W wielu przypadkach historia zaczyna się podobnie: właściciele firm podejmują decyzję o promowaniu swojej firmy na Facebooku, ustalają pewien budżet i działają na własną rękę. Często działania te prowadzą osoby, które nie są specjalistami w tej dziedzinie, więc też nie do końca wiedzą, jak prawidłowo skonfigurować kampanię, jak dobrać odpowiedni cel kampanii oraz jak mierzyć i optymalizować jej wyniki.

WYZWANIE: nieefektywnie prowadzona kampania reklamowa na facebooku

Z początkiem marca zgłosił się do nas klient w sprawie prowadzenia działań reklamowych na Facebooku. Firma kurierska, której jest właścicielem, realizuje przesyłki na linii Polska - Irlandia - Polska. Firma prowadziła już działania reklamowe na Facebooku, lecz osoba odpowiedzialna za kampanie nie do końca wiedziała, czy reklama przynosi mierzalne rezultaty, ponieważ w rzeczywistości, liczba zamówień przez długi czas była na tym samym poziomie. Innymi słowy: Po 1 - Firma naszego klienta nie miała zaplanowanej żadnej strategii reklamowej na Facebooku, działania były prowadzone niejako “na ślepo” Po 2 - Raportowane wyniki były często błędnie interpretowane, niejasne i trudne do zweryfikowania, feedback praktycznie nie istniał

CEL: wzrost sprzedaży dzięki profesjonalnie przygotowanej kampanii Facebook Ads

Kampanie reklamowe na Facebooku mogą realizować szereg celów: od wzrostu rozpoznawalności marki, przez zakup, aż po uzyskanie kontaktu przez specjalny formularz kontaktowy. W tym przypadku, głównym celem jaki sobie wyznaczyliśmy, był wzrost ilości zamówień, generowany na podstawie precyzyjnie dobranej grupy docelowej i konsekwentnych etapów pozyskania klienta docelowego. ETAP I: analiza witryny pod kątem technicznym oraz prawidłowej implementacji kodu Pixela w witrynie, oraz zdarzeń śledzących. Na początku podjęliśmy działania, których celem było prawidłowe wdrożenie Facebook Pixel w witrynie oraz zaplanowanie skutecznej strategii reklamowej opartej na lejku sprzedażowym. W tym miejscu warto też odpowiedzieć na często zadawane pytanie: Co to jest Facebook Pixel? Facebook piksel to narzędzie, które pozwala monitorować ruch na Twojej stronie internetowej, nie chodzi tutaj jednak po prostu o ilość wejść, a zdecydowanie bardziej konkretne informacje. Ten prosty fragment kodu HTML sprawdza, kto wchodzi na stronę i jakich akcji dokonuje (zakup, dodaj do koszyka, zapis do newslettera, kontakt). Na podstawie tych informacji później można decydować, komu pokazać jakie reklamy na Facebook’u. O ile implementacja samych kodów śledzących nie jest szczególnie trudna, to wykorzystanie informacji w efektywny sposób to prawdziwe wyzwanie. Dzięki Facebook Pixel możliwe było monitorowanie działań potencjalnych klientów na stronie naszego partnera. ETAP II: dobór budżetu reklamowego, precyzyjnie ustalenie grupy odbiorców i wybór odpowiedniej formy kreacji reklamowej Prawidłowa konfiguracja reklamy składa się z kilku pomniejszych kroków. Dzięki odczytom z pixela Facebooka można ocenić, jaka jest główna grupa odbiorców oferty firmy i dostosować dla nich sposób reklamy. Ważne jest też utworzenie pewnych bramek logicznych przy użyciu nowych danych. Chodzi między innymi o pokazywanie kolejnych reklam z ofertą, z której użytkownik poprzednio nie skorzystał czy sugerowanie innych usług z przeglądanej przez niego kategorii. Brak prawidłowej konfiguracji reklam, może sprawić, że Twoja oferta pojawi się w miejscach, gdzie nie ma żadnych szans na skuteczność. ETAP III: uruchomienie reklamy, prawidłowa optymalizacja i raportowanie wyników kampanii Facebook Ads Kolejnym krokiem jest monitorowanie ruchu na stronie internetowej i sprawdzanie skuteczności kampanii Facebook Ads. Facebook Pixel dokładnie mierzy każde z działań dokonywanych przez użytkowników na stronie. Monitoruje to, jakie usługi (w przypadku sklepów internetowych produkty) miały najwięcej wyświetleń i ilu użytkowników było nimi zainteresowanych. Ofertę z tych stron i podstron można potem remarketingować tej grupie w krótkim czasie, albowiem stają się oni jednymi z najbardziej rentownych odbiorców. Równie ważne jest reklamowanie kolejnych produktów czy usług użytkownikom, którzy już wcześniej skorzystali z oferty – zadowolenie i zaufanie, które powstało przy ich ostatnim zakupie, zdecydowanie zwiększa szanse na ponowne skorzystanie z oferty. Stały wgląd w dane zbierane przez Pixel jest możliwy dzięki precyzyjnym raportom.

EFEKT: wzrost ruchu i konwersji w witrynie

Kampania reklamowa została uruchomiona z początkiem marca. Wspólnie omówiona strategia kampanii reklamowej pozwoliła nam szybko wystartować z kampanią, która przez pierwszy miesiąc miała na celu wygenerowanie wartościowego ruchu na stronie przy jednoczesnym wzroście zamówień. Poprawione zdarzenia konwersji mierzone przez Facebook Piksel pozwoliły poprawnie śledzić zachowania użytkowników w witrynie oraz wskazać istotne informacje na temat ich ścieżki zakupowej. Dzięki temu już w pierwszym tygodniu prowadzenia kampanii zanotowaliśmy wzrost ruchu w witrynie oraz ilości zamówień na poziomie 35%, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego uruchomienie kampanii. Warto również wspomnieć, że zasięg strony na facebooku praktycznie całkowicie generowany jest za sprawą prowadzonej kampanii reklamowej – tutaj nie sposób nie wspomnieć, że w trakcie prowadzenia kampanii równie ważne jest aktywne prowadzenie strony na facebooku. Oczywiście nasz klient został poinformowany o tym fakcie, więc powrócił do publikowania aktualności na bieżąco.
Case Study - Wykres ruchu na stronie
Bardzo często zdarza się sytuacja, gdzie po zobaczeniu reklamy użytkownik wchodzi w interakcję ze stroną, przechodząc bezpośrednio na fanpage i szukając informacji, których nie było zawartych w reklamie. Widok starych postów, sprzed na przykład roku nie wpływa dobrze na wiarygodność firmy, budzi zastanowienie wśród klientów czy firma nadal funkcjonuje i działa jak dotychczas. Wyniki kampanii prowadzonej przez 3 miesiące są bardzo satysfakcjonujące. Odpowiednio dobrany budżet reklamowy, grupa docelowa i stała optymalizacja kampanii pozwoliła zanotować nam ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) na poziomie 17,16* dzięki 339* dokonanym zakupom o łącznej wartości zamówień blisko 60 000 zł* które zarejestrował zainstalowany Pixel w witrynie Klienta. Pozostałe wyniki prowadzonej kampanii prezentuje poniższa tabela, która pochodzi bezpośrednio z systemu do raportowania Facebook Ads.
  • Te rezultaty mogą nie uwzględniać konwersji od osób, które zrezygnowały z monitorowania w systemie iOS. W niektórych przypadkach modelowanie statystyczne może być użyte do zliczania niektórych konwersji.
Case Study - Wykres Facebook Pixel

Jakie są inne zalety stosowania Facebook Pixel?

Kampanie reklamowe na Facebooku często są bardzo jednostronne, albo przynoszą rewelacyjne efekty, albo wprost przeciwnie, prowadzą do marnotrawstwa budżetu na nieefektywną reklamę. Dzięki pikselowi uniknięcie drugiego z wariantów jest zdecydowanie prostsze. Na podstawie jego odczytów szybko można zweryfikować kto faktycznie jest zainteresowany produktami Twojej firmy. Piksel kojarzy akcje (konwersje) z danymi użytkownikami. Jeśli ktoś dodał jeden z Twoich produktów na listę życzeń to pokazanie go po raz kolejny w reklamie, będzie popchnięciem go w stronę zakupu. Jeśli taki schemat powtarza się wiele razy to wzrost obrotu Twojej firmy jest pewny. Takich scenariuszy można utworzyć bardzo wiele i dzięki swojej konkretności mają ponadprzeciętną skuteczność. Facebook pixel pozwoli zdecydowanie bardziej poznać grupę odbiorców i ich zachowania. Pomaga również szybko poznać słabe strony oferty, które mogą generować duże straty. Dzięki nowo uzyskanym danym po raz pierwszy mogą się pojawić takie pytania jak:
  • Dlaczego klienci rezygnują z zakupu w ostatniej chwili?
  • Czemu zakładka z danym z produktów nie została odwiedzona ani razu?
  • Czemu pewna grupa wiekowa klientów opuszcza stronę bez żadnych akcji?
Dane z piksela pomagają zwrócić uwagę na niuanse, które w krytyczny sposób mogą wpływać na popularność Twojej strony. Dzięki szybkiemu uzyskaniu informacji, jakie podstrony są najczęściej opuszczane można od razu skierować na nie uwagę. Brak zapisów na newsletter może być po prostu wynikiem tego, że pole do wpisania e-maila jest nieaktywne, a to że jeden z produktów nie trafia do koszyka, ale jedynie wtedy, gdy ktoś ogląda go z poziomu jego podstrony może wskazywać na niską jakość opisu produktu. Innymi słowy implementacja Facebook piksela, to nie tylko zdecydowanie bardziej efektywne reklamy, ale też szybsze odkrywanie problemów z witryną sklepu. Facebook ads bez wiedzy z piksela jest jak stawianie banerów reklamowych w przypadkowych miejscach, może ktoś je kiedyś zobaczy, ale to, że faktycznie skłonią go do zakupu lub skorzystania z usługi, jest mniej niż prawdopodobne.

Chcesz, aby Twoja firma mogła pochwalić się podobnym sukcesem?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać wycenę oraz profesjonalne wsparcie w promocji Twojej firmy online.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna