Własny projekt vs. szablon strony – co lepiej wybrać?

Marcin Morcinek

| |

Przeczytasz w 3 minuty

Strona internetowa Twojej firmy jest kluczowa dla dobrego odbioru Twojej oferty. Odpowiednia estetyka zapewni Ci większą szansę na to, że ktoś ją dokładnie przewertuje. Właśnie dlatego wybór tego, jak ma się prezentować jest tak ważny. Jeśli zastanawiasz się, czy lepiej zdecydować się na stronę z szablonu, czy na całkowicie nowy projekt, to w tym artykule znajdziesz odpowiedź. 

Czym się od siebie różnią oba te rozwiązania?

Jedno z nich jest o wiele szybsze i wymagające mniej zasobów. Mowa oczywiście o szablonie. Przygotowanie witryny na bazie jednego z nich jest stosunkowo proste. Gotowy układ strony sprawia, że nie jest konieczne tworzenie całego kodu strony. Sprawia to, że do pracy nad witryną potrzebne jest mniej osób. Szablon może być odpowiednio dostosowany do potrzeb klienta. Barwy, grafiki, treści, to wszystko można zmienić. Z drugiej strony w przypadku szablonu nie można dodać funkcjonalności, których nie przewidział ich twórca.

Stworzenie strony od zera jest o wiele bardziej czasochłonne, co nie oznacza, że jest to gorsze rozwiązanie. Mamy tutaj znacznie większą dowolność co do tego, jak wszystko ma wyglądać. Dzięki temu, że schemat strony jest tworzony bezpośrednio dla Ciebie, personalizacja jest znacznie większa. Można dodać opcje, których nie ma nigdzie indziej i stworzyć niepowtarzalny projekt. Warto jednak pamiętać, że zaangażowanie potrzebne do stworzenia strony od zera jest zdecydowanie większe. Dotyczy to zleceniodawcy i zleceniobiorcy. Ty musisz więcej potwierdzać, a my więcej wysyłać do akceptacji. To już nie tylko same grafiki i barwy, ale każdy szczegół.

2

Co wybrać?

Wszystko zależy od Twojego budżetu i tego, ile masz czasu. Indywidualne rozwiązanie ma pewne oczywiste zalety, które ciężko nadrobić. Przede wszystkim w przypadku strony z szablonu może się zdarzyć, że Twój klient rozpozna, że był już użyty gdzieś wcześniej. Ciężko też o to, żeby strona z szablonu była przesadnie oryginalna. Wzory są w końcu bardzo popularne, a układ strony można łatwo rozpoznać. Dodatkowo, jeśli potrzebujesz dodatkowych funkcji, które nie zostały przewidziane w szablonie, będą trudniejsze do wdrożenia, niż w indywidualnym rozwiązaniu.

Mimo tego nie należy ignorować oczywistej przewagi stron z szablonu nad indywidualnymi rozwiązaniami. Wymagają od Ciebie o wiele mniej zaangażowania, a wykonawcom zlecenia zajmą mniej czasu, co z kolei oznacza adekwatnie niższy koszt. Warto też zaznaczyć, że czas oczekiwania na indywidualny projekt jest o wiele dłuższy. W końcu wymaga większej mobilizacji ze strony wykonawcy, więcej pracowników zajmujących się większą ilością aspektów.

Jak więc podjąć ostateczną decyzję? Zastanów się, co jest dla Twojej firmy ważniejsze: szybkie tempo zrealizowania zlecenia i niska cena, czy bardziej spersonalizowany i unikatowy projekt. Jeśli wybierasz pierwsze dwa parametry to oczywiście wyborem jest szablon, jeśli kolejne dwa to lepszy jest indywidualny projekt. Czy da się mieć wszystkie cztery cechy naraz? Raczej nie.

Potrzebujesz nowej strony internetowej albo chcesz przebudować starą? Skorzystaj z pomocy naszych specjalistów. Szybka realizacja z szablonu, bardzo wysoki poziom indywidualnych projektów. Wszystko to znajdziesz w naszym portfolio.

Przeczytaj też: 5 błędów, które pogrążają UX Twojej strony

 

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Marcin Morcinek

Marcin Morcinek

Web Developer, który zaczął bardzo mocno wnikać w świat SEO / SEM i szerokopojętego marketingu internetowego. To ciekawe połączenie wiedzy technicznej i znajomości zagadnień związanych z reklamą pozwala mu dzielić się z Państwem nowinkami z tych bardzo często przenikających i zazębiających się dziedzin.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Polecane artykuły

Najnowsze Case Study

CASE STUDY – od nowej strony do wzrostu s…

|

Przeczytasz w 7 minut

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!