Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest bardzo ważne. Jest to jeden z czynników, który wpływa na pozycję Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych podczas swoich zakupów online, dlatego tak ważne jest poprawne zoptymalizowanie strony internetowej na te urządzenia.

Nie daj się wyprzedzić konkurencji i stwórz stronę lub sklep responsywny, czyli dostosowany do przeglądania zarówno na komputerze, jak i telefonie.

Co to jest pozycjonowanie mobilne?

Pozycjonowanie mobilne to przystosowanie strony lub sklepu internetowego do poprawnego wyświetlania na telefonach, jednak to nie wszystko. Należy także zadbać o odpowiednią optymalizację i pozycjonowanie, czyli wyświetlanie danej strony wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP). Działania związane z optymalizacją strony pod urządzenia mobilne najczęściej silnie powiązane jest z działania SEO, które sprawiają, że Twoja witryna pojawia się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak zoptymalizować stronę internetową pod urządzenia mobilne?

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzeniem strony, która będzie odpowiednia zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych, ponieważ nigdy nie wiesz kto i gdzie będzie chciał ją przeglądać. Większość stron, które obecnie powstają lub są optymalizowane, wykonywane są w taki sposób, aby być responsywnymi. Jest to ogromnie ważne, ponieważ komfort użytkowników podczas przeglądania powinien być dla niego satysfakcjonujący. Nie powinno zdarzyć się tak, że strona internetowa świetnie działa na laptopie, ale na telefonie tekst się rozjeżdża lub jakiś element uniemożliwia włączenie interesującej nas podstrony.

Problem – wolne ładowanie

Podczas optymalizacji strony lub sklepu należy zadbać o kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na szybkość ładowania się strony.Czy wiedziałeś, że niektórzy rezygnują z przeglądania interesującej ich witryny tylko dlatego, że była zbyt wolna? Na pewno nie chcesz w ten sposób tracić swoich Klientów, dlatego zadbaj o to, aby działała ona szybko i poprawnie.

Rozwiązanie – poprawienie szybkości strony

Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona działa szybko, to warto przeprowadzić testy za pomocą dostępnych na rynku narzędzi. Jeśli wynik jest zadowalający to możesz się tylko cieszyć, jeśli jednak jest ona za wolna, to najwyższa pora na wdrożenie pewnych rozwiązań, które przyśpieszą jej ładowanie. W zależności, gdzie została stworzona Twoja strona (CMS, platformy e-commerce, czy własny projekt) należy zastosować odpowiednie rozwiązanie. Niektóre CMS oraz platformy e-commerce posiadają funkcje, które należy uruchomić, aby np. pominąć wczytywanie dużych elementów czy zdjęć. Większość programistów szybkość strony stara poprawić się za pomocą zmian w kodzie, jednak do tych działań potrzebna jest wiedza z programowania. Tworząc stronę, warto także pamiętać o kompresji dużych zdjęć w różnych programach graficznych, ponieważ ciężki filmy czy grafiki mogą powodować wolniejsze działanie Twojej strony internetowej.

Problem – brak responsywnego designu

Responsywny desing to przystosowanie layoutu strony do różnych urządzeń w tym mobilnych. Ważne jest, aby strona na każdym urządzeniu była w pełni funkcjonalna i w pełni dostępna dla użytkowników.

Rozwiązanie – stworzenie responsywnego desingu

Warto wykonać sprawdzenie, czy dana strona będzie dobrze wyglądać na każdym urządzeniu. Jeśli tak nie jest, to należy dostosować ją do różnych przekątnych ekranu. Nie możesz pozwolić sobie, żeby jakiś element zasłaniał inny, na który użytkownik chciałby wejść.

Problem – negatywne User Experience

Podczas korzystania z Twojej strony internetowej powinieneś zadbać o pozytywne User Experience, czyli odczucia użytkowników, którzy odwiedzili daną witrynę. Ma to ogromny wpływ na wyniki Twojej strony, ponieważ jeśli będzie ona zbyt skomplikowana, czy użytkownik długo nie będzie mógł znaleźć, tego czego szuka, to zrezygnuje z jej przeglądania.

Rozwiązanie – zadbanie o pozytywne odczucia użytkowników

Musisz maksymalnie dostosować swoją stronę do użytkowników. Dotyczy to zarówno tych, którzy korzystają z niej na urządzeniach deskopowych, jak i mobilnych. Ważne, aby nawigacja po niej byłe intuicyjna i łatwa. Pamiętaj, że różne osoby będą przeglądały Twoją witrynę, ważne, aby każdy mógł szybko znaleźć to, co go interesuje. W przypadku urządzeń mobilnych pamiętaj, że ich ekrany są mniejsze, więc elementy klikalne powinny być większe, a czcionka nie za mała i czytelna.

Problem – błędne ustawienia techniczne kodu

Podczas tworzenia strony musisz pamiętać o danych strukturalnych, metadanych, atrybutach rel=canonical, rel-alternate czy ustawieniu paginacji. Warto zadbać także o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Ma to ogromne znacznie dla poprawnego pozycjonowania Twojej strony, co z kolei będzie miało duży wpływ na ruch na Twojej stronie.

Rozwiązanie – wprowadzenie zmian w strukturze kodu oraz linkowaniu

Wprowadzenie zmian w kodzie powinno być wykonane przez specjalistę. Odpowiednie zastosowanie atrybutów czy ustawienie pigmentacji może być trudne dla laika. Warto także pamiętać o doborze odpowiednich narzędzi np. wyłączenia Flasha’a dla urządzeń mobilnych. Należy stworzyć odpowiedni link building, który przyczyni się do większej widoczności Twojej strony oraz lepszego pozycjonowania.

Każda strona internetowa powinna działać poprawnie zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Przy dostosowywaniu witryny do telefonów warto także zadbać o działania związane z pozycjonowaniem, dzięki czemu zyskasz nowych i zadowolonych Klientów, którzy bez problemu mogą przeglądać Twoją stronę na każdym urządzeniu.

Nie trać Klientów przez niedostosowanie swojej strony czy sklepu internetowego do urządzeń mobilnych, z których pochodzi bardzo dużo ruchu na każdej stronie. Jeśli potrzebujesz stworzyć stronę zoptymalizowaną na każde urządzenie, a dodatkowo taką, która będzie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, to już dziś zamów rozmowę z naszymi Doradcami Klienta, którzy chętnie opowiedzą o działaniach związanych z optymalizacją oraz pozycjonowaniem.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka