nie została wysłana.
Wypełnij pola wymagane..
×