Przez wiele lat utarło się przekonanie, iż efekty procesu pozycjonowania widać dopiero po kilku miesiącach. Aktualizacje algorytmów Google i innych wyszukiwarek sprawiły, iż efekty prowadzonych działań mogą być zauważalne dużo szybciej.

Cel: wypracowanie odpowiedniej widoczności

W miesiącu lutym, w drugiej części, podjęta została współpraca z nowym klientem. Strona związana jest z branżą numizmatyczną, ze względu na swój charakter należy ją uznać za bardzo niszową. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę, iż efekty naszych działań mogą nie generować ogromnego ruchu, jednakże ten pozyskany powinien przynosić wymierne korzyści. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudnym zadaniem będzie wypracowanie nie tylko odpowiedniej widoczności domeny, ale również jej zaufania.

Krok nr 1 – precyzyjny audyt witryny i wdrożenie optymalizacji

Wykonanie audytu witryny pozwoliło na wskazanie programistom konkretnych zadań do wykonania. Prace programistyczne pozwoliły na usunięcie występujących problemów i wdrożenie odpowiedniej optymalizacji.

Krok nr 2 – działania pozycjonerskie

Dzięki technicznemu przygotowaniu strony, mogliśmy z czystym sumieniem przejść do kolejnych etapów. Zostały rozplanowanie i wdrożone w życie działania z zakresu content marketingu jak i linkbuildingu.

Dokładnie przeanalizowaliśmy strony konkurencyjne, uwzględniając również ich profil linków, w poszukiwaniu, chociażby wartościowych miejsc do linkowania. Patrząc na ową konkurencję, oszacowaliśmy, iż pierwsze efekty naszych prac powinny pokazać się w skali kilku tygodni.

Efekt: szybki wzrost widoczności oraz ruchu na stronie

Po wykonaniu audytów, optymalizacji i wdrożenia linkbuildingu zauważyliśmy pierwsze wzrosty widoczności. Był to oczywiście dobry sygnał prognostyczny dla dalszych działań. Założyliśmy więc, iż zwiększenie zaangażowania w zakresie treści i wartościowych linków pozwolą nam osiągnąć lepsze wyniki. W ciągu 2 miesięcy prowadzonych działań udało się zwiększyć widoczność serwisu, jak również wzrost liczby odsłon i użytkowników. Ważną rzeczą jest osiągnięcie niskiego współczynnika odrzuceń. Na poniższych wykresach przedstawiono wzrost ruchu na stronie oraz wzrost widoczności witryny na precyzyjnie dobrane słowa kluczowe (wykres z narzędzia analitycznego SENUTO).

Case Study - Wykres ruchu na stronie
Case Study - Wykres senuto

Od dłuższego czasu jednym z ważniejszych elementów w zakresie pracy nad zwiększeniem widoczności strony bez wątpienia jest pracowanie z contentem. Można tu działać na dwóch płaszczyznach: zarówno onsite jak i offsite.

W przypadku pracy onsite bazuje się na rozbudowie umiejscowionych już treści, jak również dodawaniu zupełnie nowych podstron, które mogą być z punktu widzenia biznesowego ważne, a potrzeby ich stworzenia wynikają z przeprowadzonych działań analitycznych. W przypadku pracy z treścią w perspektywie działań offsite mówimy o publikacjach zewnętrznych, linkujących do docelowej strony klienta.

Połączenie obu tych elementów wymaga zaangażowania zasobów, jednakże w dłuższej perspektywie jest to działanie przynoszące bardzo dobre rezultaty. Nie chodzi tu tylko o pozyskanie wartościowych linków, lecz również budowanie odpowiedniego wizerunku.

W przypadku tak specyficznej tematyki jak numizmatyka, możliwości prezentowania swojej wiedzy i doświadczenia w zakresie posiadanych kolekcji i przeprowadzonych transakcji, może przynieść jeszcze inne korzyści. Mowa tu chociażby o możliwości przeniesienia ruchu na swoją własną stronę, jak również nawiązania relacji biznesowych.

Jak już wspomnieliśmy na początku, zdarzają się przypadki, gdzie na efekty SEO trzeba trochę poczekać.

Jeśli jednak współpraca przebiega wzorowo, działania prowadzone są we wspólnym porozumieniu, którego głównym celem jest poprawa efektywności witryny, zwiększenie widoczności oraz wygenerowanie wartościowego ruchu, efekty te zaskakują nas dużo wcześniej.

Praca poparta kilkunastoletnim doświadczeniem w branży, eksperckim podejściem oraz sensownym budżetem, również stanowi istotną kwestię.

Chcesz, aby Twoja firma mogła pochwalić się podobnym sukcesem?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać wycenę oraz profesjonalne wsparcie w promocji Twojej firmy online.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
MinisterstwoReklamy