Pozycjonowanie za efekt to jeden z częściej pojawiających się typów usługi na rynku. Nie jest on jednak korzystny z kilku względów. Przeważnie chcąc pozycjonować stronę www, bierzemy ten sposób pozycjonowania pod uwagę i zestawiamy go wraz z abonamentowym — nie wiedząc do końca, na co szczególnie zwracać uwagę. Nie musisz już robić tego samodzielnie. Poniżej prezentujemy kompleksowy przegląd SEO za efekt na podstawie naszych doświadczeń, obserwacji i wiedzy, którą posiadamy. Sprawdźmy zatem, dlaczego pozycjonowanie za efekt nie ma sensu i dlaczego nie warto decydować się na tego typu współpracę.

Zawyżone ceny

Pierwszym powodem, dla którego SEO za efekt nie ma sensu, jest jego opłacalność. Zapłata jedynie przy osiągnięciu wyniku wydaje się być kuszącą perspektywą ale… taką nie jest. Agencje SEO i specjaliści oferujący pozycjonowanie za efekt muszą liczyć się z niepowodzeniem, gdyż pozycjonowanie nie jest przewidywalnym procesem. Wetują sobie oni ryzyko, zawyżając stawki pozycjonowania tak, aby w razie niepowodzenia u kilku klientów zarobić w ogólnym rozrachunku.

Dlaczego zatem masz płacić za innych klientów i ryzyko agencji? Jeśli więc nie osiągniesz zamierzonego efektu nie zapłacisz nic a jeśli uzyskasz go zapłacisz dużo więcej niż przy pozycjonowaniu abonamentowym. Absurd — prawda? SEO abonamentowe efektywnie wykorzystuje każdą złotówkę, bo płacisz za konkretne zrealizowane działania — często jeszcze tańsze gdy współpracujesz z agencją na stałe.

SEO za efekt — efekt jest, a wyników nie ma

Pozycjonowanie za efekt nie opłaca się również ze względu na ogólny charakter pozycjonowania. W takim modelu agencje i specjaliści oferujący swoje usługi nastawieni są na uzyskanie jak najszybszego konkretnego efektu, aby otrzymać wynagrodzenie i zamknąć współpracę. Wszystkie działania, które wykonują, są ukierunkowane na osiągnięcie konkretnego wyniku np. zwiększenie ruchu czy szybki wzrost pozycji strony pod konkretnymi frazami. Działania te nie są jednak prowadzone z myślą o budowie witryny, jej optymalizacji czy długotrwałym pozyskiwaniu klientów. Jest to zasadnicza różnica. SEO za efekt może w krótkim czasie dać założone efekty ale.. nie odniesiesz z tego tytułu większych korzyści. Efekty osiągnięte w ten osób będą tylko ładnie wyglądały na papierze. Pozyskiwany ruch będzie ruchem najprostszym do uzyskania, czyli najmniej jakościowym — przypadkowych osób, a nie potencjalnych klientów np. spod fraz ze sprzedażowym potencjałem.

Osiągnięte pozycje pod konkretnymi frazami mogą być równie szybko utracone przy zmianie algorytmów Google lub tuż po zaprzestaniu intensywnych działań. Czy rzeczywiście o to Ci chodzi? SEO abonamentowe zakłada zgoła odmienne działania — długotrwałe i długofalowe, tak, aby pozycja witryny była stabilna niezależnie od sytuacji, a strona była dostosowywana kompleksowo we wszystkich możliwych obszarach — nie tylko w tych, które dadzą chwilowe osiągnięcie efektów.

rozliczenie za pozycjonowanie

Ryzykujesz karami

Ważnym aspektem pozycjonowania za efekt jest ryzyko związane z nieuczciwym pozycjonowaniem. Agencje i specjaliści podchodzący w taki sposób do osiągnięcia efektu i szybkiego zarobku mogą narazić naszą stronę na kary i filtry od Google. Ich zdjęcie jest bardzo trudne, czasochłonne i kosztowne. Osoby takie mogą posuwać się za daleko, aby krótkotrwałe osiągnąć efekt. Skutkować to może nałożeniem kar algorytmicznych oraz ręcznych i nie pomoże w budowaniu serwisu. Oto najczęstsze działania, które mogą spowodować kary Google:

  • Umieszczanie na stronie fraz niezgodnych z tematyką. To działanie będzie skrajnie nieefektywne, gdyż zamieszczone słowa kluczowe nie będą dawały nam wartościowego ruchu, a jedynie będą zwiększały statystyki i liczbę wejść na witrynę. Często też przez takie działanie pogarsza się współczynnik odrzuceń, czyli szybkich wejść i wyjść, który niekorzystnie wpływa na witrynę.
  • Umieszczenie na stronie www niewidocznego tekstu. Ten ruch z kolei polega na dodawaniu tekstu widocznego jedynie dla robotów indeksujących np. poprzez ustawienie odpowiedniej czcionki i koloru. Nie będzie on jednak wpływał na użytkowników, budowanie renomy marki i jej profesjonalizm oraz nie będzie zwiększał wartości merytorycznej witryny — czyli tych wszystkich rzeczy, które są odpowiedzialne za sprzedaż.
  • Podszywanie się strony pod inne marki. Działanie to wdraża się poprzez pozycjonowanie naszej strony — celowo mylnie pod frazy związane z innymi markami, aby pozyskiwać ruch. Klienci nie do końca świadomi podszywania się mogą wchodzić na naszą stronę i być zirytowani tym faktem. Nie pomaga nam to sprzedawać a jedynie pozszywać bezwartościowe wejścia.

Pozycjonowanie za efekt — trudno o mierzalne efekty

SEO za efekt to też trudno mierzalne efekty. Choć możemy zmierzyć suche liczby, nie mamy możliwości sprawdzania, czy pozycjonowanie za efekt przyniesie nam klientów, zyski i rozwój marki. Nie jesteśmy też w stanie zweryfikować jakości uzyskanych efektów. Wydanie środków na jednorazową akcję zwiększenia pozycji strony czy ruchu — kiedy nie wiemy, jak strona będzie zachowywała się w późniejszym czasie, nie ma większego sensu. Jedynie pozycjonowanie abonamentowe umożliwia realne sprawdzenie skuteczności pozycjonowania.

Chcesz przeczytać więcej? Sprawdź: Struktura strony internetowej: zaplanuj ją tak, aby dbała o SEO i wrażenia użytkowników

SEO za efekt może powodować wątpliwości prawne

Czy wiesz że… pozycjonowanie za efekt może budzić wątpliwości prawne? Według części prawników szczególnie kontrowersyjny jest zapis o płatności w zamian za efekt, gdyż umowy cywilnoprawne są umowami starannego działania lub rezultatu, a nie gwarantującymi dany efekt długotrwale. Dobrym przykładem jest np. zlecenie naprawy samochodu u mechanika. Umowa podpisywana jest na naprawę, czyli wykonanie czynności, a nie na to, iż auto będzie dobrze się prowadziło i jeździło bezawaryjnie do następnej wizyty w serwisie. To interesująca kwestia, na którą powinno się zwrócić szczególną uwagę, chcąc przeznaczyć na pozycjonowanie duży budżet, gdyż możesz nie być chronionym gwarancją po osiągnięciu efektu. Czy jest zatem sens ryzykować swoje środki, mając do wyboru SEO abonamentowe, gdzie otrzymujemy jasny wykaz prac przy stronie, które zostaną wykonane i wiemy jak zadziałają oraz co kupujemy?

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony internetowej, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jesteśmy zespołem profesjonalistów z bardzo dużym doświadczeniem, który ma na koncie wiele projektów i realizacji. Skontaktuj się z nami pod podanym numerem telefonu lub e-mailowo a wspólnie przeanalizujemy sytuację i dobierzemy najlepsze rozwiązania — abonamentowe, które pozwalają efektywnie wykorzystać budżet, skutecznie pozycjonować stronę www i osiągnąć najwięcej możliwych korzyści. Chętnie zajmiemy się Twoją witryną. Jesteśmy do dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna