Audyt SEO stanowi element, bez którego nie można mówić o profesjonalnym, a przede wszystkim skutecznym pozycjonowaniu. Szczegółowa analiza strony czy sklepu internetowego, zbadanie branży, panującej w niej konkurencji, a także samych odbiorców. To dzięki przeprowadzeniu tych wszystkich czynności można opracować dokładny plan działania – uwzględniający strategię i czas pozycjonowania, kroki niezbędne do wykonania, jak również potrzebny do tego budżet.

W dalszej części tego artykułu dowiesz się, czym jest audyt SEO i co powinno się w nim znajdować. Jednak, przede wszystkim – poznasz 5 konkretnych obszarów informacyjnych, które wpływają na widoczność i kondycję Twojej strony www.

Czym jest audyt SEO?

Najprościej ujmując – audytem SEO nazywamy szereg działań zmierzających do dokładnego zbadania mocnych i słabych stron badanego serwisu internetowego, jego bezpośrednich konkurentów oraz samych odbiorców. Wynikiem jego przeprowadzenia jest z kolei kompleksowy dokument. Nazywany często raportem z audytu SEO i zawierającym listę rekomendacji mających na celu poprawienie oraz wsparcie pozycjonowania wybranej strony internetowej.

Co powinien zawierać audyt SEO?

Dokument będący wynikiem przeprowadzonego audytu powinien być podzielony na 2 kluczowe obszary: analizę wewnętrzną oraz analizę zewnętrzną. Jak pewnie się domyślasz, wewnętrzna dotyczy wszystkich czynników związanych bezpośrednio z tym, co dzieje się na stronie internetowej. Zewnętrzna z kolei – tego, co dzieje się w otoczeniu serwisu www.

Audyt wewnętrzny powinien zawierać:

  • Bazę słów kluczowych, które jasno odpowiadają danej branży i mogą mieć istotny wpływ na generowanie ruchu organicznego.
  • Listę błędów i niedociągnięć, które mają negatywny wpływ na pozycjonowanie, i które trzeba szybko wyeliminować.
  • Listę rekomendacji technicznych, czyli elementów, których wdrożenie poprawi funkcjonowanie serwisu i istotnie przyczyni się do poprawy jego widoczności.
  • Listę rekomendacji contentowych, czyli działań związanych z rozbudową i optymalizacją treści znajdujących się na stronie internetowej.

Audyt zewnętrzny powinien prezentować:

  • Dane na temat konkurencji, czyli kompleksowy raport dotyczący jej widoczności, potencjalnego ruchu, a przede wszystkim działań, które podejmuje Twoja konkurencja w celu osiągania konkretnych wyników.
  • Rekomendacje z zakresu linkbuildingu, czyli sugestie i wskazówki związane z pozyskiwaniem odnośników prowadzących do Twojej strony www.

 

Audyt stron i sklepów internetowych

Po co Ci audyt SEO?

Zadania realizowane przez profesjonalny audyt SEO można podzielić na 5 głównych obszarów odpowiedzialnych za dostarczanie Ci konkretnych informacji.
Dzięki dobrze przeprowadzonemu audytowi SEO (strony www, jak i sklepu internetowego):

1. Dowiesz się, w którym miejscu znajduje się Twoja strona

W całym procesie pozycjonowania kluczowym aspektem jest umiejętność jasnego określenia, z której pozycji rozpoczyna się rywalizację. W wyniku przeprowadzenia audytu SEO poznasz aktualną kondycję Twojej strony internetowej.

Dowiesz się m.in.:

  • Na jakie słowa kluczowe Twoja strona wyświetla się w wyszukiwarce?
  • Jak Twój serwis jest postrzegany przez algorytmy?
  • Czy i jaki trend widoczności jest zauważalny (spadkowy / wzrostowy)?

Te informacje pozwolą określić potencjał danej strony, a także zdać sobie sprawę, jak dużo pracy trzeba włożyć, aby pozycjonowanie przyniosło zakładane rezultaty.

2. Zdobędziesz informacje o błędach na Twojej stronie + zobaczysz, jak je wyeliminować

Błędy są czynnikami, które najczęściej wpływają na spadek widoczności. W wielu przypadkach wystarczy jedynie je naprawić, aby szybko zaobserwować wzrost zainteresowania daną witryną (zarówno przez wyszukiwarki, jak i samych użytkowników).

Dzięki dokładnej analizie dowiesz się, co hamuje rozwój Twojego pozycjonowania, a dodatkowo poznasz skuteczne metody eliminacji większości błędów. Tak, aby nie powtarzać ich w przyszłości.

Ta część raportu będzie dotyczyła błędów związanych m.in. z: samą treścią strony (tekstami, grafikami, nagłówkami itp.), jak i aspektami technicznymi (prędkością ładowania, strukturą adresów URL, meta danymi, czystością kodu strony itp.).

3. Poznasz swoich konkurentów oraz to, jak radzą sobie na rynku

Przepis na sukces w SEO jest bardzo prosty. Wystarczy być “trochę” lepszym od konkurencji 😉. Aby było to jednak możliwe, najpierw trzeba wiedzieć “z kim” i “o co” się rywalizuje.

Kompleksowo przeprowadzony audyt dostarczy Ci wiedzy na temat całego otoczenia konkurencyjnego. Przy jego pomocy dowiesz się: kto jest Twoim bezpośrednim rywalem, jakie strategie pozycjonowania stosuje, a przede wszystkim pozyskasz informacje, w jaki sposób możesz go pokonać.

4. Otrzymasz kompleksowy plan działania – opisany “krok po kroku”

Nie ma co ukrywać – rolą audytu SEO jest wnikliwa analiza kondycji i obecnego stanu Twojej strony www. Dzięki niej możesz dowiedzieć się, co jest zrobione dobrze, a co wymaga szybkiej i sprawnej naprawy.

Aczkolwiek, kluczowym celem tego rodzaju dokumentu jest wskazanie jasnego kierunku na przyszłość. W związku z tym, wynikiem takiej analizy będzie kompleksowa strategia – uwzględniająca obszary związane zarówno z rozwojem samej strony internetowej, jak i działaniami dotyczącymi jej otoczenia. W tym:

  • Rozbudowa serwisu o nowe treści: dodatkowe teksty w ramach istniejących podstron, tworzenie nowych zakładek, a nawet prowadzenie firmowego bloga.
  • Pozyskiwanie wartościowych odnośników: linkbuilding oparty na artykułach, forach, katalogach, blogach i wielu innych.

5. Zobaczysz, ile musisz na to wszystko wydać, aby Twoje pozycjonowanie miało sens

Nie ma co ukrywać. Pomimo, że ruch organiczny jest darmowy, samych działań z zakresu pozycjonowania z pewnością nie można zaliczyć do bezpłatnych. Marketing w tej formie kosztuje, a dokładny cennik pozycjonowania, zależy od branży, konkurencji, wielkości serwisu i wielu innych aspektów.

Poza listą rekomendacji, analizą konkurencji oraz szczegółowym planem działania, w ramach przeprowadzonego audytu SEO poznasz również szacunkowe koszty związane z jego wdrożeniem i egzekucją.
To z kolei pozwoli Ci przygotować się zarówno “finansowo”, jak i “psychicznie” – na poniesienie wydatków, które w przyszłości przyniosą Ci konkretny zwrot 😉.

Potrzebujesz audytu SEO, który wskaże Ci właściwą drogę?

Postaw na współpracę z agencją mającą za sobą setki wykonanych i wdrożonych audytów SEO. Sprawdzimy Twoją stronę pod każdym kluczowym kątem, a wynikiem naszej pracy będzie profesjonalny, kompleksowy i intuicyjny raport. Dokument, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić widoczność Twojego serwisu www. Tak, aby wreszcie zaczął przynosić Ci realne dochody!

Umów się na niezobowiązującą rozmowę, w wyniku której otrzymasz całkowicie bezpłatną wycenę. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami za pomocą tej strony.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna