Tytuły treści to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę osoba szukająca czegokolwiek w wyszukiwarce. Z tego powodu od lat optymalizuje się nagłówki i tytuły tak, aby odpowiadały treściom na stronie. Zasady dotyczące tworzenia tytułów w Google były niezmienne od 10 lat, ale Google właśnie zdecydowało się na zmiany. Jakie? Czy wpłyną na wygląd Twojej strony w Google Search?

Jak były i jak będą generowane tytuły?

10 lat temu doszło do zmian w generowaniu tytułów. Zrezygnowano wtedy z pełnego sczytywania tytułu na podstawie znacznika <title>, którego treść nie zawsze była widoczna na stronie internetowej. Twórcy nadużywali tego do prób pozycjonowania. Zamieszczali wszystkie słowa kluczowe, sądząc, że poprawi to ich pozycję w wynikach. Z tego powodu znaczniki <title> nie zawsze odpowiadały wprost treściom na stronie. Zaczęto wtedy brać pod uwagę także treść, a szczególnie nagłówki.

Twórcy stron nauczyli się współpracy z algorytmem, dzięki czemu tytuły były odpowiednie dla stron. Nowe wytyczne całkowicie zmieniają to, jak generowane są tytuły, przez co stara praktyka traci na znaczeniu. Głównym celem tych zmian jest oczywiście zwiększenie trafności wyników. Tytuły będą generowane tylko na podstawie treści, które są widoczne z perspektywy użytkownika od razu po wejściu na stronę. Szczególna uwaga padnie na nagłówki i wyróżnione części tekstu, które zostały pogrubione albo oprawione w ramkę.

Zmiany mają zagwarantować o wiele trafniejsze opisy i tytuły w wyszukiwarce. Jednocześnie po zmianach może dojść do pewnych problemów technicznych. Przede wszystkim może się zdarzyć, że treści widoczne na samej górze strony nie będą słowne. Pojawiają się tam nie raz obrazki, co może prowadzić do sczytania tytułu z opisu obrazka. Na samej górze strony często znajdują się też spisy treści, które mogą zostać uznane za kluczowe.

Specjaliści SEO i twórcy stron internetowych już pracują nad rozwiązaniem problemów, nie ma też przesadnie o co się martwić. Algorytm najprawdopodobniej szybko skoryguje błędy. Warto jednak pamiętać, że źle wygenerowany opis strony może szybko odstraszyć użytkowników od dalszych odwiedzin Twojej witryny.

Zauważyłeś nieprawidłowości w wynikach wyszukiwania Twojej strony? Możemy Ci pomóc. Ministerstwo Reklamy zoptymalizuje Twoją stronę pod kątem nowych zmian w Google.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna