Content marketing to jedna z najskuteczniejszych form promocji w internecie, dzięki której możesz pozyskiwać klientów. Jak dobrze ją już znasz? Sprawdźmy to! W tym tekście prezentujemy krótki poradnik i najważniejsze informacje o marketingu treści, a także odpowiadamy na pytania: czym jest content marketing, jak wykorzystać go w promocji oraz dlaczego warto reklamować się publikując treści w sieci.

Czym jest content marketing?

Content marketing to marketing treści, który zakłada pozyskiwanie klientów poprzez publikowanie różnorodnych materiałów w internecie. Jego celem jest zwiększenie widoczności naszej marki online oraz zainteresowanie potencjalnych odbiorców, którzy pod wpływem kontaktu z tym, co opublikowaliśmy będą chcieli sprawdzić naszą firmę. Chcąc promować się przez content marketing będziemy dodawać w sieci treści tematyczne, opatrzone logiem lub nazwą marki, a także zawierające odnośnik do naszej strony internetowej. Celem będzie tutaj sprowadzenie użytkowników na naszą witrynę. Content marketing służy również nawiązywaniu długotrwałych relacji z odbiorcami, a także utrwalanie ich przywiązania do marki przez regularne i wartościowe publikacje.

Jakich treści do promocji możemy używać

Do promowania się w internecie możemy używać wielu rodzajów contentu. Będą one dobierane adekwatnie do celu, jaki chcemy uzyskać oraz naszych możliwości i sposobu działania. Możemy wyróżnić kilka głównych grup contentu takich jak treści:

  • tekstowe
  • graficzne
  • multimedialne
  • interaktywne

Podstawowym typem treści będą oczywiście treści tekstowe. Zaliczać się do nich będą artykuły sponsorowane, wpisy blogowe i posty. Do bardziej zaawansowanych form contentu pisanego możemy zaliczyć poradniki, tutoriale czy case study, a także e-booki. Bardzo ważnym rodzajem treści pisanych są recenzje oraz testy konkretnych produktów i usług. Będą one dużo ciekawsze niż ogólne treści tematyczne. Z kolei treściwym sposobem prezentowania wiedzy w sposób tekstowy jest stworzenie FAQ z krótkimi pytaniami i odpowiedziami.

Jeśli zależy nam na bardziej zaawansowanym typie contentu, możemy wykorzystywać zdjęcia, infografiki, karuzeleprezentacje. Są one czytelne i popularne wśród odbiorców, gdyż bardzo szybko dostarczają konkretnych informacji. Mogą to być również memy, czy krótkie animacje, a także przyciągające uwagę dzieła artystyczne.

Content marketing to również treści multimedialne. Możemy zaliczyć do nich vlogi, czy krótsze formy takie jak InstaStories, czy TikToki. Do bardziej rozbudowanych form wideo należą webinaria, czy transmisje live (na żywo).

Gdzie publikować content

Przede wszystkim możemy robić to na naszej stronie internetowej, a także w innych witrynach w formie materiałów sponsorowanych. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by nawiązać współpracę z influencerami lub publikować treści na własnych profilach w mediach społecznościowych. Te ostatnie są szczególnie istotne, ponieważ stanowią świetne źródło kierowania ruchu do własnego serwisu w sieci.

Co łączy SEO i content marketing?

Bardzo ważnym czynnikiem w content marketingu jest pozycja strony danego produktu w wyszukiwarce. Wysoka pozycja jest możliwa tylko dzięki treściom adekwatnej jakości. W content marketingu wykorzystuje się też naturalne linkowania, dzięki którym można osiągnąć wyższe pozycje.

Łącząc content marketing i SEO można uzyskać długotrwałe efekty, trzeba jednak pamiętać, że bez konkretnych działań, które zajmą czas, może to być niemożliwe. Innymi słowy poprawna optymalizacja reklamy pod SEO zwiększy jej zasięg, czyli potencjalne konwersje. O co konkretnie chodzi?

  • Poprawna optymalizacja treści i ich wysoka jakość pozwala zatrzymać użytkowników dłużej na stronie. Content graficzny zwiększa atrakcyjność strony. Wyszukiwarka analizuje ile spędzają użytkownicy na stronie, czy się od niej odbijają. Wpływa to znacznie na pozycję.
  • Wszelkiego rodzaju artykuły sponsorowane, wpisy na blog firmy, czy opisy usług i produktów, niezależnie od tego, czy są w danej chwili częścią kampanii reklamowej, powinny być tworzone według SEO copywritingu. Atrakcyjne treści skłaniają do konwersji, zwiększają też pozycje w wyszukiwarce.
  • Nie tylko treści, ale też ich forma. Interaktywny content pozwala na zwrócenie uwagi użytkownika w nowe sposoby. Duża ilość informacji w bardzo skondensowanym fragmencie witryny, to dokładnie to, czego szukają użytkownicy.

Dlaczego warto korzystać z content marketingu

Przede wszystkim jest to jakościowy sposób promocji marki w sieci. Jest on dobrze odbierany i pozwala budować rzetelny wizerunek. Marketing treści pomaga również zdobywać klientów, a także w długofalowy sposób promować się w sieci, gdyż raz opublikowana treść przeważnie zostaje w internecie na bardzo długi czas i generuje korzyści.

Ważne informacje o content marketingu

Dla kogo jest content marketing?

Content marketing przeznaczony jest dla wszystkich marek i biznesów chcących promować się w sieci. Odpowiednio dobrana i dystrybuowana forma content marketingu będzie skutecznym narzędziem marketingowym dla każdej marki niezależnie od jej wielkości, kategorii tematycznej czy celu. W każdej branży publikowanie przydatnych treści jest w dobrym tonie, ponieważ stanowi dowód kompetencji osób pracujących w firmie i komunikujących się z klientem.

Ile kosztuje marketing treści?

Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników. Są to między innymi intensywność działań, zakres promocji, typ treści, czy rodzaj działań, jakie są prowadzone. Koszty zależą również od tego, kto będzie zajmował się tworzeniem i publikowaniem treści. Content marketing umożliwia promowanie się przy różnych budżetach. Kwoty i działania dobierane są indywidualnie.

Przeczytaj też: Dlaczego nie można „pożyczać” treści z innych stron?

Skorzystaj z naszych usług

Jesteśmy agencją marketingową, która posiada bardzo duże doświadczenie w realizacji content marketingu. W naszym zespole znajduje się wielu specjalistów, którzy regularnie podnoszą swoje kompetencje i umiejętności, a także wykorzystują najnowsze techniki i trendy. Jeśli masz pytanie odnośnie content marketingu, copywritingu lub innych sposobów promocji w sieci skontaktuj się z nami. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń - bezpłatna infolinia:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna