Przyszedł czas na naszą kolejną realizację, która tym razem dotyczyła kompletnego przebudowania sklepu internetowego www.wina-bachus.pl.

Wyzwanie: przestarzałe i nieefektywne oprogramowanie oraz nieatrakcyjny wygląd

Przedstawiciele firmy zgłosili się do nas z zadaniem zmiany silnika, na którym uruchomiony został ich sklep internetowy. Decyzja ta podyktowana była trzema względami:

Po 1dotychczasowy silnik oferował mocno ograniczone funkcjonalności, co sprawiało, że marka pozostawała “z tyłu” za swoją konkurencją.

Po 2obsługa sklepu była niewygodna i nieintuicyjna, co wpływało zarówno na koszty, jak i wydajność operacyjną całego przedsięwzięcia.

Po 3sklep internetowy był po prostu nieatrakcyjny pod względem wizualnym, a także niedopasowany do urządzeń mobilnych, co przekładało się na wrażenia użytkowników oraz miało swoje odbicie w nieefektywnej sprzedaży.

Cel: odświeżony i nowoczesny sklep internetowy

Po wykonaniu bardzo szczegółowej analizy potrzeb oraz problemów klienta, postanowiliśmy zaproponować mu wdrożenie całkowicie nowego designu. Zajęliśmy się stworzeniem architektury treści oraz zaprojektowaniem wyglądu serwisu.

Zależało nam, aby projekt był przyjemny w odbiorze i prosty w użytkowaniu. W związku z tym, sklep został stworzony z wykorzystaniem najnowszych technologii – pozwalających na dostosowanie się do różnych rozdzielczości ekranów, a także urządzeń (smartfonów, tabletów, laptopów itp.).

W projekcie użyliśmy wyrazistych kolorów – doskonale korespondujących z branżą:

  • Czerwony – został zastosowany jako doskonałe nawiązanie do wina.
  • Zielony – miał na celu dostarczanie jasnych skojarzeń z nasłonecznionymi winoroślami.
  • Szary – wykorzystany w dwóch wariantach (jasnym oraz ciemnym), został kolorem uzupełniającym.

Użyliśmy również wysokiej jakości zdjęć, mających na celu przyciąganie uwagi potencjalnych klientów.

Wdrożenie wyszukiwarki

Obok designu, równie dużą uwagę poświęciliśmy rozbudowie oraz dopasowaniu wyszukiwarki sklepu internetowego. Umieściliśmy ją w głównej części serwisu tak, aby korzystanie z niej było nie tylko proste, ale również szybkie.

Została wyposażona w możliwość wyszukania wina na bazie: koloru, smaku, kraju pochodzenia, producenta, ceny, szczepu, okazji, a nawet potrawy, do której rekomenduje się dany trunek.

Przycisk „Szukaj” został zaprojektowany przy użyciu czerwonego koloru, ponieważ według badań to właśnie taka kolorystyka pozwala osiągać najwyższe współczynniki konwersji.

Uporządkowanie nawigacji i komunikacji

W projekcie uporządkowaliśmy menu, a także przygotowaliśmy zupełnie nowe kategorie produktowe. W ich nagłówkach wykorzystaliśmy ozdobne emblematy – podkreślające charakter firmy.

Z kolei w głównej części strony zamieściliśmy informacje o bieżących promocjach oraz szczegóły na temat zakupów, w tym możliwości zwrotu oraz czasu przesyłki.

Case Study - Migracja i rozbudowa sklepu internetowego - Zmiana designu strony głównej
Case Study - Migracja i rozbudowa sklepu internetowego - Zmiana designu kategorii produktów
Case Study - Migracja i rozbudowa sklepu internetowego - Zmiana designu karty produktu

Prace programistyczne

Z uwagi na fakt, iż stara wersja sklepu funkcjonowała na przestarzałym i całkowicie niewydajnym oprogramowaniu – zdecydowaliśmy się na zupełną zmianę silnika sklepowego, a wraz z nim – dodanie funkcjonalności, które z punktu widzenia klienta były kluczowe.

Po zmianie technologii, głównym wyzwaniem stał się eksport dotychczasowej zawartości, w tym: olbrzymiej ilości produktów, podstron, producentów itp. Dodatkowo, musieliśmy pamiętać o dopasowaniu ich do nowego silnika oraz zastosowaniu setek przekierowań.

Sklep generował dużą ilość ruchu organicznego, dlatego mierzenie się z tym zadaniem było dla nas szczególnie ważne. Na potrzeby wdrożenia stworzyliśmy własny mechanizm eksportu i importu, który w sposób automatyczny generował odpowiednie przekierowania typu 301.

Podczas importu wyposażyliśmy naszego klienta w dodatkowe narzędzie pośrednie, dzięki któremu mógł uzupełnić niezbędne dane produktowe.

Efekt: poprawa wrażeń użytkowników, wzrost użyteczności i stabilizacja ruchu na stronie

Po pracach, jakie przeprowadził nasz zespół, sklep internetowy zyskał nowy i bardziej przejrzysty wygląd. Ponadto, został wyposażony w zaawansowany mechanizm wyszukiwania oraz filtrowania produktów.

Serwis w nowej odsłonie został uruchomiony w dniu 12.08.2020. A najlepszym potwierdzeniem poprawnego wdrożenia jest fakt, iż ruch organiczny od tego czasu ulega regularnym wzrostom. Na uwagę zasługuje również znaczna poprawa konwersji.

Case Study - Migracja i rozbudowa sklepu internetowego - Wykres ruchu organicznego wg Google Analytics
Case Study - Migracja i rozbudowa sklepu internetowego - Wykres wskaźnika współczynnika konwersji wg Google Analytics

Chcesz, aby Twoja firma odniosła podobny sukces?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać pełne wsparcie w promocji Twojej marki w sieci.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marcin Morcinek